Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2022, 13:45   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Prijzenslag begint, wachtrijen aan goedkopere tankstations...

Goedkope TinQ tankstations komen steeds meer naar België, het 4e station zorgt soms al voor lange wachtrijen.

Terwijl andere tankstations in de buurt amper bezoek krijgen.

De bestuurder neemt ook wat omweg en schuift dus graag aan in het rijtje als er meer dan 5 € gespaard kan worden.

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220730_94658560

Wachtrij aan gloednieuw en goedkoop TinQ-tankstation in Lichtaart: “Nog even afwachten wat je volgende week betaalt”

In het gloednieuwe TinQ-tankstation op de Tielensteenweg in Lichtaart (Kasterlee) werd de voorbije dagen een zogenaamde Mega Korting gegeven. Zaterdagmiddag stond er constant in twee rijen een tiental bestuurders aan te schuiven. De echte prijzenslag kan volgende week van start gaan.

Marc Peeters Zaterdag 30 juli 2022 om 14:23

Na de recente openingen in Berlaar, Bevel en Bunsbeek opende TinQ afgelopen vrijdag zijn vierde tankstation van België in Lichtaart. Op korte termijn staan er nog meerdere openingen gepland. TinQ België is een zusterbedrijf van TinQ Nederland en een dochterbedrijf van de Nederlandse multibrand-groep ENVIEM.

“TinQ Nederland is erin geslaagd om in minder dan twintig jaar tijd een netwerk van bijna vierhonderd selfservice tankstations uit te bouwen. Uiteraard werkt dat voorbeeld inspirerend, maar het betekent niet dat het netwerk in België zomaar een kopie wordt van het origineel. Wel gaan we de succesvolle basisprincipes ook in België implementeren: eenvoudig, snel, 24/7, voordelig en veilig kwaliteitsbrandstoffen tanken bij jou in de buurt”, aldus Stefan Claes, manager TinQ België.

Hoe gek het ook mag klinken, voor Stefan Claes moet een tankbeurt fun kunnen zijn. Een voordelige prijs is voor hem dan ook belangrijk. Tijdens het openingsweekend beloofde TinQ grote kortingen. Zo betaalde je zaterdag 1,857 euro voor een liter diesel, 1,739 euro voor E10 (Euro 95) en 1,996 euro voor E5 (Superplus 98).

“Het zijn hier zeer scherpe prijzen, ja. Al hoop ik dat de kwaliteit van de brandstof ook goed is”, zegt een dieselrijder. “Het aanschuiven valt wel mee. Ik heb begrepen dat de extra grote kortingen alleen tijdens het openingsweekend van kracht zijn. Het is dus nog even afwachten wat je hier vanaf maandag zal moeten betalen.”

Brandstofbonnen

TinQ is gevestigd aan het voormalig pand van Van Pelt. In een tankstation wat verderop, langs een andere invalsweg naar het centrum van Lichtaart, worden de prijzen niet groot aangekondigd. Het contrast kan niet groter zijn. Er is niemand te zien, alleen de carwashboxen lokken enkele klanten. De brandstofprijzen staan wel vermeld in de tellers van de pompen. Gemiddeld betaal je hier per liter zo’n 15 eurocent meer. Op een tank van 50 liter is dat dus al gauw een verschil van 7,5 euro.

Wie tijdens het openingsweekend tankte bij TinQ maakt bovendien kans om een van de tien brandstofbonnen van 100 euro te winnen. Het management maakt zich sterk dat veilig en voordelig voor TinQ de ordewoorden zullen blijven.
Dat zijn dus geen tanktoeristen die zelfs op het fietspad stilstaan, die vind je hier: https://www.google.com/search?q=wach...client=gws-wiz

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2022 om 13:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 15:21   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er zijn dus mensen die er iets voor over hebben om 5 euro te besparen.

Is dat dan je punt? Wist je dat nog niet misschien, en verwondert je dat?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 15:40   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Waarom staat zoiets in de krant als iedereen dat al wist?

Het gaat frequenter voorkomen als dat zo verder gaat, dat is mijn punt.

Ook de sterk schommelende prijzen van een dag op de andere zorgen daarvoor:
Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/lange-...ijs~ac4156679/

Lange wachtrijen aan tankstations door stijging benzineprijs

De prijzen voor benzine stijgen morgen naar nieuwe recordhoogtes. Heel wat bestuurders willen hun tank vandaag nog volgooien. Onder meer in Kampenhout is het aanschuiven.
Wat heb je aan een bepaalde hoeveelheid tankstations als de meeste beginnen de goedkoopste uit te kiezen en daarvoor extra wachttijden -met draaiende motor- in koop nemen?

Dat zullen nochtans meestal dezelfde mensen zijn die wellicht nog jarenlang verder gaan zeuren dat enkele keren 15-20 minuten snelladen van een electrische wagen te lang duurt, als ze 1-2 keer per jaar eens meer dan 900 km rijden. Hun plofkarretje met grote tank hoeft dan maar eenmaal 5 minuten te tanken, en fier dat ze zijn.

Ik heb enkele jaren geleden al voorspeld dat de brandstofprijzen boven 2€ zullen gaan. Zelfs 3 € is mogelijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2022 om 15:59.
Oud 2 augustus 2022, 16:07   #4
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Elke week 5 euro is 250 euro per jaar.
Nu weet ik dat er mensen zijn die daar hun hand niet voor omdraaien
Maar laat dat nu de mensen zijn die verdraaid klagen dat ze niet genoeg tegemoet gekomen zijn voor hun energiefactuur door de federale.
bron : https://forum.politics.be/showpost.p...21&postcount=1

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 16:20   #5
De Rode Willem

Standaard

Dit noem ik lage prijzen

https://www.auto55.be/nieuws/34343-1...jk-kan-het-wel

Citaat:
een liter diesel of benzine ‘maar’ 1,5 euro moest betalen aan de pomp. In Frankrijk kan dat opnieuw vanaf september.

Oud 2 augustus 2022, 20:21   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Elke week 5 euro is 250 euro per jaar.
Nu weet ik dat er mensen zijn die daar hun hand niet voor omdraaien
Maar laat dat nu de mensen zijn die verdraaid klagen dat ze niet genoeg tegemoet gekomen zijn voor hun energiefactuur door de federale.
bron : https://forum.politics.be/showpost.p...21&postcount=1
Je vergelijkt een besparing van 5 euro per maand, met een besparing van 5 euro per week.
Proficiat.

Noot: met mijn ambtenarenpensioen klaag ik niet hoor. Maar als Vivaldi maanden ligt te zeveren en te bakkeleien over een tegemoetkoming voor de afgrijselijke stijging van de gasfactuur, en dan afkomt met 5 euro per maand, dan ga ik steigeren.
Ik weet dat dat niet mag van de Linkse Kerk, steigeren tegen Vivaldi, maar daar trekken we ons geen kloten van aan.

Tweede noot: ik tank doorgaans bij dats of soortgelijke. Ik heb namelijk een boontje voor prijsbrekers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 2 augustus 2022, 20:24   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom staat zoiets in de krant als iedereen dat al wist?

Ook de sterk schommelende prijzen van een dag op de andere zorgen daarvoor:

Wat heb je aan een bepaalde hoeveelheid tankstations als de meeste beginnen de goedkoopste uit te kiezen en daarvoor extra wachttijden -met draaiende motor- in koop nemen?

Dat zullen nochtans meestal dezelfde mensen zijn die wellicht nog jarenlang verder gaan zeuren dat enkele keren 15-20 minuten snelladen van een electrische wagen te lang duurt, als ze 1-2 keer per jaar eens meer dan 900 km rijden. Hun plofkarretje met grote tank hoeft dan maar eenmaal 5 minuten te tanken, en fier dat ze zijn.

Ik heb enkele jaren geleden al voorspeld dat de brandstofprijzen boven 2€ zullen gaan. Zelfs 3 € is mogelijk.
Hier is hem begod weer met zijn dada.

Zijt gerust hoor, als er een dealer afkomt met een zeer tijdelijk aanbod met een stevige korting voor een elektrische wagen, dan gaat er ook een file zijn. Misschien enkel on line, maar toch een file.

Oud 2 augustus 2022, 20:33   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier is hem begod weer met zijn dada.

Citaat:
Zijt gerust hoor, als er een dealer afkomt met een zeer tijdelijk aanbod met een stevige korting voor een elektrische wagen, dan gaat er ook een file zijn. Misschien enkel on line, maar toch een file.
Uw dada interesseert me nu echt geen bal.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 augustus 2022 om 20:34.
Oud 2 augustus 2022, 21:36   #9
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Wat als een prijzenslag komt aan een oplaadstation ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 21:38   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die hoge prijzen van de laatste tijd hebben hoge winsten van ettelijke miljarden bezorgt aan de olie en energie boeren.

Dat de politiekers nu eens voor onze portemonnees zorgt in plaats voor hun aandelen.

Want dat het weer doorgestoken kaartspel was is ons wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 augustus 2022 om 21:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 21:44   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Net gebeurt.

De prijsverhoging van de laadsessies bij FastNed is al de tweede in minder dan een jaar tijd. Het basistarief (Pay-as-you-go) stijgt van € 0,69 naar € 0,75 per kWh in ons land, een toename van haast 9 procent..
Oud 2 augustus 2022, 21:59   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.ad.nl/video/productie/ma...station-292141

oh happy day
Oud 3 augustus 2022, 06:21   #13
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Net gebeurt.

De prijsverhoging van de laadsessies bij FastNed is al de tweede in minder dan een jaar tijd. Het basistarief (Pay-as-you-go) stijgt van € 0,69 naar € 0,75 per kWh in ons land, een toename van haast 9 procent..
13 euro per 100 km dus voor wie met een fluwelen voetje (en niet al te veel rijhulp) aan 17 kWh per 100 km kan komen

Komt overeen met 6,66 liter brandstof per 100 km (1.95 euro per liter)

Nou moe de diesels die ik ooit gehad heb verbruikten op lange ritten tegen 120 per uur nauwelijks 5 liter
Mijn huidige plug-in hybride heeft over een tocht van 600 km een gemiddeld verbruik van nog niet eens 2 liter per 100 km laten optekenen zonder dat er moest opgeladen worden

EV's ?
Veel te dure laadverslaafde batterijen op wielen die nog eens veel kosten aan aandrijfenergie ook.

Alweer blijkt de plug-in Hybride de beste keuze op dit moment.

Besparen met een EV in 2022
Vergeet dat maar heel hard !

Oud 3 augustus 2022, 06:49   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Die gaat genegeerd worden.
Elektrieke chauffeurs willen geen goedkope elektriciteit. Die zoeken express de duurste op.

Oud 3 augustus 2022, 06:55   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Supermarkten zijn ondertussen ook gestart met een prijzenoorlog.
Dit komt langzaamaan op gang.

Wat denken jullie, kunnen we daar veel van verwachten?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be