Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2021, 07:32   #1
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wie gebruikt CoronaAlert ?

En heeft al meldingen van blootstellingen gehad?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 november 2021 om 07:32.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 07:41   #2
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik niet. Ik heb zo geen toestel.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 09:10   #3
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
1 keer in 2020. Toen een buur van mij besmet was. Ik heb die persoon niet gezien of aangeraakt, maar gsm-signalen gaan - in tegenstelling tot het virus - los door de muur, dus ik was blootgesteld.
Oud 9 november 2021, 11:11   #4
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, kwestie dat ik het maandelijkse bezoek aan de schoonmoeder goed zou kunnen inplannen.
Oud 9 november 2021, 12:18   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen smartphone.
Ik denk wel dat ik er eentje onder de kerstboom zal leggen voor mijzelf.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 16:18   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het nu terug geïnstalleerd.
Ik had het eerst een tijdje in gebruik, maar dan er afgezwierd. Ik weet niet meer juist waarom. Wellicht omdat in de pers gekomen was dat er amper 1 op ? 10.000 besmettingen mee aan het licht gekomen zijn, of zoiets bij contact-opsporing.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2021, 21:15   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het nu terug geïnstalleerd.
Ik had het eerst een tijdje in gebruik, maar dan er afgezwierd. Ik weet niet meer juist waarom. Wellicht omdat in de pers gekomen was dat er amper 1 op ? 10.000 besmettingen mee aan het licht gekomen zijn, of zoiets bij contact-opsporing.
Ik heb niet de indruk dat het nog veel wordt gebruikt.
Het is al een tijd geleden dat ik het woord CoronAlert nog heb gehoord.
Als er maar weinig mensen het gebruiken heeft het ook niet veel zin.
Volgens mij is het een dure flop, zoals de ganse contact tracing.
Oud 9 november 2021, 21:24   #8
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik heb niet de indruk dat het nog veel wordt gebruikt.
Het is al een tijd geleden dat ik het woord CoronAlert nog heb gehoord.
Als er maar weinig mensen het gebruiken heeft het ook niet veel zin.
Volgens mij is het een dure flop, zoals de ganse contact tracing.
of die dure flop zoals een lockdown
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 06:03   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie gebruikt het nog ?

Ik heb het er nog opstaan en krijg regelmatig meldingen die na een 10-tal dagen weer verdwijnen.
Oud 10 april 2022, 10:31   #10
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie gebruikt het nog ?

Ik heb het er nog opstaan en krijg regelmatig meldingen die na een 10-tal dagen weer verdwijnen.
Functioneert het eigenlijk nog ?
Oud 9 november 2022, 11:45   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Voor wie zich moest afvragen waarom hij of zij geen berichten meer krijgt:

Contactopsporingsapp Coronalert is niet meer actief: "Je mag app verwijderen van smartphone"

De app gaat in slaapstand

VRT NWS
Oud 9 november 2022, 12:49   #12
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor wie zich moest afvragen waarom hij of zij geen berichten meer krijgt:

Contactopsporingsapp Coronalert is niet meer actief: "Je mag app verwijderen van smartphone"

De app gaat in slaapstand

VRT NWS
Oud 9 november 2022, 13:52   #13
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De app had één belangrijk doel: de verspreiding van het virus zo snel mogelijk stoppen.
Ze werd gelanceerd in september 2020 en moest in de Covid-periode extra hulp bieden aan het klassieke contactonderzoek, waarbij mensen met een risicocontact opgebeld werden.
De app werd ontwikkeld als een digitale ondersteuning van de manuele tracing bij de callcenters.
Uit een internationale samenwerking van VRT NWS met Le Monde, Die Zeit en The Investigative Desk bleek in mei 2021, acht maanden na de lancering van de app, dat het nut van corona-apps niet te bewijzen valt.
De overheid wist toen zelf niet of de app effectief werkte, omdat ze daar geen gegevens over hadden. ...
In januari kreeg de app te kampen met technische problemen.
Dat gebeurde op het moment dat Coronalert gekoppeld werd met de Europese servers. ....
Als je weet dat in de periode tussen 30 september 2020 en 1 september 2021 in totaal 1.068.417 nieuwe besmettingen zijn vastgesteld, komt dat op slechts 2,95 procent van de besmette personen die de app gebruikten om hun contacten te alarmeren.
Jan De Maeseneer, professor huisartsgeneeskunde aan de UGent vindt ook dat Coronalert geen bijdrage heeft geleverd in het terugdringen van de verspreiding van infecties.
....
Bovendien was de app ook erg duur...
Ons land spendeerde ongeveer net geen 1,3 miljoen euro aan de app.
Het doel vd app werd nooit bereikt, het virus verspreidde zich toch en dat wisten ze op voorhand ook want de app kwam te laat en werkte niet naar behoren.
Lees het oeverloze geknoei waardoor weer nodeloos 1,3 miljoen euro belastinggeld door het afvoerputteke werd gesmeten zonder resultaat.
9 november 2022:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11...t-meer-actief/

En reeds op 18 september 2021:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...estaat-1-jaar/

Ze hadden met die 1,3 miljoen euro beter de ziekenhuizen kunnen ondersteunen om corona-en álle andere patiënten verzorging te geven.
Conclusie: nog maar eens nutteloze verspilling van ons belastinggeld.
Oud 9 november 2022, 15:11   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

1,2 miljoen? Kostprijs van contactopsporing was 200 miljoen! met 25 miljoen euro aan "afwijkende facturen". Het heeft nooit gewerkt en kon ook niet werken, maar ook zij vragen om vergiffenis, "wir haben er nicht gewusst" dat het niet werkte.

