Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2022, 09:11   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard Rode lichten aan de overweg gelden niet voor fietsers.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220825_97223743


Levensgevaarlijk: groep fietsers negeert rode lichten en steekt sporen over in Tienen
Een man in Hakendover, een deelgemeente van Tienen, heeft roekeloos gedrag vastgelegd aan een spoorwegovergang. Ondanks de rode lichten besloot een groep fietsers toch de sporen over te steken. Beelden van de ooggetuige tonen hoe een van de fietsers eerst heen en weer kijkt bij de sporen, om vervolgens samen met de anderen de slagbomen te negeren.


En als ze dan kapot blijven zal de automobilist wel om de één of andere reden de schuld krijgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 09:26   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220825_97223743


Levensgevaarlijk: groep fietsers negeert rode lichten en steekt sporen over in Tienen
Een man in Hakendover, een deelgemeente van Tienen, heeft roekeloos gedrag vastgelegd aan een spoorwegovergang. Ondanks de rode lichten besloot een groep fietsers toch de sporen over te steken. Beelden van de ooggetuige tonen hoe een van de fietsers eerst heen en weer kijkt bij de sporen, om vervolgens samen met de anderen de slagbomen te negeren.


En als ze dan kapot blijven zal de automobilist wel om de één of andere reden de schuld krijgen.
Wel, ik heb dat ook al eens gezien aan een overweg dat er fietsers zijn die de rode lichten negeren, zich zelfs tussen de naar beneden staande slagbomen wringen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 11:34   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.975
Standaard

Er zijn automobilisten die het rood licht negeren.
Wat is het verschil ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2022, 12:11   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zijn automobilisten die het rood licht negeren.
Wat is het verschil ?
Hoogstens de graad van domheid zal een verschil geven.

Maar wat precies het doel van deze draad is, ontgaat me.

Misschien een pleidooi om echt fatsoenlijke camera's te installeren aan elke spoorwegovergang. Om toch een kansje te hebben die mensen de staatskas te doen spijzen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 21:19   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoogstens de graad van domheid zal een verschil geven.

Maar wat precies het doel van deze draad is, ontgaat me.

Misschien een pleidooi om echt fatsoenlijke camera's te installeren aan elke spoorwegovergang. Om toch een kansje te hebben die mensen de staatskas te doen spijzen.
Dat men misschien eens volledige barelen voorziet zodat het probleem zich niet stelt, maar dat is wellicht een te eenvoudige en logische oplossing voor ons ongecompliceerde Belgen landje.

Jaja, ik ken het verhaal van de ambulance en politie wel ...
Ondertussen sterven er ook x aantal personen en tal van ongevallen en vertragingen door afwezigheid van die barelen.

Destijds was er bij ons ook een polemiek over een weg die was afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Men had neerklapbare paaltjes voorzien, maar die werden systematisch gesaboteerd en neergehaald door automobilisten. Hte moesten neerklapbare zijn want de brandweer moest kunnen passeren en blabla bla. Na een tiental keer de paaltjes te hebben vervangen, hebben ze uiteindelijk toch massieve en kolossale betonnen blokken geplaatst met als resultaat dat men heeft bereikt wat men uiteindelijk beoogde.

Objectief gezien kan je overigens perfect de sporen oversteken met de fiets of te voet op voorwaarde de er geen bochten in de sporen zijnen je dus goed zicht hebt, er geen trein aankomt die het zicht belemmert en en je goed naar links en rechts kijkt in combinatie met gehoor. Met de auto is het een ander paar mouwen en gewoon een blinde gok. Dat laatste gebeurt evenwel aan de lopende band.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2022, 22:36   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wel, ik heb dat ook al eens gezien aan een overweg dat er fietsers zijn die de rode lichten negeren, zich zelfs tussen de naar beneden staande slagbomen wringen.
Het ambetante is dan , dat ge daar staat op uwen trein te wachten, om een of andere reden moeten alle resten bijeen gepuzzeld worden.

