Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2018, 20:02   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.920
Standaard Uber vs Taxi: Wat is uw standpunt?

Bent u voor het gebruik van Uber zoals het nu is, of moeten taxichauffeurs beschermd worden?

Ik vind taxi's veel te duur en niet meer van deze tijd. Uber is niet alleen veel goedkoper maar ook veel gemakkelijker om te contacteren (sneller). Veiligheid is een non - argument dat vaak wordt aangehaald door taxichauffeurs.

Uber is veel beter voor de consument. Maar als iemand een zinnig tegenargument kan vinden, ga dan vooral uw gang
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 20:05   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

tijden veranderen. Zij die zich met hand en tand verzetten tegen nieuwe technologie zijn altijd aan de verliezende hand. Kijk naar het verzet van de vakbond tegen nachtwerk voor grote onlineshops en zo
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 20:09   #3
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.198
Standaard

Ik vind dat we meer terug naar werk met een passie moeten, in plaats van naar verdienmodellen van 'ondernemers'

Dus voor mij is het neen.
Geen uber, geen Amazon, etc etc
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 31 maart 2018 om 20:10.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 20:09   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.547
Standaard

Hoe is het nu eigenlijk geregeld? En wat staat er in het taxiplan van Smet dat de Brusselse taximannen zo woest maakt?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 20:50   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
tijden veranderen. Zij die zich met hand en tand verzetten tegen nieuwe technologie zijn altijd aan de verliezende hand. Kijk naar het verzet van de vakbond tegen nachtwerk voor grote onlineshops en zo
Ik vind ook dat we terug slaven moeten invoeren.

Ipv met auto's kunnen we ze ook met fietsen laten rondrijden om meubels te verzenden.

En riksjas is ook een goed idee.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 31 maart 2018 om 20:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 20:58   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoe is het nu eigenlijk geregeld? En wat staat er in het taxiplan van Smet dat de Brusselse taximannen zo woest maakt?
Het is uiteraard dezelfde kwestie als Airbnb.

Proberen de reglementering te omzeilen.

Als de reglementering niet goed is dan moet je die aanpassen en niet omzeilen.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2018, 23:10   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

De gewone Taxi is een door vreemdelingen gedomineerde afzetterij.
Men probeert je ALTIJD in het zak te zetten met een groot bakkes.

Bij Uber weet je op voorhand wat je zal betalen, met eventueel een euro meer of minder.

Geef mij maar Uber.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.

Laatst gewijzigd door Demper : 31 maart 2018 om 23:11.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 09:46   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De gewone Taxi is een door vreemdelingen gedomineerde afzetterij.
Men probeert je ALTIJD in het zak te zetten met een groot bakkes.


Bij Uber weet je op voorhand wat je zal betalen, met eventueel een euro meer of minder.

Geef mij maar Uber.
Vette 2
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 10:40   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Taxi's zijn zo duur omdat ze per voertuig zo'n grote som aan de gemeente moeten betalen. Waarom is dat eigenlijk?

Verder mogen ze beiden blijven bestaan, maar moet de overheid wel zorgen voor een minimum aan regulering qua veiligheid en eerlijke concurrentie.

Een restaurant moet niet zagen dat er eetfabrieken zoals de luchgarden zijn, of mensen die zo af en toe een feestje verzorgen door aan huis te gaan koken,
een fietswinkel moet niet zagen dat iemand een bij-jobke doet aan enkele uren per week fietsen te herstellen,
Een warenhuis moet niet janken als een boer een winkeltje met eigen producten opent.

Voor alles en iedereen: regulering qua veiligheid en eerlijke concurrentie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 11:21   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Bent u voor het gebruik van Uber zoals het nu is, of moeten taxichauffeurs beschermd worden?

Ik vind taxi's veel te duur en niet meer van deze tijd. Uber is niet alleen veel goedkoper maar ook veel gemakkelijker om te contacteren (sneller). Veiligheid is een non - argument dat vaak wordt aangehaald door taxichauffeurs.

Uber is veel beter voor de consument. Maar als iemand een zinnig tegenargument kan vinden, ga dan vooral uw gang
Geen problemen met uber en dergelijke maar dan wel als de regels voor zowel taxi's als ubers dezelfde worden.
Het zijn beide diensten die de consument vervoeren maar de ene is gebonden aan tientallen regels en de andere doet maar wat.
Als dat geen oneerlijke concurrentie is weet ik het ook niet meer.

Je zal maar geinvesteerd hebben in een vloot taxi's en opgeleide chauffeurs om je kost te verdienen om dan plots te zien dat al die regeltjes en wetten plots niet meer gelden voor de eerste de beste Jan met de taxipet die met zijn eigen auto, zonder al die regeltjes, dezelfde dienst komt verlenen dan jij doet.

Dus ofwel de regels voor uber verstrengen ofwel die voor reguliere taxi's versoepelen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 11:33   #11
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik ben tegen taxis omdat het altijd vreemdelingen zijn. In Antwerpen nam ik er eens een en het was een Belg.
Wat was die tegen al dat rare, vreemde gespuis. We hadden een goed gesprek.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 11:33   #12
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is uiteraard dezelfde kwestie als Airbnb.

Proberen de reglementering te omzeilen.

Als de reglementering niet goed is dan moet je die aanpassen en niet omzeilen.
Taxi's en hotels proberen (met de hulp van de overheid) hun prijsmonopolie te exploiteren. Ik neem in BE nooit of te nimmer een taxi voor een aanzienlijke verplaatsing omdat het veel te duur is. In Latijns Amerika nam ik bijna dagelijks Ubers voor een verplaatsing van een kwartier rijden, voor ongeveer 3 euro. Een taxi is ten eerste niet onmiddellijk beschikbaar (uber in een grootstad is er binnen 5 minuten), en kost ten tweede een hoop meer geld. Ik schat minstens 4 keer meer, afhankelijk van de afstand maar voor minder dan 10 euro stap je niet eens in. Of het verschil in BE ook zo groot is, not sure.

AirB&B is inderdaad een goeie vergelijking mbt veel te dure hotels. Ik moet voor mijn werk regelmatig op cursus en heb dan de keuze tussen 2 nachten in een hotel (100 euro), 2 nachten in een lawaaierige jeugdherberg (40 euro) of 2 nachten AirB&B waar je mogelijk in een smerig kot terechtkomt (30 euro)

Wat is het probleem met de keuze geven aan de consument?
Het hele systeem draait om exploitatie van een monopolie, zowel door taxi's als door hotels.

Uber en AirB&B zijn er gekomen voor de consument, en die zijn broodnodig.
Ik herinner me dat N-VA couchsurfing illegaal wilde maken wegens "het is oneerlijke concurrentie tegen hotels"
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 11:53   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
...
Ik herinner me dat N-VA couchsurfing illegaal wilde maken wegens "het is oneerlijke concurrentie tegen hotels"
Wat, zeer precies, herinner je je?
Eén mening van één nva-er?
Of een mening van een nva-er die oneerlijke concurrentie aankloeg?

Vb. voor studentenkoten is er een kwaliteitscontrole en een inspectie van de brandweer.
Hotels, motels en couchsurf-aanbieders: gelijke rechten, gelijke plichten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 11:56   #14
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Ik ging toen naar de Franklin in de Gemeentestraat in Antwerpen. Ik raakte in gesprek en we besloten nog iets te gaan drinken.
Hij zag een auto, blijkbaar van een makak, en begon er tegen te trappen.
Het was een leuke avond.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 1 april 2018 om 11:56.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 12:11   #15
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Bent u voor het gebruik van Uber zoals het nu is, of moeten taxichauffeurs beschermd worden?

Ik vind taxi's veel te duur en niet meer van deze tijd. Uber is niet alleen veel goedkoper maar ook veel gemakkelijker om te contacteren (sneller). Veiligheid is een non - argument dat vaak wordt aangehaald door taxichauffeurs.

Uber is veel beter voor de consument. Maar als iemand een zinnig tegenargument kan vinden, ga dan vooral uw gang
De problemen liggen ietsjes ingewikkelder.
Een Uber voertuig is vaak enkel verzekerd voor eigen familieleden, bij een ongeval is de bestuurder dus degene die moet opdraaien voor de kosten van zijn passagier als die gewond geraakt.
Een ander probleem is dat een gewone taxi aan bepaald normen moet voldoen, je mag geen taxi zijn als er onvoldoende beenruimte is, er geen extra bescherming is voor de bestuurder tegen overvallen, je niet de nodige papieren hebt en geen medische geschiktheidsverklaring van een arts hebt.

Als morgen iemand van 80 jaar voor Uber wil gaan spelen met een 2PK van 50 jaar oud, is er geen enkel wetgeving die dat verbied.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 12:13   #16
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.000
Standaard

Tegen allebei, vervangen door cambio:
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 12:28   #17
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat, zeer precies, herinner je je?
Eén mening van één nva-er?
Of een mening van een nva-er die oneerlijke concurrentie aankloeg?

Vb. voor studentenkoten is er een kwaliteitscontrole en een inspectie van de brandweer.
Hotels, motels en couchsurf-aanbieders: gelijke rechten, gelijke plichten.
Ik weet dat Bourgeois het heeft aangeklaagd en ik herinner me een interview met De Wever waarin hij zei dat het oneerlijke concurrentie is tov hotels etc.

Die discussie ontstond een jaar of 5 geleden, schat ik.
In de nasleep ervan is Bourgeois blijkbaar op zijn standpunt teruggekomen omdat er bij couchsurfing geen geld wordt verdiend.

Bourgeois laat couchsurfers dan toch ongemoeid
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 13:02   #18
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De problemen liggen ietsjes ingewikkelder.
Een Uber voertuig is vaak enkel verzekerd voor eigen familieleden, bij een ongeval is de bestuurder dus degene die moet opdraaien voor de kosten van zijn passagier als die gewond geraakt.
Een ander probleem is dat een gewone taxi aan bepaald normen moet voldoen, je mag geen taxi zijn als er onvoldoende beenruimte is, er geen extra bescherming is voor de bestuurder tegen overvallen, je niet de nodige papieren hebt en geen medische geschiktheidsverklaring van een arts hebt.

Als morgen iemand van 80 jaar voor Uber wil gaan spelen met een 2PK van 50 jaar oud, is er geen enkel wetgeving die dat verbiedt.
Kans op overval is hetzelfde bij een taxi als bij een uber. En het argument beenruimte is iets waar de gebruiker zelf over beslist.

Als ik straks bij een collega in de auto stap om te carpoolen naar een bijscholing aan de andere kant van het land, is er ook geen extra verzekering voor die rit en kan er net zo goed een ongeval plaatsvinden als bij een Uber.

Ik geef die collega dan een vergoeding voor de brandstof. Had ik een taxi genomen naar zo'n grote stad (zeker 90 minuten rijden) dan had ik me blauw betaald. En ik weet eigenlijk niet hoe die prijs voor exact dezelfde service tot stand is gekomen.

Eenmaal aangekomen is er weer de optie 2 nachten hotel (100 euro) of 2 nachten jeugdherberg (40 euro), of AirB&B met nog minder luxe (30 euro)

Voor de cursus zelf betaal ik meestal 300 euro voor 1 weekend (7-8 keer per jaar), wat al stukken van mensen is. Wel 40% recupereerbaar via KMO. Met een taxi en een hotel erbij is het helemaal onbetaalbaar. (300 euro les + 100 euro hotel + minstens 100 euro taxi) Er zijn nu al mensen die afhaken om wille van het prijskaartje van elk dergelijk weekend.

Het risico voor een autorit met een collega is niet anders dan met een Uber.
Ik vraag me dan ook echt af welk deel van de prijs van een taxirit naar verzekeringen en allerhande belastingen gaat.

Wat zou u zelf een aannemelijk bedrag vinden voor verzekering op een ongeval voor een taxirit van een half uur? Als het 1 euro is, vind ik dat al veel. Daarbij is op 1000 ritten van een half uur 1000 euro gegenereerd voor kosten bij een accident. Iemand die veel met de auto rijdt zou dus meerdere accidenten per jaar mogen veroorzaken en is met 1 euro verzekeringskosten per rit gedekt voor de schade. Laat het weten als je vindt dat het meer moet zijn, en hoeveel meer dan.

Ik moet mezelf ook verzekeren tegen ongevallen op het werk (osteopaat die in theorie iemand zou kunnen verlammen, maar hiervan heb ik nooit een case gehoord bij een collega). We betalen allemaal meerdere honderden euro's voor verzekeringen per jaar, en ik ken helemaal niemand die er tegen zijn pensioenleeftijd ooit beroep op heeft moeten doen.

België wordt imo volledig kapotbelast.
Zo zou je ook kunnen argumenteren dat die tuinman die bij ons 1x per week in het zwart komt snoeien, verzekerd hoort te zijn omdat hij mogelijks zijn eigen vinger zou kunnen afzagen. In mijn ideale wereld zou men meer eigen risico aan de burger laten, in plaats van hem zich blauw te laten betalen aan verzekeringen waar hij quasi nooit een beroep op doet.

Taxichauffeurs hadden maar een andere stiel moeten leren als ze van meerwaarde willen zijn voor de maatschappij.
In mijn stiel is er ook concurrentie van mensen met minder opleiding, die proberen dezelfde service aan te bieden voor minder geld. Maar ik lever betere kwaliteit en vraag dus ook meer. Ben niet vervangbaar door iemand zonder opleiding.

