![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even als burger proberen na te gaan hoeveel kilometers een voertuig al op de teller heeft staan.( Reden : hergebruik van de versnellingsbak )
Google - zoekopdracht 'carpas' ... Je komt hier terecht: https://www.autoverleden.nl/car-pass...RoC2KgQAvD_BwE Blijkt de Nederlandse versie te zijn. Even testen ... Nederlandse nummerplaat van mijn eigen Vito ingevuld, resultaat: ![]() Ok, ik wil schadeverleden en kilometerstand: 12.80€ alles online toegankelijk, 10 minuten werk. Nu België... Google is uw vriend, we komen hier terecht. https://www.car-pass.be/nl Oeps ... het enige wat ik vind zijn invulvelden om de echtheid van een car-pass te controleren. Wat verder zoeken ... echt niks te vinden. Even naar car-pass bellen om te vragen waar ik de kilometerstand van een wagen kan vinden. De enige manier blijkt via een nieuw carr-pas document te zijn. Blijkt verder dat de enige instantie die me het document kan overhandigen de Belgische autokeuring te zijn. Voorwaarden om de carr-pas te bemachtigen .... hou je vast ... je dient eerst de wagen aan het keuringsstation ter identificatie voor te rijden. Bij afgifte van een Carr-pas moeten ze hier in België de kilometerstand in het systeem ingeven. Kon het even niet laten.. 'mevrouwtje, wil je me nu vertellen dat een burger geen toegang heeft tot een eenvoudige informatie zoals een kilometerstand van een wagen als die niet ingeschreven is? Van alle aangeboden wagens zijn er nog bitter weinig ingeschreven ... toch? Antwoord van de dame: " jamaar mijnheer, dat is voor de veiligheid!" Ik - beetje geïrriteerd: " Dus volgens uw bedrijf is de Nederlandse "Car-pass" onveilig bezig? " Online is dus een doodlopend straatje. Gewapend met het chassisnummer en de laatste nummerplaat richting keurstation. 30 km heen, 30 km terug, een uurtje aan opofferen ... mogelijk zonder resultaat, we zullen wel zien. Na een uur sta ik terug thuis. Laatste keuring van de wagen waar ik de versnellingsbak wil gebruiken was op 5 juni 2006 / kilometerstand 265.197 km. Kreeg wel de melding mee dat ze me eigenlijk die gegevens niet mochten geven. Mogelijk hebben ze daarmee de staatsveiligheid in het gedrang gebracht. Besluit: Carr-pas België is voor een burger eigenlijk waardeloos. Het enige wat een burger bij Carr-pas te weten kan komen is de echtheid van zijn na aankoop ontvangen Carr-pas document. Dit zijn vijgen na Pasen. Burgers moeten zelf de mogelijkheid hebben om kilometerstanden van wagens op te vragen nog voordat ze de wagen hebben aangekocht, net zoals dat in Nederland online onmiddellijk mogelijk is.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij wil eigenlijk wel diep graven in de privacy van mensen die ooit hun oude auto verkochten.
Het lijkt me dat de Vlaamse car-pass een zeer eenvoudig systeem is, met de uitsluitende bedoeling om van een aangeboden tweedehandswagen te checken welke de reële kilometerstand is; aangevuld met een preventief aspect voor kilometerstanden-sjoemelaars. Het is duidelijk geen systeem om van elk onderdeel van die wagen een technisch kwalitatief rapport te kunnen presenteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
|
![]() Citaat:
Wat is uw mening over de vrij toegankelijke online informatie die de Nederlandse Carr-pas aanbiedt? ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb het over een kilometerstand, als jij van oordeel bent dat dat een technisch kwalitatief rapport is dan loop je al wat te lang rond in politieke middens.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 februari 2023 om 08:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mooie illustratie hoe "car pass" in verschillende landen een verschillende betekenis kan hebben...
helaas... Het betekent,in sé,dat in Belgie een "car pass" riskeert extreem belangwekkende informatie (zoals het verwisseld zijn van onderdelen door andere onderdelen,nieuw of 2dehands ) niet zo direct terugvindbaar te maken... nou ,het betekent dat je als potentiele klant meteen maar de ganse onderhoudsdossier van een bepaald 2de hands voertuig wilt zien,en even de tijd nemen om dat te doorsnuisteren alvorens te kopen....... Precies wat je voor ietwat duurdere aankopen vroeger ook al best deed,voordat "car pass" bestond...zoniet.....MINUS duizenden euros meneer of ik laat hem staan... great succes dat.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2023 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T'is vooral voor de km standen.
Vroeger draaiden ze die terug. Nu nog steeds maar dan gaat hij eerst op export.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grote roestplekken behandeld? Ja. Maar hoe goed of hoe grondig dan? ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Kilometerstand / aantal vorige eigenaars / schadeverleden .... inbreuk tegen de privacy? Van wie? Nergens worden namen vermeld. Een vermelding dat een wagen betrokken is geweest in een ongeval is ook niet echt het 'technisch kwalitatief' rapport dat jij er zo graag van wil maken om vervolgens af te keuren (!?) . Het Nederlands systeem is zo volledig mogelijk zonder de privacy te schenden en is vanuit je luie stoel toegankelijk. De Belgische Car-pass geeft enkel de kilometerstanden en is voor een burger niet rechtstreeks toegankelijk. De wagen dient aangeboden te worden op de keuring. Probeer dat als burger eens te regelen met een wagen die niet (of nog niet) van jou is. Ik vraag me af hoe een handelaar in 2dehandswagens de waarde van UW auto bepaald bij een overname. Je zou die handelaar uw auto moeten uitlenen zodat hij er mee naar een keurstation kan rijden om een Car-pass te bemachtigen. Je ziet met je ogen toe dat de werkwijze van de Carr-pas faalt. Weer Belgisch prutswerk zoals gewoonlijk.
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Even aanpassen telkens men de wagen aanbied voor onderhoud/banden/herstelling .... levert een perfecte car-pass op. Realiteit in de mooie nieuwe digitale wereld ... goochelen met eentjes en nullen, een bedrog voor iedereen met slechte bedoelingen toegankelijk.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil in holland is, een nummerplaat blijft daar bij het voertuig.
Dus je koopt een auto bij de dealer en de plaat hangt erop, met die plaat gaat die auto de rest van zijn carierre doen. Dus je typt die plaat in een van die hollandse websites en je krijgt een rapport over die auto te zien (niet wie de eigenaar is) In den belziek hangt een plaat vast aan de eigenaar/verzekering/lease... Je koopt dus een auto, waar geen plaat op hangt, je haalt de plaat van uw oude, licht verzekering en BIV in, en uw plaat hangt nu op uw nieuwe, de oude staat te koop of wordt verschroot of gaat naar de negerkes in afrika. Andere mogelijkheid, ge houd die plaat op uw oude auto en krijgt een nieuwe bij het nieuw ingeschreven voertuig. De oude stuur je binnen wanneer het voertuig niet langer ingeschreven is. Dus als ik een belgische plaat zou opvragen, dan kan het zijn dat daar 40 jaar motorvoertuigen historiek aan hangt. |
![]() |
![]() |