Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2022, 13:41   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Water kopen in Auchan

Ik begrijp dat niet. Mensen die naar Frankrijk rijden om hun auto vol te laden met flessen water. Wat een gedoe en gesleur.

En dit terwijl kraantjeswater bij ons zeker van even goede kwaliteit is en omzeggens gratis.

Wij hebben thuis en ook ik nu nog nooit anders gedronken. Ik heb in mijn ganse leven noch mijn ouders tante en nonkels een fles water van dichtbij gezien.

Is water uit flessen gezonder dan kraanwater?
Flessenwater hoeft niet te voldoen aan de strenge eisen van kraanwater, vastgelegd in de Waterleidingwet. Kraanwater is dus minsten zo gezond als flessenwater. In bron- en mineraalwater zitten soms wel meer mineralen en zouten dan in kraanwater

https://www.demorgen.be/nieuws/echt-...chan~b29ac4e7/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 13:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 13:50   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp dat niet. Mensen die naar Frankrijk rijden om hun auto vol te laden met flessen water. Wat een gedoe en gesleur.

En dit terwijl kraantjeswater bij ons zeker van even goede kwaliteit is en omzeggens gratis.

Wij hebben thuis en ook ik nu nog nooit anders gedronken.

Flessenwater hoeft niet te voldoen aan de strenge eisen van kraanwater, vastgelegd in de Waterleidingwet. Kraanwater is dus minsten zo gezond als flessenwater. In bron- en mineraalwater zitten soms wel meer mineralen en zouten dan in kraanwater

Er zijn heel wat uitbaters aan de kust die voor de zaak water kopen in Frankrijk. Ja het is er goedkoper. Rijsel en omgeving.
Voor particulieren loont het de moeite niet, tenzij gecombineerd met goedkoper tanken.
Als ik water drink is het kraantjeswater.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 14:15   #3
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

"En dit terwijl kraantjeswater bij ons zeker van even goede kwaliteit is en omzeggens gratis."

Die even goede kwaliteit, dat is niet altijd gegarandeerd.
Zo herinner ik me toestanden waar er teveel lood in het leidingwater zat alsook, nog recent, streptokokken waar iedereen diarree van kreeg....om nog te zwijgen over de chloor en massa's kalk in het leidingwater.
Oud 7 november 2022, 14:33   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
"En dit terwijl kraantjeswater bij ons zeker van even goede kwaliteit is en omzeggens gratis."

Zo herinner ik me toestanden waar er teveel lood in het leidingwater zat alsook, nog recent, streptokokken waar iedereen diarree van kreeg....om nog te zwijgen over de chloor en massa's kalk in het leidingwater.
Kraantjeswater (stadswater zoals ze hier zeggen) is drinkwater. Wie liever mineraalwater drinkt moet maar flessen kopen. Ja, destijds kregen de vrouwen op de kraamafdeling Evian. Waar is de tijd.
Ik herinner mij de tapkranen Cola en Fanta bruiswater ed van destijds. Die waren aangesloten op de waterleiding. De smaak kwam uit van die siroop betonnekes. Nu willen de klanten een Cola of Fanta uit een flesje.
Oud 7 november 2022, 15:02   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kraantjeswater (stadswater zoals ze hier zeggen) is drinkwater. Wie liever mineraalwater drinkt moet maar flessen kopen. Ja, destijds kregen de vrouwen op de kraamafdeling Evian. Waar is de tijd.
Ik herinner mij de tapkranen Cola en Fanta bruiswater ed van destijds. Die waren aangesloten op de waterleiding. De smaak kwam uit van die siroop betonnekes. Nu willen de klanten een Cola of Fanta uit een flesje.
Die cola komt ook uit siroop biedonnekes zulle. Of denk jij dat ze die in cola tankers over de oceaan laten komen ?

Daarom dat de smaak van Cola, Fanta etc... in andere landen soms kan verschillen. Er wordt eenheidsproduct, siroop afgemixt met lokaal bron/kraantjeswater, maar dat water zal wel aan bepaalde normen moeten voldoen.

ik kan u zeggen dat als ge in een regio woont waar er veel kalk in het water zit het gewoon niet te zuipen is, chloor idem en in de winter is dat soms nog erger.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 15:18   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volgens mij zijn er al meer schandalen geweest met flessenwater dan met kraantjeswater.

https://www.businessinsider.nl/maast...uit-de-handel/

https://www.tijd.be/algemeen/algemee...l/5049537.html

Dat lood is al heel heel lang geleden.

En wat betreft kalk volstaat een simpele ontkalker.

En wat betreft Chloor ;

In 1 liter drinkwater mag wettelijk 250 microgram aan vrije chloorresten zitten. Ons drinkwater uit oppervlaktewater zit daar altijd onder en in ons drinkwater uit grondwater zit zelfs maar 25 tot 50 microgram aan vrije chloorresten

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 15:23.
Oud 7 november 2022, 15:28   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik kan u zeggen dat als ge in een regio woont waar er veel kalk in het water zit het gewoon niet te zuipen is, chloor idem en in de winter is dat soms nog erger.
Zou kunnen. Waar ik woon is het kraantjeswater even lekker of even slecht dan flessenwater. Ik vind het zelfs lekkerder dan die blauwe SPA.
Oud 7 november 2022, 15:53   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen. Waar ik woon is het kraantjeswater even lekker of even slecht dan flessenwater. Ik vind het zelfs lekkerder dan die blauwe SPA.
Ja maar dat kan heel goed zijn he, ik heb er ook een ontkalker op zitten en dat is dus ook al anders als met kalk, (je zou anders de afzetting eens moeten zien in sommige streken).

