![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intussen heeft iedereen dit nieuws wel vernomen :
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben nogal vierkant tegen, en wel omdat : * Er duizenden katten en honden in asielen wegkwijnen. * Iemand dat egoïstische baasje misschien eens moet diets maken dat vooraleer Pluisje terug was, er duizenden mislukte gehandicapte, misvormde kopietjes van Pluisje geaborteerd zijn geweest of geboren en daarna afgemaakt. * Het nieuwe Pluisje cellen heeft die even oud zijn als die van het donor dier. Het nieuwe Pluisje is dus genetisch gezien reeds een oud dier en zal niet lang leven. Kortom : Ik vind dit, los van de walgelijke som geld die er wordt aan gegeven, een stotende vorm van egoïsme waar egocentrische kortzichtigheid het wint van gezond verstand en ethische overwegingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn initiële reactie in de quiz was een emotionele. Puur gevoelsmatig en dus ondoordacht en subjectief. Uiteraard zou ik mijn oude labrador en mijn bejaarde siamees terug willen. De ene is nog maar pas overleden, de andere nu een jaar. 't Is nog vers en ik mis ze nog steeds. Als ik dan rationeel jouw tegenargumenten lees ben ik het volkomen met je eens. Zowel op algemeen vlak: de vele, voorafgegane, mislukte kopietjes en het feit dat je met 50.000 dollar héél wat sukkelaartjes kunt helpen, als op het persoonlijke gebied: inderdaad die oude cellen kunnen geen gezond en normaal jong dier voortbrengen. Ik wil dus geen jong kitten met de kwaaltjes die mijn 19 jr oude siamees op 't laatst had. máár.... als de wetenschap ooit zover staat dat er geen mislukte kopietjes meer voorafgaan en oa. daardoor de prijs drastisch naar beneden gaat.... Dan zou ik misschien wel zo vooruitdenkend zijn om van mijn jonge kat of hond in de toekomst, cellen te laten invriezen/bewaren om zodoende dat oude cel-probleem voor te zijn ![]() Niet dat ik dat nog zal meemaken. Ik heb een asielhond gehad en heb daar nu nog een dochter van. Ik heb een asielkat én een raskat. Ik steun de poezenboot en mijn volgende hond wordt weer een asielsukkelaar. Me dunkt dat ik persoonlijk daar genoeg voor doe en dat ik daarom mijzelf een 'folieke' mag permiteren.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar ben ik het volledig mee eens.
Het klonen van huisdieren is gewoon een stap verder tot de volledige decadentie. Klonen van organen om levens te redden; Ok. maar volledige levende wezens. Neen dank U
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 26 december 2004 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ik het daar ook mee eens kan zijn. Men mag cellen clonen, maar geen wezens.
|
![]() |
![]() |