Als die u met 160 per uur raakt is dat dus ne puzzel van 1000 stukskes he, hier een hand, daar wat vingerkootjes, een stuk vermangelde bil allee ja ge verstaat het wel.

Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor niet kunnen stilleggen, dat is honderden mensen gijzelen voor ene lul die vond dat hij rapper kon zijn dan den trein.

Gewoon met ne karcher wat proper spuiten en s nachts een kuistrein over het traject laten rijden. De rest is voor de vogels en de ratten.

Veel efficienter als ge het mij vraagt en een enorme tijdswinst.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 06:41   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat men misschien eens volledige barelen voorziet zodat het probleem zich niet stelt, maar dat is wellicht een te eenvoudige en logische oplossing voor ons ongecompliceerde Belgen landje.

Jaja, ik ken het verhaal van de ambulance en politie wel ...
Ondertussen sterven er ook x aantal personen en tal van ongevallen en vertragingen door afwezigheid van die barelen.

Destijds was er bij ons ook een polemiek over een weg die was afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Men had neerklapbare paaltjes voorzien, maar die werden systematisch gesaboteerd en neergehaald door automobilisten. Hte moesten neerklapbare zijn want de brandweer moest kunnen passeren en blabla bla. Na een tiental keer de paaltjes te hebben vervangen, hebben ze uiteindelijk toch massieve en kolossale betonnen blokken geplaatst met als resultaat dat men heeft bereikt wat men uiteindelijk beoogde.

Objectief gezien kan je overigens perfect de sporen oversteken met de fiets of te voet op voorwaarde de er geen bochten in de sporen zijnen je dus goed zicht hebt, er geen trein aankomt die het zicht belemmert en en je goed naar links en rechts kijkt in combinatie met gehoor. Met de auto is het een ander paar mouwen en gewoon een blinde gok. Dat laatste gebeurt evenwel aan de lopende band.
Verkeersregels gelden altijd.
Gaan we ook slagbomen (toch een mooier woord dan barelen) aan ieder rood licht plaatsen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 06:44   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het ambetante is dan , dat ge daar staat op uwen trein te wachten, om een of andere reden moeten alle resten bijeen gepuzzeld worden.

Als die u met 160 per uur raakt is dat dus ne puzzel van 1000 stukskes he, hier een hand, daar wat vingerkootjes, een stuk vermangelde bil allee ja ge verstaat het wel.

Ik vind dat ze het treinverkeer daarvoor niet kunnen stilleggen, dat is honderden mensen gijzelen voor ene lul die vond dat hij rapper kon zijn dan den trein.

Gewoon met ne karcher wat proper spuiten en s nachts een kuistrein over het traject laten rijden. De rest is voor de vogels en de ratten.

Veel efficiënter als ge het mij vraagt en een enorme tijdswinst.
Zelfs die hogedrukreiniger moet niet. Laat de natuur gewoon haar werk doen, binnen korstte keren is er niets meer.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:09   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat men misschien eens volledige barelen voorziet zodat het probleem zich niet stelt, maar dat is wellicht een te eenvoudige en logische oplossing voor ons ongecompliceerde Belgen landje.

Jaja, ik ken het verhaal van de ambulance en politie wel ...
Ondertussen sterven er ook x aantal personen en tal van ongevallen en vertragingen door afwezigheid van die barelen.
....
Het is al zeer lang geleden dat ons verteld werd dat de slagbomen nooit volledig de overweg mogen blokkeren, om altijd iemand de kans te geven te ontsnappen als hij/zij toch geblokkeerd geraakt zou zijn op de sporen.

Neenee, ik ken het verhaal van de ambulance en politie niet. Vertel het ons.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:13   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat men misschien eens volledige barelen voorziet zodat het probleem zich niet stelt, maar dat is wellicht een te eenvoudige en logische oplossing voor ons ongecompliceerde Belgen landje.

