![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp dat niet. Mensen die naar Frankrijk rijden om hun auto vol te laden met flessen water. Wat een gedoe en gesleur.
En dit terwijl kraantjeswater bij ons zeker van even goede kwaliteit is en omzeggens gratis. Wij hebben thuis en ook ik nu nog nooit anders gedronken. Ik heb in mijn ganse leven noch mijn ouders tante en nonkels een fles water van dichtbij gezien. Is water uit flessen gezonder dan kraanwater? Flessenwater hoeft niet te voldoen aan de strenge eisen van kraanwater, vastgelegd in de Waterleidingwet. Kraanwater is dus minsten zo gezond als flessenwater. In bron- en mineraalwater zitten soms wel meer mineralen en zouten dan in kraanwater https://www.demorgen.be/nieuws/echt-...chan~b29ac4e7/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor particulieren loont het de moeite niet, tenzij gecombineerd met goedkoper tanken. Als ik water drink is het kraantjeswater. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "En dit terwijl kraantjeswater bij ons zeker van even goede kwaliteit is en omzeggens gratis."
Die even goede kwaliteit, dat is niet altijd gegarandeerd. Zo herinner ik me toestanden waar er teveel lood in het leidingwater zat alsook, nog recent, streptokokken waar iedereen diarree van kreeg....om nog te zwijgen over de chloor en massa's kalk in het leidingwater.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij de tapkranen Cola en Fanta bruiswater ed van destijds. Die waren aangesloten op de waterleiding. De smaak kwam uit van die siroop betonnekes. Nu willen de klanten een Cola of Fanta uit een flesje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat de smaak van Cola, Fanta etc... in andere landen soms kan verschillen. Er wordt eenheidsproduct, siroop afgemixt met lokaal bron/kraantjeswater, maar dat water zal wel aan bepaalde normen moeten voldoen. ik kan u zeggen dat als ge in een regio woont waar er veel kalk in het water zit het gewoon niet te zuipen is, chloor idem en in de winter is dat soms nog erger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.businessinsider.nl/maast...uit-de-handel/ https://www.tijd.be/algemeen/algemee...l/5049537.html Dat lood is al heel heel lang geleden. En wat betreft kalk volstaat een simpele ontkalker. En wat betreft Chloor ; In 1 liter drinkwater mag wettelijk 250 microgram aan vrije chloorresten zitten. Ons drinkwater uit oppervlaktewater zit daar altijd onder en in ons drinkwater uit grondwater zit zelfs maar 25 tot 50 microgram aan vrije chloorresten Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou kunnen. Waar ik woon is het kraantjeswater even lekker of even slecht dan flessenwater. Ik vind het zelfs lekkerder dan die blauwe SPA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dien blauwe spa is overigens niet te zuipen, you love it or hate it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom water kopen in de Auchan als ge er ook bier kunt kopen?
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS : douchegel ? Dat kost toch niks bij Action zelfs van die bekende merken ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En chloor, waarom moet je leidingwater eerst een halve dag in een emmer laten staan voor je het bij de goudvissen inging aquarium giet? Omdat de chloor zou verdampen verdorie
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2022 om 16:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mespuntje vitamine c is een goede ontchloring.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds de jaren 60 is lood verboden en liggen in alle gebouwen koperleidingen. In de meeste oude gebouwen werden die loden leidingen ondertussen vervangen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor vissen kan dat misschien anders zijn maar een vis is geen mens Een mens kan bv liters alcohol drinken en een dier sterft van een half glas. Is het zo dan laat je het water gewoon een paar uren staan alvorens het te gebruiken. Kan je ook doen voor jezelf als je daar geruster in bent. Nu ik herinner me dat we thuis jaren zo een bokaal hadden met een goudvis en ik me herinner we daar destijds gewoon kraantjes water voor gebruikten. Als mijn geheugen me niet in de steek laat heeft die vis daar misschien wel jaren in gezwommen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze vergeven ons waar we bij staan. Vertrouw nooit, maar dan ook nooit een officiële instantie
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2022 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had destijds ook zo een buurvrouw die alles ontleedde en onder de microscoop lag. Ze is ondertussen al meer dan 20 jaar dood. Ze was nog geen 50 ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 november 2022 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |