![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een laadpraatje is als een koffieklets of cafépraatje. Small talk.
Een reporter ging eens polsen. Die pioniers hebben toch hun bedenkingen nog altijd. titel: Onze reporter op de snelwegparking houdt geen koffieklets, maar laadpraat: “Spijt dat ik hier van heb!” link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik me in 2030 nog een naftje ga kopen,
Wat ik niet snap is, dat als ge een paardentrailer moet trekken ge u zo een electrisch strijkijzer koopt ? dat weet ge toch dat ge daar momenteel goed mee gekloot zijt ? Een plug in hybride of nog beter iets met koppel en nen diesel die ge niet kapot krijgt. Toyota Hilux of iets gelijkaardigs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je met je paarden nooit verder rijdt dan 50 km ... Nu, ik zou momenteel zeker ook nog opteren voor een plug in. Maar in 2030 ... ??? Hoe gaan de batterijen evolueren? De oplaadsnelheid?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trek je veel minder (tot 2,25 ton) zijn er ook al relatief veel, uiteraard 30% minder rijbereik, (bij een ICE zal het niet veel anders zijn): Citaat:
https://ev-database.org/car/1473/BMW-iX-xDrive50 Met ADAC-gemeten tot 610 km rijbereik zonder trailer, heb je dan al voldoende reserve op een paardenhanddoek zoals Vlaanderen. ![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 februari 2023 om 14:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() e-motoren hebben koppel genoeg, vanaf stilstand. Met afremmen duwt uw trailer nog wat stroom naar uw batterijen in plaats van sleet aan schijf en remblokjes. Natuurlijk zal de actieradius minder zijn.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 20 februari 2023 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaat dat evolueren, ... ik ben akkoord, veel koppel geen lawaai, ik heb ook al met gelectrificeerde bakskes meegereden en niet van de minste. Uw ballen in uwe nek jong als ge optrekt... maar dat nooit verder dan 50 km,... dat is al zever he, koopt u dan ne velo. bovendien speelt bij mij de beschikbaarheid heel erg mee. Daarmee wil ik zeggen ik kom thuis van mijn werk, ik steek hem in de prieze, maar ineens krijg ik een oproep of vraag van kunt ge nu afkomen, ... ja nee hij zit in de prieze ik moet eerst een paar uur laden, ... ik zou dus doodvallen he, en ge ziet op voorhand dat dat gaat gebeuren. Of in de winter hij heeft een weekend buiten gestaan in de ardennen, wel bijgeladen, ja hij stond toch stil en dan vertrekt ge en ziet ge dat bereik naar beneden duikelen. Bovendien zijn die dingen loodzwaar van de accu , weggedrag ? ik vond dat in dien Tesla maar zozo hij pakte wel vlotjes een rond punt, maar ik pak dat vlotter. In den Etron viel dat wel mee, maar als ik hoor wat dat ding kost... ja dat is dus goed dat den baas betaalt he, want voor ne normale sterveling is dat een kostelijke grap. Komt er op neer dat ik voor dat bedrag 2 keer den auto van mijn goesting kan kopen met alle opties die ge maar kunt denken. En dat ding rijdt ook vlot heeft ook flink wat koppel maar staat volgetankt op mijn oprit, tikken en weg, in de winter, op t nat op t glad. Dus voor een particulier, zelf als is de naft duurder. naftje of hybride. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mits die energie terug in het systeem gestoken kan worden ja, dan win je iets terug, maar 30 % rijbereik verliezen is al iets he. Met dien Hilux kapt ge gewoon dien bak vol en ge zijt weg. met dat electrisch ding sta je eventjes stil Ja je kan je paarden eens uitlaten een toerke doen en laten kakken op de snelwegparking ondertussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Me dunkt dat ze, volgens de laadpraat, toch vet spijt hebben. Citaat:
Of over de koppel en een paardentrailer? ![]() Maar blijkbaar niemand die zich afvraagt waarom de staatspropaganda gazet pro-BEV dan nu opeens wél de praktische nadelen en spijt van elektrisch rijden mag belichten? Wellicht te moeilijk om te begrijpen en onbelangrijk voor een discussie door het hoogstaande niveau van allerlei experts met toogpraat op dit forum.