Jaja, ik ken het verhaal van de ambulance en politie wel ...
Ondertussen sterven er ook x aantal personen en tal van ongevallen en vertragingen door afwezigheid van die barelen.

Destijds was er bij ons ook een polemiek over een weg die was afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Men had neerklapbare paaltjes voorzien, maar die werden systematisch gesaboteerd en neergehaald door automobilisten. Hte moesten neerklapbare zijn want de brandweer moest kunnen passeren en blabla bla. Na een tiental keer de paaltjes te hebben vervangen, hebben ze uiteindelijk toch massieve en kolossale betonnen blokken geplaatst met als resultaat dat men heeft bereikt wat men uiteindelijk beoogde.

Objectief gezien kan je overigens perfect de sporen oversteken met de fiets of te voet op voorwaarde de er geen bochten in de sporen zijnen je dus goed zicht hebt, er geen trein aankomt die het zicht belemmert en en je goed naar links en rechts kijkt in combinatie met gehoor. Met de auto is het een ander paar mouwen en gewoon een blinde gok. Dat laatste gebeurt evenwel aan de lopende band.
Dat geloof ik van geen kanten.
Er zijn toch genoeg filmpjes van mensen die eerst de slagbomen negeren, dan kijken, dan oversteken en ... toch gepakt worden door de trein.

Het is toch godvernondemiljaar de dju simpel: ge wacht voor die slagbomen en rode lichten. Wachten. Stel je voor zeg ... je verliest 3 minuten van uw reusachtig leven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:15   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is al zeer lang geleden dat ons verteld werd dat de slagbomen nooit volledig de overweg mogen blokkeren, om altijd iemand de kans te geven te ontsnappen als hij/zij toch geblokkeerd geraakt zou zijn op de sporen.
De pastoor van ons dorp vertelde ons vroeger ook allemaal verhaaltjes die als de verlichte waarheid aanzien werden.

Je kan altijd de bareel er afrijden moest het echt nodig zijn hé.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 augustus 2022 om 08:16.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:27   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is al zeer lang geleden dat ons verteld werd dat de slagbomen nooit volledig de overweg mogen blokkeren, om altijd iemand de kans te geven te ontsnappen als hij/zij toch geblokkeerd geraakt zou zijn op de sporen.

Neenee, ik ken het verhaal van de ambulance en politie niet. Vertel het ons.
Dat is er ook niet.
Zelfs politie en ziekenwagens mogen niet tussen gesloten slagbomen slalommen.
Zelfs niet met alle toeters en bellen (zwaailicht en sirene) aan, gewoon omdat een trein niet plots kan stoppen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:29   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Dat men misschien eens volledige barelen voorziet zodat het probleem zich niet stelt, maar dat is wellicht een te eenvoudige en logische oplossing voor ons ongecompliceerde Belgen landje.
De meest eenvoudige en logische oplossing is het naleven van de verkeersregels. Die mensen hadden het rood licht toch gezien mag ik hopen? Voor een rood licht stop je. Of er nu een trein komt aandenderen of als je nu aan een gewoon kruispunt staat doet niets terzake. Slagbomen zijn eigenlijk helemaal niet noodzakelijk aan een overweg als je gewoon de wegcode respecteert.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:29   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat geloof ik van geen kanten.
Er zijn toch genoeg filmpjes van mensen die eerst de slagbomen negeren, dan kijken, dan oversteken en ... toch gepakt worden door de trein.

Het is toch godvernondemiljaar de dju simpel: ge wacht voor die slagbomen en rode lichten. Wachten. Stel je voor zeg ... je verliest 3 minuten van uw reusachtig leven.
Als ik de keuze heb tussen 3 minuten of mijn hele leven verliezen.
Mijn keuze is vlug gemaakt.

Vandaar dat ik ook probeer te stoppen voor het oranje.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:30   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De pastoor van ons dorp vertelde ons vroeger ook allemaal verhaaltjes die als de verlichte waarheid aanzien werden.

Je kan altijd de bareel er afrijden moest het echt nodig zijn hé.
Inderdaad, dat is altijd een mogelijkheid, vandaar dat de slagbomen zijdelings niet echt sterk zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:30   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.398
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De meest eenvoudige en logische oplossing is het naleven van de verkeersregels. Die mensen hadden het rood licht toch gezien mag ik hopen? Voor een rood licht stop je. Of er nu een trein komt aandenderen of als je nu aan een gewoon kruispunt staat doet niets terzake. Slagbomen zijn eigenlijk helemaal niet noodzakelijk aan een overweg als je gewoon de wegcode respecteert.
Net mijn punt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 08:46   #17
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De meest eenvoudige en logische oplossing is het naleven van de verkeersregels. Die mensen hadden het rood licht toch gezien mag ik hopen? Voor een rood licht stop je. Of er nu een trein komt aandenderen of als je nu aan een gewoon kruispunt staat doet niets terzake. Slagbomen zijn eigenlijk helemaal niet noodzakelijk aan een overweg als je gewoon de wegcode respecteert.
In een sprookjes wereld is dat zo, in de realiteit daarentegen.

Kortom u opvatting is niet realistisch. Moest dat wel zijn, dan was er ook geen nood aan drempels, bloembakken, snelheidscontroles enz.

Best is steeds om maatregelen te nemen die sluitend zijn en dit niet over te laten aan de willekeur van de massa.

Nu in dit geval vind ik het nog niet zo erg omdat de betrokkene die de beslissing neemt zichzelf in gevaar brengt. Bij snelheid of drugs brengt men ook anderen in gevaar.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 09:15   #18
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.018
Standaard

Alle treinen op verhoogde bermen en het verkeer er onder door.

Of alle treinen als mollen onder de grond.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 09:29   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Alle treinen op verhoogde bermen en het verkeer er onder door.

Of alle treinen als mollen onder de grond.
De laatste 10 jaar zijn er ongeveer 200 publieke overwegen weggehaald door dergelijke ingrepen, maar er blijven er nog steeds een 1500 over in Belgie. Dat kost gigantisch veel en je kan je de vraag stellen of middelen niet efficienter ingezet kunnen worden. in 2021 vielen er 9 doden aan een spoorwegovergang. Miljarden investeren om die 9 doden per jaar te vermijden (die het volledig aan zichzelf te danken hebben) is wat mij betreft verspilling van overheidsgeld.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2022, 10:18   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De laatste 10 jaar zijn er ongeveer 200 publieke overwegen weggehaald door dergelijke ingrepen, maar er blijven er nog steeds een 1500 over in Belgie. Dat kost gigantisch veel en je kan je de vraag stellen of middelen niet efficienter ingezet kunnen worden. in 2021 vielen er 9 doden aan een spoorwegovergang. Miljarden investeren om die 9 doden per jaar te vermijden (die het volledig aan zichzelf te danken hebben) is wat mij betreft verspilling van overheidsgeld.
Over doden gesproken, de zelfdodingcijfers op het spoor zijn er ook nog.

Bij de algemene zelfdodingcijfers blijkt België uitgesproken koploper van West-Europa te zijn:
https://www.hln.be/binnenland/belgie...ggen~a10ac9e8/
In 2012 >14 geregistreerde zelfdodingen per 100.000 inwoners.

Recentere cijfers per Gewest: https://www.gezondbelgie.be/nl/gezon...elfmoordgedrag

In de EU-28 statistiek 2400 tot 2800 zelfdodingen per jaar op het spoor:
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Schienensuizid#Statistik

Statistik

In der Europäischen Union (EU-28) werden pro Jahr 2400 bis 2800 Schienensuizide gezählt. Die mit Abstand höchste Zahl verzeichnete Deutschland, gefolgt von Frankreich, Polen, Großbritannien und der Tschechischen Republik.[18][19]

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2022 om 10:37.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be