![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kent dat wel hé, de PC aan en effe op het forum gaan kijken of Jan, Piet of Polleke iets gepost heeft.
Dit is een geweldige energieverspilling. Enerzijds doordat we stroom verbruiken. Anderzijds omdat we onze eigen energie, die we verspillen om iets te lezen, te schrijven, op te zoeken, ... veel beter voor andere zaken konden gebruiken. Ik wil absoluut niet dat dit forum verboden wordt, maar we zouden het mss moeten beperken en alleen mogen gebruiken bij daglicht. Sommige forumgenoten zitten hier midden in de nacht, ze gebruiken dus buiten de PC ook nog eens de verlichting. Iemand? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als tegenargument, ik gebruik daglicht vanuit Australië als ik in't donker hier eens kom vervelend doen.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn laptop staat dag en nacht op, en die stoot geen CO2 uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gehoorzame werkers die al slapend door het leven gaan. De maatschappij zal je daarbij wel helpen ze. Dan laten ze je gerust. Weeral maatregelen nemen?
Kom niet zagen later als je een mega kater van een depressie hebt dan hé. Dat lijkt nog het enige dat mag, ademen en werken. ![]() Genoteerd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraatzucht lost de problemen wel op, zeker?
![]() Het gezeur over eten... Ik ga nog eens langs het frietkot denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() binnenkort nog het enigste wat warmte geeft in huis
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de overheid reguleert dat weg. Die pest dat weg. Geen hout, turf e.d. alleen maar groene shit. Dat is zoals in alle economische zwarte tijden de multinationals boksen de zelfstandigen en kleintjes eruit. Hetzelfde met de algehele populatie in mindere vorm. Vangnetten, voedselbanken e.d. meer. Als dat ook nog wegvalt, krijg je terug de rovers. Die mensen met voorraad tot moes meppen. En dan is de handel op lange afstand onmogelijk geworden. Dat is duidelijk een regressie, geen evolutie of vooruitgang. Lichaamswarmte; dat is een goede. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
https://twitter.com/BenWeyts/status/1566741076085448704 Ik begrijp nu wat hij bedoelde. En straks gaan ze de kerst-LED's ook nog verbieden.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niets van gehoord. Ik weet wel dat wij de gemeentebesturen gaan vragen om zorgvuldig om te gaan met de hoeveelheid kerst- en sfeerverlichting. Maar verbieden, nog niets van gehoord. Graag een bron of een link. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leven is energie verspillen he. En we komen weer terecht bij mijn ideologie
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
En CO2 produceren.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() ach het houdt een mens bezig : braingym
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn slechte ipad, waar ik mijn online avonturen op beleef, laadt ene keer per 2 a 3 dagen op voor 1h op 12 volt. Mijn wifibox verbruikt -100 watt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de Tesla telefoon zou ge zelfs niet meer moeten opladen, laadt met licht op en overal bereik. Zelfs waar geen zou zijn.
Ik ben fan. ![]() Ge kunt bijna alles maar dan ook echt bijna alles meer dan halveren in verbruik. Omdat we dat doen slagen ze nu alles nog meer op. Onze response zou dan off grid gaan moeten zijn tot ze hun energie niet meer kwijt kunnen en aan spotprijzen moeten aanbieden. Gas dat niet rendeert is pas slecht voor milieu.
Laatst gewijzigd door CUFI : 6 september 2022 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit forum is op bepaalde punten verrijkend en op andere punten verreikend.
Dat mag wat energie kosten. |
![]() |
![]() |