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wara Genk opent 2 snellaadpunten van 150 kW, als er maar ene laadt is het vermogen tot 300 kW.
Citaat:
Het laden zou mogelijk beperkt worden op 15 minuten voor niet-klanten? (had ik niet gans begrepen). De meeste BEV hebben er dan 30 tot 36 kWh bij of genoeg voor extra 200 tot 250 km. Uw nieuw hebbeding in de Wara gaan kopen of afhalen, en je hebt er zonder tijdverlies weer ruim 200 km bij. En men hoeft niet te zoeken voor een vrije parkeerplaats. De 2 plaatsen staan direct aan de ingang. De Chargefinder-site is up to date: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2023 om 21:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op een radius van 20 km vind je snelle laadpunten in overvloed, niemand daarheen, want 95% laadt veel goedkoper thuis of bij de werkgever, of gratis. ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2023 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Iedereen een EV maar niet Ikke ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 maart 2023 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Met een EV heb je veel meer sociaal contact ......je laad je wagen op en je doet een praatje met de buur .
Na 200 km kan je het praatje verderzetten met diezelfde buur . Na 200 km kan je het praatje verderzetten met diezelfde buur . Na 200 km kan je het praatje verderzetten met diezelfde buur . Na 200 km kan je het praatje verderzetten met diezelfde buur . Enz............... Maar.............................. Als het met die buur dan niet klikt .....gaan er vechtpartijen en moordpartijen komen aan die laadposten. De Fossiele verbranders verbieden zal wel nog niet in 2035 zijn er komen meer en meer bezwaren ......volgende verkiezingen in elk land moeten Politiekers kleur bekennen. Laatst gewijzigd door chris k : 14 maart 2023 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook laadpassen in zomer 2023 verleden tijd?
Voor de EVs die (nog) niet compatibel zijn aan plug-and-charge dat is nog eenvoudiger. • In Duitsland is het vanaf 1 juli 2023 wettelijk verplicht dat elke openbare laadpaal uitgerust is met een betaalterminal voor eenderwelke (leesbare) bankkaart. De oude laadpunten (met laadpasjes) zullen dan ook aangepast moeten worden (meestal enkel software). De andere landen -die achter staan- zullen wel volgen. De recente laadpunten hebben het wslk al. De meeste laadpalen bij de grote verdelers zijn wellicht al vandaag in orde. Citaat:
Citaat:
Bij de snelle laadpalen heeft men een veel hogere omzet als bij de trage laadpunten. Daarom was het daar eerder in gebruik. Omdat daar 30-40 maal per dag geladen wordt (voor een hogere prijs), bij de trage hooguit een 5-tal en voor een lagere prijs. Bij betalen-met-pin-buiten bij tankstations zal het ook niet veel anders geweest zijn. Maar kontaktloos betalen - zoals in de winkel - is het daar nog altijd niet.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2023 om 11:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.autoblog.nl/nieuws/duits...n-2023-3449484
Duitse autobond verwacht elektrische apocalypse in 2023 Auteur: jaapiyo, gepost 4 februari 2023 om 16:50 –
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat betekent dat in 2023 er dus nog meer dan 72% plofwagens verkocht zullen gaan worden in Duitsland. ![]() Zoals verwacht rijden mensen hoofdzakelijk hybride/elektrisch voor financiële redenen, voor de subsidies die ze krijgen. Eenmaal die voordeeltjes wegvallen, stuikt het elektrische kaartenhuisje in elkaar want als er geen subsidies meer zijn voor plug-in hybrides, dan gaan mensen opnieuw plofwagens kopen en geen peperdure full EV. Intussen wekken het tijdverlies aan te weinig/gebrekkige laadpalen, het beperkte rijbereik, het vooruitzicht van gedwongen gespreid laden en andere ongemakken wrevel en steeds meer weerstand op. Ze zullen nog een fors tandje aan subidies moeten gaan bijsteken om de elektrische brol aangesmeerd te kunnen krijgen of het is Game Over voor het hele EV verhaaltje. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |