![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220828_96187442
Nu al eerste schooldag voor Emiel (5) uit Heers: “Vakanties lopen niet meer gelijk” Heers/Diepenbeek - Geen eerste schooldag op 1 september, wel op maandag 29 augustus. De hervorming van het Waalse schooljaar, met een kortere zomervakantie en een extra week herfst- en krokusvakantie, is ingezet. “Dat de paasvakantie verzet is naar mei, weten we nu pas”, zegt mama Sanne uit Heers. Hanne De Belie HBVL 29-08-2022 03:00 Citaten: “Opvang en kampjes regelen voor die vijf weken voor mijn vier kinderen: dat gaat me heel wat geld kosten” Je kon je kinderen ook in Vlaanderen naar school laten gaan hé. “Als je twee maanden thuis niet in aanraking komt met het Nederlands, of minder intellectueel wordt uitgedaagd, dan is dat verlies veel groter.” De aanpassing van de schoolvakanties kwam er dus voor de verrijkers |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het paasverlof verschuiven naar de eerste mei, ...
Dat is pure communistische heilstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reservespeler wil herfederalisatie van Onderwijs.
Nou breekt mijn klomp!
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In andere landen zijn verschillende vakantiezones normaal.
In België weeral een probleem. https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...ties-2021-2022 https://www.service-public.fr/partic...sdroits/F31952
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mei en juni gaan totaal verloren schoolmaanden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind deze regeling het perfecte bewijs dat verschillende gemeenschappen een verschillende politiek kunnen hebben zonder de schrik dat "de wereld vergaat omdat we geen eenheidsworst aanhangen".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Handige communistische vakboungders in het Franstalig onderwijs.
Twee keer een halve week verlof inleveren, en in ruil twee keer een volle week terugkrijgen. De Francofone logica: hoe minder lessen de kinderen krijgen, hoe beter het onderwijsniveau ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat het op de grens wel eens moeilijk kan zijn, maar dat hebben we hier, in het Maasland ook met Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 mei valt al in de vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat nog zo geen slecht gedacht van die Walen. Dan worden de blokken wat meer verdeeld. Veel ouder klagen zowieso al dat die zomervakantie te lang duurt en dat ze niet weten wat ze moeten aanvangen met hun kinderen.
Mijn kinderen zouden het wel liever behouden zoals het nu is. Ze hebben liever vakantie in de zomer dan een week extra wanneer het weer minder goed is. Die van mij zijn dan ook echte buitenkinderen. Maar ik kan wel begrijpen dat het voor hun schoolloopbaan misschien beter is om wat sneller terug naar school te gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat de scholen gerust wat vakantietaken zouden mogen meegeven. Niet noodzakelijk verplichtend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tof
Ne maat zijn madam geeft les in het Franstalig onderwijs en de kinderen gaan naar het Nederlandstalig. De kinderen zijn thuis als zij gaat werken en omgekeerd. België op zijn smalst
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het systeem van vandaag lijkt nergens op. De ene regering steekt zich weg achter een ander niveau of achter het Europees. Samen, 5 regeringen + een Europese fractie voor 11 miljoen inwoners, dat is te gek voor woorden. Wat is het volgende? Een regering per provincie? Of per stad? Terug naar de middeleeuwen?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 30 augustus 2022 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook mensen die niet in het onderwijs staan moeten werken als hun kinderen thuis zijn hoor. Tis maar dat u het weet. Ze kan ook altijd veranderen van job hé. Er zijn genoeg vacatures in het Nederlandstalig onderwijs.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik steek ze dan ook buiten. Als je ze binnen laat zitten voor een scherm gaan ze natuurlijk binnen blijven zitten. Als ouder heb je natuurlijk ook de verantwoordelijkheid om ze buiten te steken (al hebben niet alle kinderen het geluk om een degelijke tuin en omgeving te hebben)
![]() |
![]() |