Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2023, 16:13   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard EU-hof: Burgers hebben recht om te weten wie over hun data beschikt

onderwerp

EU-hof: Burgers hebben recht om te weten wie over hun data beschikt

analyse

1) Dit punt is toch complexer dan je denkt, gaat niet alleen om naam, adres, tel nr, email, en persoonlijke LIKE voorkeuren doorsturen zonder toestemming. Dit doen alle sociale media standaard en het systeem van facebook is ook een advertentie maatschappij, dus waar hebben wij het nu over??

2) Al die cookies zijn puur internet marketing tools. Wat kan je ertegen doen als arme, pikloze burger?? Alle organisaties, bedrijven en overheden bewaren gegevens van hun leden en kontakten, in een collectief toegankelijk data opslag systeem.

3) Mag de pikloze burger het recht krijgen om een organisatie te verplichten om alle opgeslagen data en notities in te zien en een kopie te krijgen?? Ik weet niet meer wat mijn rechten zijn als niet blanke en niet arische burger van Nederland.

4) Voel mij meer een bruine jood nu, vooral door het konflikt met coc haaglanden die na informatie uitwisseling over mij met hindoestaanse organisaties, oa Hindoestanen en queer en sarnamihuis.nl dus radicaal besloten om mij een pandverbod voor onbepaalde tijd op te leggen vanaf 30 juni 2022. Daarna werd ik geroyeerd. Ja ik ben geen blanke man dus ik sta lager ok dan elke blank Arische Nederlandse heteroman in Nederland en ik weet niet wat ik nu nog kan doen hiertegen. Ik wil dit discriminatie drama bij coc haaglanden wel voorleggen aan alle anti discriminatie clubjes in Nederland en met hun reacties zal ik dan bij Politie Delft officieel aangifte moeten doen en proces verbaal opmaken.

5) Het is nu Derde Wereldoorlog dus burgerrechten zijn sterk verminderd en anti discriminatie artikelen 1, 7 en 8 uit Nederlandse grondwet zijn ahw NIET meer van kracht, inzake de NOODtoestand anno domini. Russische Terroristen zijn al aktief in heel Europa en extreem rechtse blanken zijn ook een offensief begonnen, dus Moeder Natuur doet haar werk heel goed in overbevolkt Nederland, Belgie en rest Eurabia.

====================================

https://www.nu.nl/economie/6246702/e...-beschikt.html

EU-hof: Burgers hebben recht om te weten wie over hun data beschikt
Door onze techredactie
12 jan 2023 om 15:05
0 reacties
Elke Europese burger heeft het recht om te weten wie over zijn data beschikt en naar wie zijn persoonsgegevens worden doorgestuurd. Dat heeft het Europese Hof van Justitie donderdag geoordeeld.

Het hof boog zich over een vraag van het hoogste gerechtshof van Oostenrijk over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Die privacywet regelt de verwerking van persoonsgegevens door particuliere bedrijven en overheidsinstanties in de hele Europese Unie.

In Oostenrijk loopt een zaak van een burger tegen Österreichische Post. Hij wilde weten naar wie het postbedrijf zijn persoonlijke gegevens had doorgestuurd. Met het antwoord "marketingdoelen" nam hij geen genoegen.

Tijdens de rechtszaak verklaarde het postbedrijf dat het de gegevens van de man had doorgestuurd naar klanten. Daaronder zijn IT-bedrijven, aanbieders van mailinglijsten, liefdadigheidsorganisaties en politieke partijen.

Maar dat is niet concreet genoeg, oordeelde het hof. Als iemand wil weten naar welke bedrijven en instanties zijn persoonsgegevens zijn doorgestuurd, moeten de specifieke namen van de ontvangende partijen bekend worden gemaakt.

Alleen als het verzoek om die informatie ongegrond of buitensporig is, of het onmogelijk is de ontvanger te identificeren, mag een bedrijf volgens het hof de term "voor marketingdoeleinden" gebruiken.
Beeld: Getty Images
0 reacties
Lees meer over:
Privacy
AVG
Tech

https://www.nu.nl/economie/6246702/e...-beschikt.html
======================================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be