Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2004, 20:09   #1
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard Tsoennami in Azië

Iedereen weet wel wat er gebeurt is. Meer dan 10.000 slachtoffers. Zoveel gewonden, zoveel mensen hun huis kwijt.
Ik zag er niet meteen een post over staan, dus doe ik het maar. Want er staan hier post als er 1 dode valt op de weg, maar er is een verschil tussen 1 dode en meer dan 10.000. Ook al is het ver van ons bed.
Toch supererg voor al de mensen daar, zeker rond deze tijd. (alhoewel dat het altijd een ramp is uiteraard)

Maar wat mij dan wel opvalt, dat B-fast team. Dat rukte toch uit bij grote rampen? Waarom staan ze dan nu eigenlijk nog aan de grond... zeg mij niet dat ze niet werken tijdens de kerstvakantie.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 20:19   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Iedereen weet wel wat er gebeurt is. Meer dan 10.000 slachtoffers. Zoveel gewonden, zoveel mensen hun huis kwijt.
Ik zag er niet meteen een post over staan, dus doe ik het maar. Want er staan hier post als er 1 dode valt op de weg, maar er is een verschil tussen 1 dode en meer dan 10.000. Ook al is het ver van ons bed.
Toch supererg voor al de mensen daar, zeker rond deze tijd. (alhoewel dat het altijd een ramp is uiteraard)

Maar wat mij dan wel opvalt, dat B-fast team. Dat rukte toch uit bij grote rampen? Waarom staan ze dan nu eigenlijk nog aan de grond... zeg mij niet dat ze niet werken tijdens de kerstvakantie.
Op vrtnieuws.net vindt U meer nieuws...

Citaat:
Beaucourt is met ploeg naar Thailand vertrokken
Behalve de twee Belgen die zijn omgekomen, liggen er ook zeventien gewond in ziekenhuizen op het Thaise eiland Phuket. Er zouden ook nog twintig tot dertig Belgen vermist zijn in die regio. Een medische ploeg met dokter Beaucourt is naar Thailand vertrokken om de getroffen landgenoten te helpen.

Dokter Beaucourt vertrekt in opdracht van enkele touroperators. Hij gaat eerst naar de hoofdstad Bangkok en dan naar het eiland Phuket. Hij moet er een crisiscentrum opzetten om de Belgen te verzamelen en naar ons land te repatriëren.
.

Hopelijk zal iedereen naar zijn vermogen een (financieel) steuntje bijdragen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 20:20   #3
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

eerst en vooral ligt het dodencijfer intussen al op 23.000 (bron vrt)

en wat B-fast betreft, op het nieuws kwam Luc Beaucourt iig in beeld, dus ik neem aan dat acties ondernomen worden, het duurt uiteraard altijd wel een tijdje tegen dat al dat materiaal en die mensen kunnen overgevlogen worden..
Oud 27 december 2004, 21:03   #4
Haiduc
Burger

Standaard

Dit maakt voor mij duidelijk dat Kerst een dag als een andere is.
Als er echt iets was, gebeurde zoiets niet op deze dag.punt.
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 21:16   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

hoe tragisch ook voor de mensen ginder, maar misschien brengt het ons weer wat respect bij voor de aarde. ze geeft ons enerzijds alles wat verlangen.
maar met één zucht kan ze een ramp voor duizenden veroorzaken.
't is een kwaaie tante, de aarde.
meestal aan onze kant, maar zo onvoorspelbaar en mysterieus.

"In between extremities
rises Midgard, mighty as the stem of the tree.
Ash and Elm, the human pair living of its precious fruits.

But soon it may end.

Middle Earth, Old Midgard (we) wish the tree will burst into leaf
Will someday your balance reach an end and you'll start to fade
Mannaheim, old Midgard all your walls start to tumble down.
May the tree be reborn from the ash it will grow again."

Therion, Midgard. Secret of the runes.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 22:44   #6
MVB
Banneling

Standaard

[quote=Mitgard]hoe tragisch ook voor de mensen ginder, maar misschien brengt het ons weer wat respect bij voor de aarde. ze geeft ons enerzijds alles wat verlangen.
maar met één zucht kan ze een ramp voor duizenden veroorzaken.
't is een kwaaie tante, de aarde.
meestal aan onze kant, maar zo onvoorspelbaar en mysterieus.

