Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Ga je een tweede boosterprik laten zetten?
Ja 12 35,29%
Neen 16 47,06%
Ik twijfel 6 17,65%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2022, 09:06   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Ga je een tweede boosterprik laten zetten?

Vanaf september kunnen alle volwassenen een tweede boosterprik krijgen. Wat doe je?
In neem hem samen met mijn jaarlijkse griepprik. No sweat.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220705_92305368
Oud 5 juli 2022, 09:20   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Soms stel ik mij de vraag of het nog de moeite loont om opnieuw hetzelfde antwoord te geven.
Ik heb mijn vierde prik al gehad en ik ben eens benieuwd of er in het najaar een uitnodiging zal zijn voor een vijfde.
Als er tijdens de zomer of in het vroege najaar geen agressievere variant opduikt dan vermoed ik dat het boostergedoe geen succesverhaal zal worden als het vaccin nog niet werd geupdated.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 juli 2022 om 09:21.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 09:21   #3
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vanaf september kunnen alle volwassenen een tweede boosterprik krijgen. Wat doe je?
In neem hem samen met mijn jaarlijkse griepprik. No sweat.

De jaarlijkse griepprik doe ik sowieso. Over de tweede boosterprik twijfel ik gezien de kleine meerwaarde. Waarschijnlijk niet tenzij noodzakelijke voorwaarde (reizen/horeca...).

Laatst gewijzigd door Ilse : 5 juli 2022 om 09:22.
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 09:46   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Uit sanitaire overwegingen: neen.

Maar ongetwijfeld zullen ze mensen die zich niet willen laten boosteren weer allerlei mogelijkheden afnemen.

Dus in the end waarschijnlijk: ja.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 09:51   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Uit sanitaire overwegingen: neen.

Maar ongetwijfeld zullen ze mensen die zich niet willen laten boosteren weer allerlei mogelijkheden afnemen.

Dus in the end waarschijnlijk: ja.
In België niet, het wordt enkel aangeraden voor mensen met onderliggende aandoeningen (de eerste boosterprik voor degenen die ze nog niet hebben wél).
Wat de andere landen gaan doen is een andere zaak.
Oud 5 juli 2022, 10:07   #6
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België niet, het wordt enkel aangeraden voor mensen met onderliggende aandoeningen (de eerste boosterprik voor degenen die ze nog niet hebben wél).
Nog niet.

Er zijn veel standpunten veranderd hé. Kijk maar hoe het gebruik van de COVID-pas explodeerde.
Oud 5 juli 2022, 10:11   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

geraken ze nog van hunne oude stock af?
Oud 5 juli 2022, 10:14   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet nu reeds wat ze deze namiddag gaan beslissen over de suggestie die de medici gisteren deden aan de politiek?

Zeg het ons eens: ben je niet mee of zo?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 10:18   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zou wel fijn zijn dat ze het zo organiseren dat we die tweede booster samen kunnen krijgen met de griepspuit.
Maar ik denk dat de timing onvoldoende klopt. Toch zeker voor 65plussers.

Wellicht dus: eind september de tweede booster, en rond 15 november de griepspuit. Nu we toch over de timing van het najaar bezig zijn, het volgende nog erbij zwetsen. Graag ook in november de volgende indexaanpassing voor mijn pensioen. Kwestie van de federale kas wat meer te plunderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 juli 2022, 10:41   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet verplicht. Tot kameraad Frank het CST weer vanonder het stof haalt en je weer nergens naartoe mag zonder extra prik.

Na 3 prikken en 1 besmetting is het voor mij eigenlijk wel genoeg geweest. Indien het niet verplicht is, neem ik die gewoon niet. Ik heb in het verleden nooit nutteloos medicatie genomen en ik ben niet van plan om daar nu mee te beginnen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 12:53   #11
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik ga hem persoonlijk niet nemen, de vorige ook niet trouwens.

Maar een kennis van mij is laatst overleden aan corona, hij heeft evenwel niet erg afgezien dankzij zijn vaccinaties, dus wie zich liever laat boosteren, zeker niet aarzelen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 13:14   #12
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Volgens VRT NWS gaat het in de eerste plaats om de 65+
Eventueel 50+

De Hoge Gezondheidsraad heeft beslist voor welke groepen ze een tweede boosterprik tegen corona aanbeveelt tegen het najaar. Een algemene oproep voor iedereen staat daar niet in, wel voor specifieke groepen van mensen met gezondheidsproblemen, en ook voor wie een bepaalde leeftijd heeft. Boven de 65 zeker, misschien zelfs boven de 50. Morgen beslissen de ministers van Volksgezondheid hierover.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 juli 2022 om 13:14.
Oud 5 juli 2022, 13:19   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nog niet verplicht. Tot kameraad Frank het CST weer vanonder het stof haalt en je weer nergens naartoe mag zonder extra prik.
(...)
Daar wordt voorlopig nog geen woord over gerept.
Trouwens, wat het CST betreft zijn de criteria verankerd afhankelijk van de kleurencodes van de coronabarometer. Er hoeft zelfs niemand nog iets te beslissen.
Oud 5 juli 2022, 14:14   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoge gezondheidsraad spreekt van alle volwassenen, dus 18+. Als die gedaan zijn gaan ze 12+ ook weer lastig vallen.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220...8?utm_source=t

