Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2022, 14:32   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.447
Standaard Chinese autoconstructeurs worden bevoordeeld, maar 10% EU-invoertaks...

En wagens die in China ingevoerd worden zouden 25% moeten betalen.

Als dat zo is heeft de CEO van Stellantis natuurlijk groot gelijk.

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/i...t-van-wel.html

China bevoordeeld? Carlos Tavares denkt van wel

GESCHREVEN DOOR OLIVIER DUQUESNE OP 20-10-2022

De CEO van Stellantis, Carlos Tavares, heeft kritiek geuit op de volgens hem te gunstige douanerechten voor Chinese constructeurs. Hij wil een beter evenwicht en vreest de Chinese concurrentie op prijsniveau.

In een gesprek met radiozender Franceinfo hekelde Carlos Tavares, CEO van Stellantis, de oneerlijke behandeling van Chinese en Europese autoconstructeurs. Volgens hem heeft de Europese Unie de komst van Chinese fabrikanten te veel bevorderd, zonder de toegang van Europeanen tot China te garanderen. De EU heeft de rode loper uitgerold voor Chinese constructeurs", zei hij. Hij legde uit dat de invoerrechten in Europa 10% bedragen, terwijl er 25% belastingen moet worden betaald om toegang te krijgen tot de Chinese markt. Carlos Tavares pleitte daarom voor een verhoging van de Europese douanetarieven om concurrentievervalsing te voorkomen.

Europees dossier

“De Chinezen hebben nog niet hun volledige prijsintenties bekendgemaakt, maar we kunnen verwachten dat ze relatief agressief zullen zijn.” Deze prijzenstrijd zou worden geholpen door de voor Chinese constructeurs gunstige invoerbelastingen. Hij bracht deze situatie ook ter sprake bij de Franse president: “President Macron begrijpt dit, maar we hebben een breder [EU-]front nodig om te zeggen dat we de Chinezen in Europa verwelkomen, maar alleen als ze volgens dezelfde regels met ons concurreren.”

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2022 om 14:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2022, 15:42   #2
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

CEO autogroep Stellantis: 'Sluiting 10 tot 15 Europese autofabrieken dreigt'
Chiptekorten, de snelle elektrificatie van het Europese wagenpark en de opmars van Chinese autobouwers: Stellantis-CEO Carlos Tavares ziet de toekomst somber in. 'Elektrische auto's zijn te duur. We moeten erover waken dat de middenklasse een nieuwe auto kan blijven kopen.'

2 dagen geleden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be