Dien blauwe spa is overigens niet te zuipen, you love it or hate it.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 16:00   #9
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Waarom water kopen in de Auchan als ge er ook bier kunt kopen?
Oud 7 november 2022, 16:07   #10
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wij hebben thuis en ook ik nu nog nooit anders gedronken. Ik heb in mijn ganse leven noch mijn ouders tante en nonkels een fles water van dichtbij gezien.

Oh, niet alleen water hoor is beterkoop, ook koffie, echte boter, zuivelproducten, wijn, bier, wasproducten zoals douchegel en wasmachine poeder betaal ik daar minder dan de helft van hier bij onze uitzuigers met hun prijsafspraken.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 16:18   #11
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

GIj moogt nog zo een goede kwaliteit water hebben, als uw leidingen oxideren en asbest vrijgeven, is uw water niet meer gezond, he?
Oud 7 november 2022, 16:19   #12
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Oh, niet alleen water hoor is beterkoop, ook koffie, echte boter, zuivelproducten, wijn, bier, wasproducten zoals douchegel en wasmachine poeder betaal ik daar minder dan de helft van hier bij onze uitzuigers met hun prijsafspraken.
Ja kan inderdaad interessant zijn voor mensen die dicht bij de grens wonen en of een bedrijfswagen hebben.

PS : douchegel ? Dat kost toch niks bij Action zelfs van die bekende merken ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 16:21.
Oud 7 november 2022, 16:52   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn er al meer schandalen geweest met flessenwater dan met kraantjeswater.

https://www.businessinsider.nl/maast...uit-de-handel/

https://www.tijd.be/algemeen/algemee...l/5049537.html

Dat lood is al heel heel lang geleden.

En wat betreft kalk volstaat een simpele ontkalker.

En wat betreft Chloor ;

In 1 liter drinkwater mag wettelijk 250 microgram aan vrije chloorresten zitten. Ons drinkwater uit oppervlaktewater zit daar altijd onder en in ons drinkwater uit grondwater zit zelfs maar 25 tot 50 microgram aan vrije chloorresten
Dat lood, dat is een paar jaar geleden in een kazerne van de flikken.
Oud 7 november 2022, 16:54   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En chloor, waarom moet je leidingwater eerst een halve dag in een emmer laten staan voor je het bij de goudvissen inging aquarium giet? Omdat de chloor zou verdampen verdorie

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2022 om 16:55.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 17:43   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En chloor, waarom moet je leidingwater eerst een halve dag in een emmer laten staan voor je het bij de goudvissen inging aquarium giet? Omdat de chloor zou verdampen verdorie
Mespuntje vitamine c is een goede ontchloring.
Oud 7 november 2022, 17:52   #16
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lood zat niet in het eigenlijke water maar was een gevolg van de nog loden leidingen in dat krotgebouw van meer dan 100 jaar oud.

Sinds de jaren 60 is lood verboden en liggen in alle gebouwen koperleidingen.

In de meeste oude gebouwen werden die loden leidingen ondertussen vervangen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 18:09.
Oud 7 november 2022, 17:56   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hoeveelheid Chloor in leidingwater is totaal geen probleem voor de gezondheid van de mens.

Voor vissen kan dat misschien anders zijn maar een vis is geen mens
Een mens kan bv liters alcohol drinken en een dier sterft van een half glas.

Is het zo dan laat je het water gewoon een paar uren staan alvorens het te gebruiken. Kan je ook doen voor jezelf als je daar geruster in bent.

Nu ik herinner me dat we thuis jaren zo een bokaal hadden met een goudvis en ik me herinner we daar destijds gewoon kraantjes water voor gebruikten. Als mijn geheugen me niet in de steek laat heeft die vis daar misschien wel jaren in gezwommen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 18:11.
Oud 7 november 2022, 18:10   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hoeveelheid Chloor in leidingwater is totaal geen probleem voor de gezondheid van de mens.

Nu van vissen ken ik niks maar het water even laten staan lijkt me nu toch zo geen groot probleem. Een vis is geen mens. Een mens kan liters alcohol drinken en een dier sterft van een half glas.

Nu ik herinner me dat we thuis jaren zo een bokaal hadden met een goudvis en ik me herinner we daar destijds gewoon kraantjes water voor gebruikten. Als mijn geheugen me niet in de steek laat heeft die vis daar misschien wel jaren in gezwommen
Net zoals appels tot 30 keer behandelen met insecticiden ook geen probleem is....we kennen dat.

Ze vergeven ons waar we bij staan. Vertrouw nooit, maar dan ook nooit een officiële instantie

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2022 om 18:11.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 18:14   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals appels tot 30 keer behandelen met insecticiden ook geen probleem is....we kennen dat.

Ze vergeven ons waar we bij staan. Vertrouw nooit, maar dan ook nooit een officiële instantie
T'ja als je het zo wil eet en drink je best niks meer.

Ik had destijds ook zo een buurvrouw die alles ontleedde en onder de microscoop lag. Ze is ondertussen al meer dan 20 jaar dood. Ze was nog geen 50

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 18:16.
Oud 7 november 2022, 18:50   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
T'ja als je het zo wil eet en drink je best niks meer.

Ik had destijds ook zo een buurvrouw die alles ontleedde en onder de microscoop lag. Ze is ondertussen al meer dan 20 jaar dood. Ze was nog geen 50
Een buurvrouw onder de microscoop ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be