In het buitenland kunnen ze terug naar 5+ als ze willen, hier gelukkig niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 14:35   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilse Bekijk bericht
De jaarlijkse griepprik doe ik sowieso. Over de tweede boosterprik twijfel ik gezien de kleine meerwaarde. Waarschijnlijk niet tenzij noodzakelijke voorwaarde (reizen/horeca...).
Zelfde hier. Mocht ik ergens voldoende wetenschappelijke informatie zien dat die 4de prik echt iets doet op termijn, ma foi, waarom niet. Tot hier toe heb ik daar niks van gezien, en de varianten die rondgaan zijn niet speciaal problematisch. Ik *denk* dat die vierde prik met *hetzelfde* vaccin onnozel is, maar mocht voldoende empirisch materiaal beschikbaar zijn dat het veel doet, dan leg ik mij daarbij neer.

Mochten er *updates* zijn, dan is dat een ander verhaal, maar tot hier toe is het update verhaal van corona vaccins niet echt een groot succes om het zacht te zeggen.

Kortom, voorlopig "nee". Maar mocht het wetenschappelijk materiaal aangeven dat het wel stevig helpt, dan "ja".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 14:55   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Daar wordt voorlopig nog geen woord over gerept.
Trouwens, wat het CST betreft zijn de criteria verankerd afhankelijk van de kleurencodes van de coronabarometer. Er hoeft zelfs niemand nog iets te beslissen.
U begrijpt toch dat deze zo gemaakt dat ze kunnen beslissen waar ze zin in hebben hé. Ondertussen zijn er meer dan 100 opnames per dag. Volgens de coronabarometer is dat code oranje, MAAR zo staat er te lezen

"Het Overlegcomité zal bij het bepalen van de code, naast de druk op de zorg, ook rekening houden met een globale evaluatie van de epidemiologische situatie en specifiek aandacht hebben voor de geestelijke gezondheid."

Kameraad Frank kan dus wel degelijk nog beslissen om ons weer te kloten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 5 juli 2022, 15:03   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Na 3 prikken en 1 besmetting is het voor mij eigenlijk wel genoeg geweest. Indien het niet verplicht is, neem ik die gewoon niet. Ik heb in het verleden nooit nutteloos medicatie genomen en ik ben niet van plan om daar nu mee te beginnen.
Dacht uw moeder daar niet anders over, toen ze met jou naar het toenmalige kinderheil ging?

Oud 5 juli 2022, 15:04   #18
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begrijpt toch dat deze zo gemaakt dat ze kunnen beslissen waar ze zin in hebben hé. Ondertussen zijn er meer dan 100 opnames per dag. Volgens de coronabarometer is dat code oranje, MAAR zo staat er te lezen

"Het Overlegcomité zal bij het bepalen van de code, naast de druk op de zorg, ook rekening houden met een globale evaluatie van de epidemiologische situatie en specifiek aandacht hebben voor de geestelijke gezondheid."

Kameraad Frank kan dus wel degelijk nog beslissen om ons weer te kloten.
Code oranje: toenemende druk op het zorgsysteem, er moet ingegrepen worden om de trend opnieuw te keren

- Nieuwe hospitalisaties/dag: 65-149, bezetting intensieve zorg: 300-500 bedden.
- De trend van de cijfers dient telkens mee in overweging te worden genomen om eventueel sneller in de ene of de andere richting van fase te wijzigen.

Die hospitalisaties en bezetting intensieve zorg, zijn dat cumulatieve voorwaarden?
Oud 5 juli 2022, 15:10   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dacht uw moeder daar niet anders over, toen ze met jou naar het toenmalige kinderheil ging?
Zegt u nu dat kind en gezin nutteloze medicatie geeft?
Oud 5 juli 2022, 15:33   #20
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De hoge gezondheidsraad spreekt van alle volwassenen, dus 18+. Als die gedaan zijn gaan ze 12+ ook weer lastig vallen.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220...8?utm_source=t

In het buitenland kunnen ze terug naar 5+ als ze willen, hier gelukkig niet.
Lage prioriteit.

Citaat:
Voorts beveelt de HGR aan om alle prioritaire groepen voor begin oktober een extra booster te geven, met net als voor de eerste booster een interval van ten minste drie en bij voorkeur zes maanden tussen beide boosters. Het gaat om risicogroepen, zoals 65-plussers, personen met een verzwakte immuniteit, kinderen, jongvolwassenen en volwassenen met een onderliggende aandoening én zwangere vrouwen. Ook zorgpersoneel, niet-verzorgend personeel in zorginstellingen, en personen die samenwonen met iemand uit een risicogroep zouden dan aan de beurt zijn.

In tweede instantie zou het aan de 50- tot 64-jarigen zijn met risicofactoren als obesitas, tabakverslaving en alcoholgebruik, blijkt uit het advies. Vervolgens is een booster mogelijk voor 18- tot 64-jarigen in goede gezondheid, ook al geeft de HGR hen een lage prioriteit. Voor jongeren onder de achttien jaar tot slot is er geen revaccinatie gepland en wordt gewacht op bijkomende wetenschappelijke data. Bedoeling is dat alle groepen voor begin november een boostervaccin zullen krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be