![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedere Belg krijgt straks digitale portefeuille: hoe gaat dat precies in zijn werk?
En wat met wie geen smartphone heeft, daar moet je voor 'ingeschreven' zijn op de site om dat te lezen. Ik ben zelf niet in het bezit van wat men een 'smartphone' noemt en ik ben echt niet van plan om mij dat te gaan aanschaffen. De verkoop van de smartphones aanwakkeren *kassa*kassa*, misschien zie ik dat weer maar eens verkeerd????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 oktober 2021 om 19:04. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die app komt er niet op, wees gerust.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoeveel ambtenaren gaan we daar extra voor nodig hebben?
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is zoals de elektrictieit en gas opslagen.
Mensen hebben dat niet echt nodig. Denk eens goed na hoeveel euro het zou kosten als ge energie opslaagt en opwekt door te fietsen bv. Stoken en koken doe je op hout. Mijn telefoon abbo wordt opgezegd en mijn internet zal via de gratis wifi van Antwerpen zijn. Voze fascisten.
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom nog maar weer eens een bijkomende "identificatie-app"?
Met Itsme kan ik me toch ook overal bij de staat (en elders) aanmelden? Kan die app dan niet gewoon gebruikt worden om jezelf te identificeren? Op het internet kan je jezelf er met identificeren maar in het dagelijkse (niet-online) leven zou dat niet kunnen. Waarschijnlijk is er weer ergens een softwarebedrijfje met wat kennissen binnen de politiek.
|
|
|
#6 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die digitale portefeuille zal ook gewoon via website beschikbaar zijn, op de PC dus.
Nu, nergens spreekt men van enige verplichting om dat te gebruiken dus ik zie het probleem echt niet... De vijf a 10% van de bevolking die nog geen smartphone heeft, en tegelijk ook geen PC heeft zit waarschijnlijk in een RVT. |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We hebben elektrictieit wel nodig. Maar hebben wij daarvoor een overheid nodig? Kunnen we dat niet zelf opwekken mits wat investeren en knutselen?
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik meld me aan met de kaartlezer maar 9 op de 10 keer lukt dat niet. Het ene staat nog niet op punt en ze komen alweer aandraven met andere zever en dan staan ze versteld dat meer en meer mensen de pedalen aan het verliezen zijn. Money money money.....leuk nummertje van ABBA vond ik Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 oktober 2021 om 07:48. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mathieu Michel wil daarin iets verder gaan. Zie VRT NWS - Digitale portefeuille |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We hebben nog niet genoeg shit gehad met die familie Michel.
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles wat moet gebeuren gebeurt maar je bent verlost van hun gezeik en pesterijen. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, gewoon zoals nu. Ik ga het niet gebruiken, veel te gemakkelijk te hacken. En men moet zelfs niet hacken, je smartfoon niet vergrendelen en gestolen en het is koekenbak.
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 oktober 2021 om 09:12. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
7 Signs That Big Brother Is Watching You ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is allemaal begonnen, eind de jaren 1960, toen ze de gewone mensen bankrekeningen verkochten, om met cheques te kunnen betalen.
Even later kwamen er de bankkaarten zoals bancontact, en atm-machines. Die laatsten kunnen we nu zelfs in boerendorpen al niet meer missen. Dan kredietkaarten, een medisch dossier, my pension en sis-kaarten en die laatste ... bestaat al niet meer. Nu itsme en straks nog iets nieuws. Al die vooruitgang zeg ... zoals die zanger: "je wordt ouder papa ..."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 oktober 2021 om 09:28. |
|
|
|