![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Gisteren heb ik met verbazing gezien wie er mee aan boord ging van het vliegtuig van Unicef voor noodhulp in de gebieden die getroffen zijn door de tsoenami's.
Het waren Axelle Red en Flahaut. Je moet wel lef hebben om een vliegtuig te gebruiken dat bedoeld is voor humanitaire doeleinden. Axelle kwam dan nog doodleuk verklaren dat ze er eigenlijk niet kan gaan helpen maar dat iemand het toch gezien moet hebben. Als Unicef denkt met zo'n parasieten reklame te maken voor de goede zaak, denk ik dat ze ook in een ivoren toren leven wars van elke realiteit. Flahaut was in mijn ogen al een smeerlap van het allerlaagste allooi maar nu mag Axelle zich bij hem vervoegen op hetzelfde niveau. Nooit ziet Unicef nog een euro van mij. Weeral een hulporganisatie die een bedenkelijke politiek voert, van vooral zichzelf promoten en niet ten dienste staan van het algemeen belang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() Is dat niet het doel van al die "good will ambassadrices", zo alles een beetje in de media brengen? (Niet dat deze ramp nog extra in de media gebracht moest worden, maar soit.) Ze nemen een aantal bekende gezichten om op dergelijke projecten van Unicef te plakken en dan weten de mensen dat Unicef ook zijn steentje bijdraagt. Bezie Axelle Red als de verpersoonlijking van de hulp van Unicef (ook al doet ze gene klop). Ik denk dat ze meegstuurd worden om de "betrokkenheid" aan te wijzen, maar meer kan ik er ook niet uit opmaken.
Flahaut zal dan wel een verpersoonlijking van ons land zijn zeker? Die maakt weer ne schone trip. Ze hadden even goed miss België kunnen opsturen, die had misschien nog meer hulp kunnen bieden dan die dikzak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Die bv's moeten zichzelf toch ook een beetje nuttig voelen! Kunnen ze later op de champagneparties hunzelf nog wat meer ophemelen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De toegevoegde waarde van een Belgisch Minister van indrukwekkend corpulente statuur en een zangeresje verkleed als alarmlicht ,in ondergelopen Aziatisch rampgebied ontgaat mij ook volkomen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tjongens toch, bende miereneukers. Dat Axelle Red naar het rampgebied gaat, is dat nu zo'n schande. Bekijk haar reis naar de regio als functioneel. Veel mensen kijken op naar idolen en bezien hen als voorbeeld. Als zij dan nog eens ambassadrice is van Unicef kan dat behoorlijk wat meer geld opleveren in het laatje van Unicef. Deze techniek is heel gekend in de reclamewereld dus als het dan nog eens bedoeld is voor een goed doel, dan zie ik er geen enkele graten in.
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Op zich niks mis mee, maar langs de ene kant is het ook weer om die mensen zelf populairder te maken en langs de andere kant is het misschien niet slecht om eens de echte hulpverleners in de schijnwerpers te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Je mag niet veralgemenen. Je hebt artiesten die zich dik laten betalen om voor het goede doel op te treden en je hebt artiesten die failliet gaan voor het goede doel. Deze laatste zijn waarschijnlijk in de minderheid. Ik vind het ook maar raar dat ze mensen naar daar sturen die er niets kunnen gaan doen. Helaas is daar net als hier een deel van de bevolking die liever de koning of iemand met naam op bezoek krijgen dan een dokter. Bij rampen in ons land zie je dat ook. Een deel van de slachtoffers bedankt de hooggeplaatste persoon met tranen in de ogen. Een ander deel van de slachtoffers dankt de reddingswerkers. De een heeft een vriend voor het leven, de ander een waan.
Moest ik Axelle red zijn ik zou niet eens meewillen. Zo met u neus op al dat lijden gedrukt worden is niet leuk. Azië is zo al zwaar om door te reizen laat staan na zo'n ramp. Op welke manier dan ook, als ze haar steentje kan bijdragen, ben ik er zeker niet tegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ik herinner met zo nog een voorval van 10 jaar geleden. Het Rode Kruis België verkoopt jaarlijks stickers om een deel van de werkingskosten te verkrijgen. Nu toevallig enkele weken daarna beslist het Rode Kruis om nieuwe vlaggen te kopen, vlaggen die het Rode Kruis een meer modernere look moesten geven. Kostprijs 50 miljoen BEF ! Dus het snobisme nam de overhand aan het praktische, en dit terwijl de jongens op het terein in oude kledij verderliepen. Dus INHOUD is veel belangrijker dan IMAGO. Of gaat men er van uit dat zowat iedere Belg een idioot is die enkel geeft omdat er een BV voor staat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() "Dieven in Thailand maken de overlevenden van de ramp het leven extra zuur", meldt NU.nl. Onze ramptoeristen zijn dus in goed gezelschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zij stapt ginds uit een vliegtuig, zal in een fantsoenlijk hotel gaan liggen met dito ontbijt avondmaal........ Als ze al weet dat ze er niets aan kan bijdragen door fysieke hulp te bieden, dat ze dan op een andere manier de media bewerkt, bijvoorbeeld op TMF of JIM of VRT of weet-ik-niet-welke-zender een oproep te doen, mijn part naakt gaan poseren, dat brengt stukken meer dan daar is even naar miserie gaan kijken. Die jongens van Band-Aid zijn toch ook niet allemaal ginds geweest om eens eerst te gaan kijken of het wel allemaal een reden had om voor te zingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind dat zulke projecten zeker hun zin hebben, maar ik stel mij enkel vragen bij de "artiesten" die het volgens mij (=geen bewijs voor, gewoon een gevoel) zeker ook voor eigen belang doen. En voor de rest vind ik dat de echte "krachten" te weinig in beeld komen. |
|
![]() |
![]() |