Ja een tsoenami is wel iets speciaal ook wel eens Killerwave genoemd, Oahu op hawaii heeft van die sirenes staan op het strand dient niet voor een tweede invasie van de jappen aan te kondigen maar voor de mensen te verwittigen indien er eventueel gevaar zou zijn, dat ze de stranden moeten verlaten.
Er is daar zo'n centrum waar ze heel the pacific in kaart hebben en al de breuklijnen kunnen volgen. Zo konden ze ook die onderzee atoomontploffing registreren destijd bij Tahiti.
MVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 23:17   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MVB

Ja een tsoenami is wel iets speciaal ook wel eens Killerwave genoemd, Oahu op hawaii heeft van die sirenes staan op het strand dient niet voor een tweede invasie van de jappen aan te kondigen maar voor de mensen te verwittigen indien er eventueel gevaar zou zijn, dat ze de stranden moeten verlaten.
Er is daar zo'n centrum waar ze heel the pacific in kaart hebben en al de breuklijnen kunnen volgen. Zo konden ze ook die onderzee atoomontploffing registreren destijd bij Tahiti.
zo'n killerwave, is dat niet lekker surfen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 00:12   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard

Voor die ramp is niemand verantwoordelijk, het gebeurde niet door de fout van de mens en we kunnen het op geen enkele manier voorkomen.
Wat mij eigenlijk een beetje stoort is de bijzondere aandacht voor Belgische slachtoffers, net of de bewoners minderwaardig zouden zijn.
Plots is "eigen volk eerst" niet foei.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 00:16   #9
MVB
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zo'n killerwave, is dat niet lekker surfen?
Op maui in Hawaii hebben ze als het het seizoen is van de big swell's al golven tot 12-13 meter.
Das al dodelijk, vele ervaren surfers hebben zelfs al het leven gelaten bij zulke wave's.
Ik zat in 5 meter hoge golven en ik kan u verzekeren als je daar voor staat is dat een serieus huis die op je afkomt. Gigantische muur van water.
Is onbeschrijfelijk,precies een monster die maar blijft groeien en je dan opslorpt je mag nooit de golf op je laten breken he. Je moet erdoor gaan anders geraak je in moeilijkheden.Ja de bedoeling is wel die te bereiden he. En als je toch in die wasmachine terecht komt, ben je volledig gedeoriënteerd en moet je gewoon relax afwachten tot het rustiger is en naar de opp gaan, zeker nie panikeren. Anders kan het zelf zijn dat ge denk naar boven te zwemmen terwijl ge eigenlijk den dieperik induikt.
MVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 01:17   #10
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Voor die ramp is niemand verantwoordelijk, het gebeurde niet door de fout van de mens en we kunnen het op geen enkele manier voorkomen.
Wat mij eigenlijk een beetje stoort is de bijzondere aandacht voor Belgische slachtoffers, net of de bewoners minderwaardig zouden zijn.
Plots is "eigen volk eerst" niet foei.
Ja dat is wel tiepies, maar Nederland doet dat blijkbaar ook: ANWB noodnummer enz; ik kan het niet helpen maar ik moest even denken aan pedofielen die daar misschien op seksreis waren teringlijers!

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 december 2004 om 01:30.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 01:31   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Ja dat is wel tiepies, maar Nederland doet dat blijkbaar ook: ANWB noodnummer enz; ik kan het niet helpen maar ik moest even denken aan een paar pedofielen die daar vast ook op seksreis waren teringlijers!
Of gewoon sekstoeristen.
Men heeft blijkbaar meer aandacht voor verloren bagage dan de levens van de inboorlingen.
Dat zal wel PC correct zijn zeker ?
Ik vraag mij trouwens af waar plots al die medewerkers vandaan komen om die diensten te bemannen. Wat doen die als er geen ramp plaatsheeft.
Oud 28 december 2004, 01:42   #12
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

LOL @ Bobke! zitten die 'hulpverleners' smachtend te wachten op een rampje? Misschien krijgen ze wel 'vrijstelling'?

Ik hoop dat deze ellende héél slechte gevolgen zal hebben voor al die viezeriken die op sekstoer gaan.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 01:46   #13
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Of gewoon sekstoeristen.
Men heeft blijkbaar meer aandacht voor verloren bagage dan de levens van de inboorlingen.
Dat zal wel PC correct zijn zeker ?
Ik vraag mij trouwens af waar plots al die medewerkers vandaan komen om die diensten te bemannen. Wat doen die als er geen ramp plaatsheeft.
postjes plaatsen op politics? Naar sex-sites surfen?

