![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Ga je een tweede boosterprik laten zetten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 47,06% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,65% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf september kunnen alle volwassenen een tweede boosterprik krijgen. Wat doe je?
In neem hem samen met mijn jaarlijkse griepprik. No sweat. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220705_92305368
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms stel ik mij de vraag of het nog de moeite loont om opnieuw hetzelfde antwoord te geven.
Ik heb mijn vierde prik al gehad en ik ben eens benieuwd of er in het najaar een uitnodiging zal zijn voor een vijfde. Als er tijdens de zomer of in het vroege najaar geen agressievere variant opduikt dan vermoed ik dat het boostergedoe geen succesverhaal zal worden als het vaccin nog niet werd geupdated. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 juli 2022 om 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ilse : 5 juli 2022 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit sanitaire overwegingen: neen.
Maar ongetwijfeld zullen ze mensen die zich niet willen laten boosteren weer allerlei mogelijkheden afnemen. Dus in the end waarschijnlijk: ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de andere landen gaan doen is een andere zaak.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel standpunten veranderd hé. Kijk maar hoe het gebruik van de COVID-pas explodeerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geraken ze nog van hunne oude stock af?
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg het ons eens: ben je niet mee of zo?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou wel fijn zijn dat ze het zo organiseren dat we die tweede booster samen kunnen krijgen met de griepspuit.
Maar ik denk dat de timing onvoldoende klopt. Toch zeker voor 65plussers. Wellicht dus: eind september de tweede booster, en rond 15 november de griepspuit. Nu we toch over de timing van het najaar bezig zijn, het volgende nog erbij zwetsen. Graag ook in november de volgende indexaanpassing voor mijn pensioen. Kwestie van de federale kas wat meer te plunderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 3 prikken en 1 besmetting is het voor mij eigenlijk wel genoeg geweest. Indien het niet verplicht is, neem ik die gewoon niet. Ik heb in het verleden nooit nutteloos medicatie genomen en ik ben niet van plan om daar nu mee te beginnen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Ik ga hem persoonlijk niet nemen, de vorige ook niet trouwens.
Maar een kennis van mij is laatst overleden aan corona, hij heeft evenwel niet erg afgezien dankzij zijn vaccinaties, dus wie zich liever laat boosteren, zeker niet aarzelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens VRT NWS gaat het in de eerste plaats om de 65+
Eventueel 50+ De Hoge Gezondheidsraad heeft beslist voor welke groepen ze een tweede boosterprik tegen corona aanbeveelt tegen het najaar. Een algemene oproep voor iedereen staat daar niet in, wel voor specifieke groepen van mensen met gezondheidsproblemen, en ook voor wie een bepaalde leeftijd heeft. Boven de 65 zeker, misschien zelfs boven de 50. Morgen beslissen de ministers van Volksgezondheid hierover. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 juli 2022 om 13:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat het CST betreft zijn de criteria verankerd afhankelijk van de kleurencodes van de coronabarometer. Er hoeft zelfs niemand nog iets te beslissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220...8?utm_source=t In het buitenland kunnen ze terug naar 5+ als ze willen, hier gelukkig niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten er *updates* zijn, dan is dat een ander verhaal, maar tot hier toe is het update verhaal van corona vaccins niet echt een groot succes om het zacht te zeggen. Kortom, voorlopig "nee". Maar mocht het wetenschappelijk materiaal aangeven dat het wel stevig helpt, dan "ja". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het Overlegcomité zal bij het bepalen van de code, naast de druk op de zorg, ook rekening houden met een globale evaluatie van de epidemiologische situatie en specifiek aandacht hebben voor de geestelijke gezondheid." Kameraad Frank kan dus wel degelijk nog beslissen om ons weer te kloten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Nieuwe hospitalisaties/dag: 65-149, bezetting intensieve zorg: 300-500 bedden. - De trend van de cijfers dient telkens mee in overweging te worden genomen om eventueel sneller in de ene of de andere richting van fase te wijzigen. Die hospitalisaties en bezetting intensieve zorg, zijn dat cumulatieve voorwaarden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zegt u nu dat kind en gezin nutteloze medicatie geeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220705_92305368 Citaat:
![]() |