Het kon ook niet werken want als het zou werken dan lag het land plat door een 'ping-demic', je kunt niet iedereen thuis zetten en tegelijk het land draaiende houden. Debielen aan het werk!

Contactopsporing verleden tijd: systeem van bijna 200 miljoen euro, "maar op deze manier niet voor herhaling vatbaar"
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...tactopsporing/

Vaarwel contactopsporing, welkom nieuwe app "GovApp". Die app moet de contactopsporing vervangen die opgezet werd aan het einde van de eerste lockdown. Twee jaar en bijna 200 miljoen euro later komt er zo een einde aan de samenwerking met de callcenters en ziekenfondsen. Een traject dat met ups en downs verliep, en wat heeft het ons uiteindelijk opgebracht? "Dit systeem werkt niet, we moeten daaruit lessen trekken voor de toekomst", zegt professor Jan De Maeseneer (UGent).

We hebben gewoon gezien dat dit systeem niet werkt en dat moet je dus ook niet meer op deze manier doen
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2022, 16:23   #15
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Onze verspillende politiekers spendeerde ongeveer net geen 1,3 miljoen euro aan alléén de app..
Natuurlijk kostte dat hele circus van contact-tracing rond die coronaAlert app veel meer, het was dan ook niet de bedoeling om de virusverspreiding tegen te gaan maar om te peilen onder het mom van pandemie-controle of er genoeg angst was onder de bevolking voor de bereidheid om te (ver)klikken....maar dat was er niet.
Wie staat er nu nog van te kijken hoe die politieke kliek zo nog maar eens bevestigt hoe corrupt de hele boel is en er steeds méér, ongebreideld en ondoordacht met ons belastinggeld wordt gesmeten?!
En dan maar janken en jammeren over begroting en godverdomme de schuld steken op de bevolking voor hun politieke plichtsverzuim en verspilzucht!

Het zaakje stinkt al bij de aanbesteding door de overeengekomen en abnormaal hoge prijzen tussen dat consortium en het Agentschap Zorg en Gezondheid. (Wie zetelt in dat agentschap en welke banden zijn er met dat consortium? Het zou niet de eerste keer zijn van corrupte "vriendendienstjes en favoritisme".)

Daarbovenop stelen frauduleuze callcenters van dat consortium ook nog eens bewust MILJOENEN van ons belastinggeld, mogelijk gemaakt omdat de politiek/overheid weer haar plicht verzuimt door geen permanente financiële opvolging van de opdracht uit te voeren - Vlaams minister van Welzijn wouter beke blijft dus zwaar in gebreke en kost de belastingbetaler minstens 25 miljoen euro aan "afwijkende facturen"!
En nog een verliespost: telkens als de besmettingscijfers fors stijgen dan kan de contactopsporing niet volgen en wanneer de cijfers terug dalen worden call agents nodeloos en te duur betaald om met hun vingers te zitten draaien.

En dan hebben we het nog niet eens over call agents die geen clou hebben over wat ze de mensen moeten vertellen...de "kwaliteit" van de calls: twijfelachtig op zn minst.
Wat een schaamteloze farce, openlijke diefstal want uiteindelijk is de bevolking de dupe want de belastingbetalers moeten die miljoenen, die de politiek zo schandelijk verspilt door plichtsverzuim, maar blijven ophoesten!!
Weet je waar ze hun nieuwe, dure GovApp kunnen steken?
Oud 11 november 2022, 08:13   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het staat ondertussen ook al op de site zelf dat het nu wel weg mag..

https://coronalert.be/nl/
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 08:41   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het staat ondertussen ook al op de site zelf dat het nu wel weg mag..
https://coronalert.be/nl/
Ben eens benieuwd wanneer die "leaveHomeSafe" app hier gaat verdwijnen.
Net zoals die verplichte mondmaskers in vele plaatsen. 't Zal nog niet voor direct zijn hier, ben ik bang.

Soit, we overleven het wel.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 11 november 2022 om 08:41.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 09:09   #18
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ben eens benieuwd wanneer die "leaveHomeSafe" app hier gaat verdwijnen.
Net zoals die verplichte mondmaskers in vele plaatsen. 't Zal nog niet voor direct zijn hier, ben ik bang.

Soit, we overleven het wel.
Het was zonet nog op het radionieuws dat er in Belgie nog wel een hoop mensen met serieuze Covids-gerelateerde problemen gehospitaliseerd zijn maar dat de vastgestelde besmettingen dalen.Ondanks dat we in het "slechte" seizoen zitten qua respiratoire besmettingen en het wegens omstandigheden ook niet knus warm zal zijn binnen in veel plaatsen...

In Europa is Covids beslist niet weg maar wel de angst ervoor...We hebben dit jaar wel de "angst en paniek"kliek die er een inkomen uit verwierf (speciaal bij de pers) nog een paar keer horen proberen maar het mislukt....Bemerk ook dat in Europa,op maar een paar auto-dagreizen van mijn laptopje vandaan,een zware oorlog bezig is met menselijke verliezen en alle mogelijk denkbare hygienische- en medische wantoestanden...

Ja,ook in Oekraine en in Rusland zijn er Covids-zaken...

We zien in Europa ook wel in ondertussen dat DAT wel het minste van de prioriteiten moet zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 november 2022 om 09:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 09:26   #19
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

gedaan met gratis congé

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 09:37   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn Corona Alert App werkt niet meer.

Wil dit zeggen dat Corona volledig voorbij is ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be