![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanaf oktober 2015 gaan de electronische maaltijdcheques in voege, dus gedaan met de papieren exemplaren.
Maar gaan nu de nachtwinkels niet in de problemen geraken? Want iedere keer als ik ga winkelen in het groot warenhuis kort bij mij thuis, zie ik de eigenaar van een nachtwinkel kort bij mij thuis winkelen met een paar personen en een paar platte grote winkelkarren. Op die winkelkarren ligt voornamelijk sterke drank en bieren. Aan de kassa haalt de eigenaar van de nachtwinkel dan een pak papieren maaltijdcheques boven en betaalt daar dan bij. Het is duidelijk te zien dat de eigenaar van de nachtwinkel deze papieren maaltijdcheques gekregen heeft van zijn klanten. Het duurt altijd een tijdje voordat de persoon aan de kassa deze papieren maaltijdcheques gesorteerd heeft en afgestempeld heeft wat er op wijst dat deze nog niet zijn afgestempeld. Het zijn ook papieren maaltijdcheques van verschillende bedragen. Waar is daar de controle op de inkomsten van de uitbater van de nachtwinkel? Niet dus, hij kan dus aankopen en verkopen zonder controle. Maar dit gaat de eigenaar van de nachtwinkel dus in de toekomst niet meer kunnen doen met als gevolg dat hij het moeilijk gaat krijgen. Wat dan? Laatst gewijzigd door Patrick M. : 27 september 2015 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() ik vind dat maaltijdcheques alleen zou moeten bestemd zijn voor mensen die op de baan zijn
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: