![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ONSTERFELIJKHEID
Het christendom is ontstaan in de 1e eeuw G.T. Het had aanvankelijk geen vaste leer en organisatievorm. Volgens de traditie heeft Lukas het boek Handelingen geschreven, dat in grote lijnen het vervolg is op de verhalen van de evangeliën in de vorm van geschiedschrijving. De belangrijkste figuren van die vroege christengemeenschap worden daar geïntroduceerd. Daarop volgen de brieven van voornamelijk Paulus, die getuige zou zijn geweest van de terechtstelling van Jezus. Hij heeft de belangrijkste doigma's van het geloof uiteengezet in een Grieks dat stroef, onelegant en onduidelijk wordt gevonden. De leer van Paulus werd niet overal begrepen of aanvaard. Zo ook niet over de opstanding der doden en het eeuwige leven. 1 Korinthiërs 15, 50 Ik bedoel dit, broeders: vlees en bloed kunnen niet delen in het koninkrijk van God en het vergankelijke heeft geen aandeel in de onvergankelijkheid. 51 En nu deel ik u een mysterie mee: wij zullen niet allen sterven, maar wel allen van gedaante veranderen, 52 opeens, in een oogwenk, bij de laatste bazuin; want de bazuin zal weerklinken en de doden zullen verrijzen in onvergankelijkheid, en wij, wij zullen van gedaante veranderen. 53 Want dit vergankelijke moet met onvergankelijkheid worden bekleed en dit sterfelijke met onsterfelijkheid. ... Begrijpt u dat? Begrepen uw ouders dat? Wat denkt u van onsterfelijkheid met uw vrienden en vriendinnen in de hemel of op aarde, in een nieuw lichaam? Lijkt het u wat? Of is eeuwig wel een erg lang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven is te kort om te filosoferen lullen over onsterfelijkheid.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge gaat dood, ge zijt dood tot de wederopstanding. Maar er zullen mensen zijn die nog leven tijdens Zijn wederkomst en dus de dood niet zullen kennen. Paulus is net een belangrijk figuur omdat hij het oude goed naar het nieuwe wist te “vertalen”. Je bestaat al “oneindig” lang he. Je was al bedacht toen God het leven in vorm sprak.
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ik ken er maar één die 4 miljard jaar oud gaat worden : de antechrist
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
(Matteüs 22:23; Marcus 12:18-27; Handelingen 23:8). Paulus was een Farizeeër. De personen in Korinthe die niet in de opstanding geloven waren dus echt geen christenen. Hier fabuleert de scgrijver van die brief. Deze zogenaamde brief zie ik als geschiedvervalsing. Laatst gewijzigd door Piero : 12 december 2022 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Romeinen waaraan hij zijn brieven schreef waren ook niet allemaal christenen. Betekent daarom niet dat Paulus (die ook deels Romein was) daarom fout was he, integendeel. Ieder christen gelooft in de opstanding en wie niet in het boek des leven geschreven staat, ervaart de tweede dood. Degene die nog leven tijdens Zijn Wederkomst, die zullen de eerste dood niet kennen Je hebt ook mensen die zich christen noemen maar niet dagelijks vormen op de Bijbel maar kersen plukten, het zijn helaas de meesten vandaag.. Lees de Bijbel eens van Mattheus tot en met de Openbaringen van Johannes den apostel
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Logica is eeuwig en zo is het heelal en zo is God.
En zo is ook de mens, die in wezen God zelf is. Het is zijn Geest in het denken en begrijpen: Atomen bestaan uit ruimteschepen. Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat. Harriechristus, de wedergeboren Jezus. De enige die de wereld nog kan redden.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Christus zelf was na 33 jaar al dood.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belangrijker is dat Hij de dood overwon en opsteeg naar de rechterhand van de Vader, een plaats voor ons voorbereidde en terugkomt om Zijn bruid te verzamelen.
Johannes 14 Jezus zei: "Wees niet verdrietig. Jullie geloven in God. Geloof nu ook in Mij. 2 In het huis van mijn Vader is plaats voor heel veel mensen. Als dat niet zo was, zou Ik het jullie hebben gezegd. Ik ga daarheen om alles voor jullie klaar te maken. Daarna kunnen jullie ook komen. 3 Wanneer Ik ben weggegaan en alles voor jullie heb klaargemaakt, kom Ik terug om jullie op te halen. Dan zullen jullie zijn waar Ik ben. 4 Jullie weten waar Ik naartoe ga, en jullie weten de weg daarheen." 5 Tomas zei tegen Hem: "Heer, we weten niet waar U naartoe gaat. Hoe kunnen we dan de weg weten?" 6 Jezus zei tegen hem: "IK BEN [a] de weg en de waarheid en het leven. Alleen door Mij kun je bij de Vader komen. 7 Als jullie Mij kenden, zouden jullie ook mijn Vader kennen. Vanaf nu kennen jullie Hem en zien jullie Hem."
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edoch... misschien vergis ik me zeer grondig. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 december 2022 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens halverwege deze dienst werpt hij meer licht op dit onderwerp. https://m.youtube.com/watch?v=VqzF2zeFIEA
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Boven de deur hangt het bord "EXIT", als die vent op uw zenuwen begint te werken met zijn gelul dan weet je tenminste langs waar snel weg te komen. LOL Laatst gewijzigd door Onzijdig : 12 december 2022 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie heeft dat eeuwig opperfiguurke bedacht ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De fossielen van mensachtigen die het bewijzen zijn vernietigd door evil lucionisten.
![]() |