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 28 december 2004 om 01:55.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 01:55   #14
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

't is wel te hopen dat mijn nieuw thais vrouwtje ongdeerd is. Ik heb namelijk al een voorschot betaald. Die roemeense heb ik inmiddels al buitengezet want ik was die hare kost serieus beu.

Als ik nu een nieuwe moet bestellen zal dat wel flink duurder zijn nu gezien de plotse daling van het aanbod.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 02:00   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
LOL @ Bobke! zitten die 'hulpverleners' smachtend te wachten op een rampje? Misschien krijgen ze wel 'vrijstelling'?

Ik hoop dat deze ellende héél slechte gevolgen zal hebben voor al die viezeriken die op sekstoer gaan.
Het gebeuren is te tragisch om er grapjes over te maken , maar evenzeer om er een show rond te verkopen.
Alle hulp van hieruit komt te laat en lost niets meer op.
De meeste aandacht gaat weer naar toeristische gebieden die zelf wel hun eigen boontjes kunnen doppen

Laatst gewijzigd door Bobke : 28 december 2004 om 02:01.
Oud 28 december 2004, 02:03   #16
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
postjes plaatsen op politics? Naar sex-sites surfen?
Wie weet ?
Oud 28 december 2004, 02:09   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
't is wel te hopen dat mijn nieuw thais vrouwtje ongdeerd is. Ik heb namelijk al een voorschot betaald. Die roemeense heb ik inmiddels al buitengezet want ik was die hare kost serieus beu.

Als ik nu een nieuwe moet bestellen zal dat wel flink duurder zijn nu gezien de plotse daling van het aanbod.
Ik stuurde juist mijn thais vrouwtje juist op familiebezoek, moet nu toch geen alimentatie betalen.
Ik kan het niet laten hé . Noem het maar galgenhumor.
Lijkt mij nog minder erg dan de lijkenpikkerij van de PC.
Oud 28 december 2004, 03:55   #18
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MVB
Op maui in Hawaii hebben ze als het het seizoen is van de big swell's al golven tot 12-13 meter.
Das al dodelijk, vele ervaren surfers hebben zelfs al het leven gelaten bij zulke wave's.
Ik zat in 5 meter hoge golven en ik kan u verzekeren als je daar voor staat is dat een serieus huis die op je afkomt. Gigantische muur van water.
Is onbeschrijfelijk,precies een monster die maar blijft groeien en je dan opslorpt je mag nooit de golf op je laten breken he. Je moet erdoor gaan anders geraak je in moeilijkheden.Ja de bedoeling is wel die te bereiden he. En als je toch in die wasmachine terecht komt, ben je volledig gedeoriënteerd en moet je gewoon relax afwachten tot het rustiger is en naar de opp gaan, zeker nie panikeren. Anders kan het zelf zijn dat ge denk naar boven te zwemmen terwijl ge eigenlijk den dieperik induikt.
als je gedesoriënteerd bent, moet je wat uitademen en de weg volgen van de bubbels (daarmee bedoel ik niet die irritante wezens die hier regelmatig komen ) het schuim dat langs alle kanten spat kan er natuurlijk ook wel voor zorgen dat je die niet zult kunnen zien..

en aan de meeste stranden heb je wel lifeguards, je weet nooit dat je mond-op-mond krijgt van zo'n baywatch-babe

Laatst gewijzigd door big bad wolf : 28 december 2004 om 03:56.
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 05:00   #19
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Onze wereldwijd bekende ramptoerist dr.Beaucourt, mag natuurlijk ook niet op het appel ontbreken. Af en toe eens een frisse ramp is die man zijn lang leven.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 05:17   #20
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Onze wereldwijd bekende ramptoerist dr.Beaucourt, mag natuurlijk ook niet op het appel ontbreken. Af en toe eens een frisse ramp is die man zijn lang leven.
ik dacht eigenlijk net hetzelfde. alle respect voor vrijwilligers hé, die doen ontzettend goed werk. maar wat kan beaucourt daar nu gaan doen? aan zijn eigen uitleg te verstaan eigenlijk ni veel, behalve wat in de weg lopen mss.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be