![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Voor de jonge mensen die een vak kennen en de Franse taal machtig zijn lijkt me dat emigreren naar buurland Frankrijk een haalbare optie is. Een tijdje geleden een mandaat gegeven aan Immo Ordim ( Toucy) om een woning met atelier te zoeken - kostprijs 5000€. Een half jaar later 25.000€ betaald aan een degelijke hoeve (1817) met recente losstaande werkplaats op een terrein van 23 are.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze regeringen hebben in hun zelfbehoud onze volgende generaties alles ontnomen.
Je ziet het al systematisch instorten en waar zullen westerlingen naartoe moeten als deze generatie beleidmakers alles in puinhoop achterlieten? Vraag u af: wat als dit moedwil is? Denken we dat alles duurder wordt door Rusland of omdat ze een nieuwe wereld willen vormen naar idee van onverkozen wereldheersers van duisternis?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Jong gehuwden kunnen nog een eigen huis krijgen als de ouders mee helpen.
Ik geef nu liever mijn dochter wat steun, dan moet ze minder erfbelasting betalen als ik het hoofd neerleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zoveel factoren die meespelen.
Eerst de overbevolking. Mede dank zij de ongebreidelde voortplantingsdrang van de katholieke gezinnen kort na de oorlog. En de immigratie natuurlijk. Gecombineerd met het langer leven door de verbetering van de geneeskunde en hygiëne. Later dan de vele eenpersoonsgezinnen. De huizen zijn ook geen gewone huizen meer. Het moet van de eerste keer super comfort en super-modern zijn voor de jonge samenwonende snaken. Dan alle bijkomende kosten voor superisolatie. Nuttig, nodig ... maar moet betaald worden. Ik sponsorde mijn kinderen door te helpen af te betalen. Zodra ze zelf besloten om te gaan bouwen, hebben ze al een redelijke stabiele relatie. Loopt die onverhoopt toch op de klippen (gelukkig bij mijn addergebroed nog steeds niet), dan moet je ook niet verder afbetalen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Daar wil je echt niet naartoe en voor 25.000€ koop je daar ook niks.
Op de koop toe gaat alles daar op zijn Belgisch maar dan nog een pak erger.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 juli 2022 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Zonder een pak geld van je ouders blijf je als jong gezin je leven lang huren. Vervolgens wordt je als gezin beschouwd als mensen die het geld 'over de balk' hebben gegooid wegens geen eigen huis ...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 juli 2022 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
zijn in het leven geroepen om zo veel mogelijk geld uit de zakken van de burgers te halen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 juli 2022 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Enkel super comfortabele en super moderne woningen mogen nog gebouwd worden.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn belastingsaangifte sedert 2015: 0,0
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2022 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook willen mensen nu ook direct een huis voor hun alleen. Vroeger kochten mensen niet zelden een huis samen met broer en zus. Gelijkvloers woonde dan de moeder 1ste verdiep de zoon en tweede verdiep de zus met haar man. Beetje zoals nu nog veel allochtonen doen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2022 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ik zoek een stuk bouwgrond, zonder buren en niet groter dan 100 vierkante meter. Onvindbaar hier, tot heden.
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de wooncrisis is niet het enige, het was nooit zo onveilig voor de jeugd dan nu. Veel vrouwen doorstaan panische doodsangsten wanneer zij in het donker alleen in een wagon zitten met een paar man, of wanneer ze stations verlaten, ... Die politici mogen wel eens stoppen met in het beleid van niet verkozenen mee te lopen en ons landje terug herstellen. Migratiestop tot de wooncrisis opgelost is of het is genocidaal. It’s true *Trump voiced*
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 5 juli 2022 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor 25000 niet, maar voor 200000 wel.
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Kijk naar onderstaande kaart. Nog te renoveren of af te breken huisjes. beneden de 100.000€. Waar eindig je na uitgevoerde renovatie? https://www.immoweb.be/nl/map/huis/t...derBy=cheapest ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ja, zo groot is het verschil niet, amper 175.000€.
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ga ervan uit dat het de bedoeling is in Vlaanderen te werken. Als je olijven wil gaan kweken is het wat anders uiteraard. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 juli 2022 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() Huizen zijn totaal niet onbetaalbaar, koop gewoon met twee koppels één groot huis, maak er een project af.
4 lonen daar kan je al iets mee |
![]() |
![]() |