Zij zijn dat wel, en zouden naar mijn mening best een stiel leren waar mensen wel voor willen betalen.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 april 2018 om 13:03.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 13:32   #19
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Beiden zijn m.i. overbodig in Brussel. Je geraakt overal probleemloos met het openbaar vervoer en binnen de vijfhoek en het europees kwartier heb je voldoende villo punten.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2018, 13:35   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Kans op overval is hetzelfde bij een taxi als bij een uber. En het argument beenruimte is iets waar de gebruiker zelf over beslist.

Als ik straks bij een collega in de auto stap om te carpoolen naar een bijscholing aan de andere kant van het land, is er ook geen extra verzekering voor die rit en kan er net zo goed een ongeval plaatsvinden als bij een Uber.

Ik geef die collega dan een vergoeding voor de brandstof. Had ik een taxi genomen naar zo'n grote stad (zeker 90 minuten rijden) dan had ik me blauw betaald. En ik weet eigenlijk niet hoe die prijs voor exact dezelfde service tot stand is gekomen.

Eenmaal aangekomen is er weer de optie 2 nachten hotel (100 euro) of 2 nachten jeugdherberg (40 euro), of AirB&B met nog minder luxe (30 euro)

Voor de cursus zelf betaal ik meestal 300 euro voor 1 weekend (7-8 keer per jaar), wat al stukken van mensen is. Wel 40% recupereerbaar via KMO. Met een taxi en een hotel erbij is het helemaal onbetaalbaar. (300 euro les + 100 euro hotel + minstens 100 euro taxi) Er zijn nu al mensen die afhaken om wille van het prijskaartje van elk dergelijk weekend.

Het risico voor een autorit met een collega is niet anders dan met een Uber.
Ik vraag me dan ook echt af welk deel van de prijs van een taxirit naar verzekeringen en allerhande belastingen gaat.

Wat zou u zelf een aannemelijk bedrag vinden voor verzekering op een ongeval voor een taxirit van een half uur? Als het 1 euro is, vind ik dat al veel. Daarbij is op 1000 ritten van een half uur 1000 euro gegenereerd voor kosten bij een accident. Iemand die veel met de auto rijdt zou dus meerdere accidenten per jaar mogen veroorzaken en is met 1 euro verzekeringskosten per rit gedekt voor de schade. Laat het weten als je vindt dat het meer moet zijn, en hoeveel meer dan.

Ik moet mezelf ook verzekeren tegen ongevallen op het werk (osteopaat die in theorie iemand zou kunnen verlammen, maar hiervan heb ik nooit een case gehoord bij een collega). We betalen allemaal meerdere honderden euro's voor verzekeringen per jaar, en ik ken helemaal niemand die er tegen zijn pensioenleeftijd ooit beroep op heeft moeten doen.

België wordt imo volledig kapotbelast.
Zo zou je ook kunnen argumenteren dat die tuinman die bij ons 1x per week in het zwart komt snoeien, verzekerd hoort te zijn omdat hij mogelijks zijn eigen vinger zou kunnen afzagen. In mijn ideale wereld zou men meer eigen risico aan de burger laten, in plaats van hem zich blauw te laten betalen aan verzekeringen waar hij quasi nooit een beroep op doet.

Taxichauffeurs hadden maar een andere stiel moeten leren als ze van meerwaarde willen zijn voor de maatschappij.
In mijn stiel is er ook concurrentie van mensen met minder opleiding, die proberen dezelfde service aan te bieden voor minder geld. Maar ik lever betere kwaliteit en vraag dus ook meer. Ben niet vervangbaar door iemand zonder opleiding.

Zij zijn dat wel, en zouden naar mijn mening best een stiel leren waar mensen wel voor willen betalen.
Ga heel even op de man spelen, in plaats van op de bal.
Ben zelf geen laag geschoolde, kan het mij dus veroorloven hier heel even heel grof te zijn.

Het kan mij namelijk geen bal schelen dat je een IR diploma hebt, als je geen werkvloerervaring hebt, is dat diploma voor mij waardeloos.
Leer eerst stappen voor je gaat rennen.
Ben je een arts, leer dan eerst om deftig een verband aan te brengen, voor je tegen een verpleegkundige van je oren maakt.
Leer dan eerst dat je in veel gevallen veel schade kan vermijden door technische kennis op de werkvloer te vergaren.
Ben je een architect, leer dan eerst metsen voor je komt zagen dat een steen scheef ligt.

Taxi-chauffeur is namelijk een erkend beroep, waarvoor je zelfs opleidingen moet volgen om het te mogen uitvoeren.
En ja, ik ken tienduizenden techniekers die nog nooit iets hebben voor gehad, maar die ene die iets voor heeft, is wel blij dat hij deftig verzekert is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be