![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) zal de regularisatieprocedure gedeeltelijk versoepelen. Asielzoekers die sinds 1 januari 2001 (!!!) op een beslissing wachten, zullen op individuele basis geregulariseerd worden, tenzij ze met het gerecht in aanraking kwamen of als uit hun dossier blijkt dat ze voor hun omgeving overlast veroorzaken.
De minister gaatervan uit dat asielzoekers die al vier jaar in België verblijven de facto geïntegreerd zijn. Eenmaal geregulariseerd krijgt de asielzoeker verblijfsdokumenten voor onbepaalde duur, die recht geven op werk en sociale zekerheid. Ruim 10.000 asielzoekers zouden zo een verblijfsvergunning krijgen. Hun procedure wordt prioritair. Overlast kan onder meer blijken uit een document waarin staat dat de aanvrager weigert Nederlands te spreken of geen enkele moeite doet om te integreren. Het begrip 'overlast' door te weigeren Nederlands te spreken, krijgt hier weer een aparte invulling. OCMW's krijgen hier de bevoegdheid om uit te maken voor zichzelf of iemand al dan niet voldoende Nederlands kent. België op z'n smalst alweer. Zie ook: Actie voor een snelle oplossing voor onmenselijke situatie van asielzoekers. Terechte kritiek gaat ook naar Johan vande Lanotte (SP.a) die wel voorstander is van een snelle regularisatie maar weigert voldoende geld ter beschikking te stellen om mankrachten aan te werven voor de Dienst Vreemdelingezaken. Als Dewael zegt 'prioritair', doe er dan maar weer een paar jaren bij. Ongelooflijk hoe onbeschaamd politiekers asielzoekers gijzelen voor hun eigen politiek belang! ![]() bron: De Morgen 21.12.2004 http://www.demorgen.be
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 21 december 2004 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij krijgen het een week later ofzo zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
België is geen OCMW voor de rest van de wereld. Als je zo begaan bent met het lot van parasieten, waarom ga je niet zelf in loco parasiteren? Ze zullen je graag zien komen!!!! Maar ja, ik vergat het bijna, parasiteren is voor jou een levensstijl. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb het niet zo voor die massa-regularisatie, daar is niemand mee gediend.
Gewoon weer een excuus om er geen moeite voor te moeten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo zielig zijn die bruin apen nu ook weer nie hoor,om the piano graag zien af te komen ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En wie weet, krijg je het geld voor dat eiland nog van Elio. Als hij het tenminste van Vlaander kan afpakken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Als ik de hierbovenstaande reacties lees van de bavianen van het VB, prijs ik me gelukkig dat de mensen asielzoekers die ik persoonlijk ken, gelukkig heel wat menselijker trekjes vertonen dan de gemiddelde posters op dit forum.
![]()
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
jij hebt dringend nen dokter nodig dr,mengele mischien ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |