Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2022, 17:26   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard Hoe zal de oorlog in Oekraïne eindigen? Uw prognose

De oorlog kan erg vele richtingen uit, en er kunnen een hele hoop factoren zijn die wij niet kunnen inschatten. Alleszins zal de oorlog niet eeuwig duren, aldus zou ik graag jullie prognoses/verwachtingen vragen over hoe deze oorlog zal eindigen.

Mijn eigen prognose:

De vaststelling is dat enerzijds de Oekraïners steeds meer, betere en moderne wapens krijgen, anderzijds hebben de Russen dit niet, zij gooien steeds meer mensen in de strijd. Vanuit deze ontwikkeling ziet het ernaar uit dat de Russen een zeer hoge menselijke tol aan doden en gewonden zullen moeten betalen in deze oorlog, en het moreel lijkt al niet hoog. Mijn inschatting is dat dit zo nog een jaar of twee jaar verdergaat, maar dat men dit in Rusland niet zal blijven pikken. Vanaf hier zie ik varianten op m’n scenario: Poetin wordt afgezet, hetzij in een paleisrevolutie, hetzij in een volksopstand.

De volgende variant is: wie komt er na Poetin, als hij opzij is geschoven (of gedood...) : een democratische regering of nog grotere hardeliners? Wie de nieuwe machthebbers ook zijn: ze zullen een vrede sluiten, de geleden verliezen zijn niet meer te verantwoorden. De vrede zal dan wel verkocht worden als een soort van overwinning naar “spijkerharde garanties dat het Westen ons niet zal aanvallen”.

Indien de nieuwe machthebbers democratisch zijn, is er hoop voor een duurzame vrede. Indien het echter de hardliners zijn die het Kremlin hebben, beginnen ze meteen na de wapenstilstand het Russische leger te herbewapenen en reorganiseren, en dan zou het best wel eens kunnen dat het Oekraiense conflict slechts een voorsmaakje was van een veel grotere oorlog...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 17:27   #2
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Poetje gaat de vlag strijken is het niet letterlijk dan zal het figuurlijk gaan wezen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 19:57   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het echt niet, ik denk dat ze gewoon gaan blijven verder doen. Het Russisch leger heeft geen moraal maar je hoort wel dat ze de noodzaak inzien, “als wij er niet waren gaan ze door tot Moskou”.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 21:40   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik weet het echt niet, ik denk dat ze gewoon gaan blijven verder doen. Het Russisch leger heeft geen moraal maar je hoort wel dat ze de noodzaak inzien, “als wij er niet waren gaan ze door tot Moskou”.
Maar ze vergeten wel één ding hé....

Als ze niet zelf begonnen waren ,hadden ze zich daarover geen zorgen hoeven te maken..
Oud 17 december 2022, 23:00   #5
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

kijk maar uit
er komt versterking uit Belarus en dat zijn seriemoordenaars

poetin kan makkelijk een nieuwe lading Jihad strijders inhuren voor zijn genocide plan

moorddadige doel poetin en kremlin is heel oekraine ontvolken en dan herbevolken door raszuivere russen

===============
met tien moabs kan poetin de oorlog makkelijk winnen en alles uitmoorden in tien steden oekraine

===============
Realistisch einde scenario:

een nucleaire centrale krijgt meltdown en hele donbass en eromheen straal 3000 km wordt radioactief, END of WAR GAME op level 13 Respawn OFF

http://www.dewanand.com
dewanand is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2022, 23:09   #6
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach zo ,zijn doelstelling van voor het gewapend conflict gelijk gaan verglazen om zijn gezicht te redden....

Een goei move ,daar niet van...
Oud 17 december 2022, 23:56   #7
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Het Oekraïens kanonnenvoer zal ooit op raken zeker?

Kan nog wel enkele jaren duren.

Mijn prognose is dat het eindigt met Cherson, Zaporizja, Loehansk en Donetsk als deel van de Russische Federatie.

Rest-Oekraïne wordt NAVO-lid en EU-lid maar wie zit op die armoede en corruptie te wachten?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 17 december 2022 om 23:57.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 01:48   #8
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

Mijn prognose is dat het eindigt met Cherson, Zaporizja, Loehansk en Donetsk als deel van de Russische Federatie.

Rest-Oekraïne wordt NAVO-lid en EU-lid maar wie zit op die armoede en corruptie te wachten?
Even goed hé ,verdienen die mensen daar nog altijd beter dan onder een nietsontziend russisch procteriaat te vallen ....

Wie is die hele oorlog ook alweer begonnen mijn beste....
Oud 18 december 2022, 04:49   #9
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Even goed hé ,verdienen die mensen daar nog altijd beter dan onder een nietsontziend russisch procteriaat te vallen ....

Wie is die hele oorlog ook alweer begonnen mijn beste....
Als de walekoppen Nederlands verbieden en ons 8 jaar lang terroriseren, ga ik blij zijn als de Nederlandse regering ons komt bevrijden van zo'n regime.

Het narratief van het grote, boze Rusland tegenover het onschuldige Oekraïne is bespottelijk he.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 05:42   #10
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als de walekoppen Nederlands verbieden en ons 8 jaar lang terroriseren, ga ik blij zijn als de Nederlandse regering ons komt bevrijden van zo'n regime.

Het narratief van het grote, boze Rusland tegenover het onschuldige Oekraïne is bespottelijk he.
Een beeld zegt meer dan 1000 onzinwoorden van de forumcommies:

Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 07:17   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De oorlog zal eindigen wanneer er genoeg geld aan is verdiend.

Als dat gedaan is kan er onderhandelt worden wie er nog heel veel geld zal gaan aan verdienen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2022 om 07:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 08:06   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed ...

Kelts prognose tegen eind 2023,waarbij ik ervan uitga dat de huidige leiding in het Kremlin aan de macht blijft (anders zijn alle weddenschappen op en ik weet het dan ook niet)

Van de Oblasten Luhansk en Donetsk blijft een aanzienlijk deel in Russische handen en dat zal moeten aanvaard worden....Oekraine geraakt echter opnieuw aan de Azov-kust tot en met Mariopol.

De Oblasten Zaporizja en Kherson worden manu militare helemaal heroverd....

De Krim staat onder geweldige druk,Oekrainse troepen en verzet beheersen delen ervan,de Russen houden nog het Zuiden en Oosten van de Krim,de Russen zijn bereid dit op te geven mits een aantal afspraken omtrent (non-) NATO militarisering van het schiereiland door de Republiek Ukraine,gekoppeld aan een afbouw van de economische sancties tegen de Federatie.Onderhandelingen zijn bezig maar de gevechten gaan door.

Er zijn compensatie- en vluchtelingen- en gedeporteerden-commissie gestart in de schoot van de VN,er is echter nog geen uitkomst in 2023.

Er is nog steeds geen formele opstart van vervolging voor misdaden tegen de menselijkheid omdat dit nu diplomatiek niet goed uitkomt.

Vanaf het 3de kwartaal van 2023 verschijnen NATO-vliegtuigen in het Oekrainse luchtruim die een luchtembargo afdwingen (en de missielenbeschietingen effectief gestopt hebben daarmee)...

Turkije houdt de Bosporus nog steeds potdicht voor militair scheepvaartverkeer ...

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2022 om 08:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 08:09   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is exact wat de Vlamingen dachten in 1940 he Het viel even tegen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 08:12   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is exact wat de Vlamingen dachten in 1940 he Het viel even tegen...
Dit is een materieel foute aanname.....wijlen familieleden van me die in het Khaki uniform van ABL moesten "optreden" toen zouden daar wel een en ander op gezegd hebben....En we waren/zijn niet eens een "Belgicistisch nest"
Oud 18 december 2022, 08:12   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal een westelijk onhebbelijkheidje om altijd zo een verhaaltje te vertellen, maar iedereen weet wel dat dat voor 't lachen is, niewaar.

Het echte narratief is dat Rusland niet gehoorzaamt als het westen zegt "fikken af", en dat entiteiten die dat niet doen, gevaarlijke entiteiten zijn die vernietigd moeten worden. Rusland heeft zijn zelfvernietiging op een dienblaadje aangeboden omdat de Russen DACHTEN dat wij om Oekraine gaven Wat ze niet door hebben is dat ze zelf in een mijnenveld aan het lopen zijn en dat Oekraine voor ons gewoon munitie is om Rusland helemaal op de knieen te krijgen. Wat nodig is, gezien hun ongehoorzaamheid. En wat mogelijk is, gezien hun zwakte en koppigheid. We hebben nog nooit zo een goeiekope oorlog kunnen voeren, waarbij we enkel ouwe brol moeten leveren, en het kanonnenvlees, en het slagveld (Oekraine dus) aangeboden worden voor niks.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 december 2022 om 08:14.
Oud 18 december 2022, 08:17   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is een materieel foute aanname.....wijlen familieleden van me die in het Khaki uniform van ABL moesten "optreden" toen zouden daar wel een en ander op gezegd hebben....En we waren/zijn niet eens een "Belgicistisch nest"
Maar dat is ook ginder zo: niet iedereen is zo onnozel om te denken dat een buitenlandse invasie prima is, omdat je onderdrukt wordt door een eigen regime. Er zijn ginder in 't oosten van Oekraine ook veel Oekrainers die misschien vonden dat Kiev hen cultureel onderdrukte, maar die die Russen niet graag zien komen. Volgens de Russen zelf, zelfs 4%

Kortom, mijn punt was gewoon dat buitenlandse invasies hopen, om "bevrijd" te worden van uw eigen overheid, meestal slecht afloopt.
Oud 18 december 2022, 08:20   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat is ook ginder zo: niet iedereen is zo onnozel om te denken dat een buitenlandse invasie prima is, omdat je onderdrukt wordt door een eigen regime. Er zijn ginder in 't oosten van Oekraine ook veel Oekrainers die misschien vonden dat Kiev hen cultureel onderdrukte, maar die die Russen niet graag zien komen. Volgens de Russen zelf, zelfs 4%

Kortom, mijn punt was gewoon dat buitenlandse invasies hopen, om "bevrijd" te worden van uw eigen overheid, meestal slecht afloopt.
lees dan even mijn prognose
Oud 18 december 2022, 08:34   #18
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde

siegfried1648's schermafbeelding

Standaard

Zelensky zoekt zijn volk . LOL

https://www.youtube.com/watch?v=TUelsLXM3oA
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2022, 15:03   #19
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De oorlog zal eindigen wanneer er genoeg geld aan is verdiend.

Als dat gedaan is kan er onderhandelt worden wie er nog heel veel geld zal gaan aan verdienen.
Mijn verwachting is dat deze oorlog niet zal eindigende met een vrede en
nog jaren lang bevroren zal worden met een halfbakken akkoord van wapenstilstand.

De vraag is of het hierdoor mogelijk gaat worden dat Oekraïne lid kan worden van de NAVO en van de EU.
Naar mijn mening zal ook dat nog lang gaan duren.

Oekraïne zal wel veel hulp krijgen van het Westen voor economisch herstel.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2022, 00:49   #20
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

Citaat:

Zal het geld van Poetin's oorlogsmachine opraken binnen 12 maanden???

haha haha

Stel dat de Nato overgaat tot een totale zeeblokkade van Russische transport schepen?? Of alle transporten v rusland overzee en in lucht flink limiteert om Rusland dood te laten bloeden??

dan is rusland binnen zes maanden op de knieen

http://www.dewanand.com
dewanand is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be