![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwartetten , we deden sommige TV programma's na , tikkerke ,
bedrijven van sommige ouders naspelen , ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Schipper mag ik overvaren deed ik graag.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schipper mag ik overvaren was top.
Verstoppertje dat speelde ik ook graag maar dat was meestal in gezelschap van mijn knappe blonde buurmeisje van thuis. Nooit kon men ons vinden. ![]() p.s. Voor de fans, zij die het verleden even willen ophalen. Kinderspelletjes “Wie niet weg is, is gezien!” Tijdens het uurtje zwemmen waren er leerlingen die een heel ander soort spelletjes speelden, gaatjes boren in de 'kleedkamers' en zo. Geen idee wat daar de bedoeling van was al kan ik mij daar wel iets bij voorstellen. ![]() In Berlijn gaat men nog een ietsje verder: Berlijn krijgt eerste homoseksueel-lesbisch kinderdagverblijf Dat valt onder de noemer: "Spiel ohne Grenzen" denk ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 oktober 2022 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werd veel gevoetbald.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pekkelen, marbelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Cowboy en indiaantje. We ontvoerden een meisje naar ons kamp aan de andere kant van de speelplaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet iemand nog die flippo’s?
![]()
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pekkels (bikkels).
Wie geen kon kopen gebruikte schakels van een fietsketting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand heeft hier in die periode ooit "doktertje" gespeeld ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De flippo madness was insane! Allemaal hamsteraars, jong geleerd oud gedaan.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het 5de en 6de studiejaar was dat bijna onveranderlijk voetbal en coureurs- en voetbalkaartjes wisselen en zo(voor diegenen die niet in de match zaten)
Het eerste studiejaar weet ik niet meer Maar in het 2de tem het 4de speelden we meestal "westerns" na,dan wel "de drie musketiers" Er waren ook stakingen te zien op TV en zo herinner ik me dat we eens "staking" naspeelden.....tot enige verontrusting van de meesters En inderdaad ,groepjes die niet aan de aktieve spelen deelnamen,varierend,ik zat er soms ook tussen,pekkelden of zo...... Het was kompleet normaal dat een jongetje (geen meisjes in onze school toen) na een schooldag thuiskwam met een bebloede knie,een vuile broek of vuile handen (speciaal de zijkant van de handen ,van het pekkelen) Ik heb er geen flauw idee van wat er nu in de lagere school gespeeld wordt,of staren ze daar naast elkaar elk apart ook naar een schermpje nu? Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2022 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was vrij bedreven in het bouwen van kampen in het bos en daar hing een bordje aan dat klonk als "Mijn Kamp" wat uiteraard niets te maken had met wat iemand eens gedaan heeft en er zelfs een boek over is. Sommigen noemden mij "Vesalius" bij het doktertje spelen. Een waar verhaal of zou het een wreed raar 'hersen'spinsel kunnen zijn? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 2 oktober 2022 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij speelden zelfs met de schoteltjes van de drankflesjes.
Je moest die op de bovenkant van je hand leggen, ze omhoog gooien en dan moest je die proberen te pakken (zoals een kat klauwt). Je begon met één schoteltje en bouwde dat zo op door iedere keer een schoteltje meer te nemen. Degene die het meeste schoteltjes kon vangen was de winnaar, degene die mistte was uit voor het spel. Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 oktober 2022 om 11:58. |
![]() |
![]() |