![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() BRUSSEL - Patrick Vankrunkelsven, senator voor de VLD, wil af van het cordon sanitaire en pleit voor een 'genormaliseerde' relatie met het extreem-rechtse Vlaams Belang. Hij zegt dat ineen interview met De Morgen.
Vankrunkelsven zegt in zijn eigen naam te spreken, maar krijgt steun van andere stemmen aan de linkerzijde van de VLD, zoal Vincent Van Quickenborne of Sven Gatz. Het is de eerste keer dat een progressieve politicus zich zo expliciet uitspreekt voor samenwerking met het VB. Zelf wil Vankrunkelsven ,,liever niet meteen'' met het Vlaams Belang in zee gaan. Tegelijk vindt hij dat politici die dat wel willen niet langer gestigmatiseerd mogen worden. ,,De partij die het doet, met het VB in zee gaan, zal dat met de dood in het hart doen en we moeten ze niet voor verrot schelden.'' Als bijvoorbeeld zijn partijgenoot Hugo Coveliers in Antwerpen toenadering zoekt, dan krijgt hij daarvoor begrip van Vankrunkelsven: ,,Liever een VB met dan zonder Coveliers. Ik heb liever dat een VB dat samentrekt met andere politieke partijen dan een VB dat uiteindelijk toch een absolute meerderheid zal halen.'' 27/12/2004 - belga - Heb het altijd gezegd en zie, de ratten zijn daar ! Het grootste krapuul eerst, ze zien de verwantschap ! Staat allemaal in mijn glazen bol. ![]() De linkervleugel van de VLD herinnert zich de samenwerking van Hitler met de communisten om de macht te grijpen in '33 ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat die maar rap uit de VLD vertrekken. Vankrunkelsven en Q zijn één van de redenen waarom ik NOOIT meer op de VLD zal stemmen.
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor mij mogen die lorejassen zo snel mogelijk vertrekken naar de mesthoop... dat zijn spijtig genoeg mislukte liberalen en horen bij ons niet thuis...
de fout van jaren geleden om die samen met die pipo judoka moet maar snel goedgemaakt worden en dat ze maar vertrekken...
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Het wordt tijd dat politiek Vlaanderen de moed heeft om in zee te gaan met het Vlaams Belang. Er is toch geen andere weg meer. Eén keer een beleidspartij zal de toon van VB vanzelf wel milderen en begit het electoraat van VB af te kalven. Wellicht zitten we over twintig jaar met nog twee serieuze partijen in Vlaanderen, een linkse en een rechtse. Of België het Vlaams Belang avontuur zal overleven, dat weet ik niet. Men heeft voldoende macht om België te doen barsten, of er echter veel animo is bij de achterban om te gaan vechten in de veldslag om Brussel weet ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De VLD is wel van naam veranderd maar het blijft nog altijd de Pest Voor Vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zou bij god niet weten waarom de VLD zijn stekkie niet zou mogen wezen.
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 27 december 2004 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Marsupilami : 27 december 2004 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En toch denk ik dat deze (stilzwijgend) ook door sommige blokbusters (zoals pianodinges e.a.) gemaakt en geaccepteerd wordt... Voor hen moet het CS blijven bestaan, want het Vlaams Belang zou het wel es goed kunnen doen bij evtl machtsdeelname...
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eén keer aan de macht kan men de schuld van alles wat misloopt in de samenleving niet meer op de anderen schuiven. Men kan dan nog een tijdje blijven volhouden dat het verleden de oorzaak was, maar ook die smoes kan men geen jaren lang volhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat experiment van zogenaamde verruiming van enkele jaren geleden... wij liberalen hebben dat een kans gegeven... maar het is nu bewezen dat de meesten van die "er bij komers" er niet thuishoren... dus dat ze maar gaan naar waar zij zich goed voelen... de meesten komen uit de verschillende uiteenspattingen van de vroegere VU...en als ze zich nu beter volen bij de mestkevers... dan moeten zij dat weten... trouwens die vlaams nationalistische zeepbel ontploft weer eens binnnen afzienbare tijd... als de echte nazi's �* la voorzitter voor het leven en andere tendensen hun geliefde aspiraties niet krijgen... dan zal wel de ene of de andere een nieuwe partij oprichten of een gedeelte ervan of een stukje ervan van naam veranderen maar hun extreme nazi, of racistische, of... of... fo... satndpunten in een lichtjes gewijzigde tekst gieten...
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |