![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al eerder aangehaald heb is het opletten voor de EU met Poetin.
Het bezoek van Biden aan de Oekraïne was dat totaal fout in de zin van dat de EU het slachtoffer zal worden? Biden zal zich daar weinig van aantrekken want wilde men de EU al niet eerder 'kapot?' Voor de Amerikanen is het de ver van hun bed show. Stel dat de EU aangevallen zal worden op commando van Poetin zullen de Amerikanen dan komen helpen zoals zij eerder eens gedaan hebben? Misschien als men de voorgeschiedenis van heel die oorlog bekijkt kon men in het uiterste geval de Russen nog gelijk geven maar wat zij nu doen, de blijvende moordende tochten dan is er zwaar over en dient eerstdaags gestopt te worden. Wat moet men dan doen??? Poetin vierendelen????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() een objekt van 9 mm doorsnee
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kent Artikel 5 van de NAVO niet? Citaat:
![]() En Zweden en Finland willen nu ook officieel bij de NAVO: (dankzij Poetin) ![]() https://www.aljazeera.com/news/2022/...d-finland-join
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2023 om 12:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() nato heeft 4 gebouwen
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En eigenlijk de NATO ook niet, gezien Oekraïene geen NATO-land is. Alleen gebruikt de US de NATO nu als vehikel om daar per sé ons ook in te betrekken. Meer moet ge daar niet achter zoeken.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 21 februari 2023 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
< wij hadden geen, hebben geen en zullen nooit een groot belang hebben met wat zich in dat Kozakkenland afspeelt > Het was nochtans doorheen dat 'Kozakkenland' dat ondermeer de Hunnen, de Avaren, de Bulgaren, de Hongaren en de Mongolen "Europa" binnenvielen, en die deden dat niet direct met vriendschappelijke bedoelingen. Het is ongetwijfeld doodjammer dat Rusland niet gegroeid is vanuit de Republiek Novgorod, maar vanuit het Vorstendom Moskou.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t'is niet dat wij russisch gebied willen veroveren zoals ouderwetse russen denken, maar gewoon, die russisch communistische zever en stoerdoenerij zijn we wel grondig beu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 21 februari 2023 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We gaan dus volgens u op één of andere manier alle lidstaten forceren om hun krijgsmacht allemaal naar ginder te sturen om dan vast te stellen dat ze daar amper voor 3-4 maand munitie hebben terwijl Rusland op een stock van om en bij de 26.000.000 155 mm's zit. Gelukkig is die vijand zodanig 'verzwakt' dat ze nog over zowat hun hele luchtmacht, zeemacht en kernarsenaal beschikken, terwijl ook de landmacht niet echt noemenswaardige verliezen heeft geleden en er zelf in de infanterie vrij weinig actieve militairen gesneuveld zijn (het merendeel zijn veroordeelde gevangenen uit wagner of paramilitairen uit akhmat). Onze fantastische grote en geavanceerde Europese legers zullen indruk maken op de Russen. Blijf verder vooral steken in het fabeltje dat Rusland op dit moment "communistisch" is en het over stoerdoenerij heeft. Dat zal zeker niet als een boemerang terugkeren ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spannende en hoogst interessante toespraak van Putin vandaag.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 februari 2023 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan er weer een paar van hun balkon vallen ?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de one-man show van Poetin zag ik in een filmpje bij een nieuwsuitzending ook een vrouw die in de zaal zat waar hij de toespraak hield die een geeuw niet kon onderdrukken.
p.s. Toen ik om een krant ging stelde iemand mij de vraag: "Had men Hitler moeten laten doen tegen Rusland??? Was het een sterk punt van mij dat ik 'De slag om Stalingrad' en de zaak Barbarossa aanhaalde? Het is toch opletten geblazen met die Poetin want wat hij zei leek aardig op een aanval op de EU. Vrij merkwaardig dar er geen bom op het gebouw waar de toespraak gehouden werd is gegaan of moeten wij dan toch van het standpunt uitgaan dat de oorlog door anderen wordt gedirigeerd? ![]() Spelen de Amerikanen een vuile rol in deze miserie?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 februari 2023 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Fransen deden zelfs een beperkte inval - in 39.)
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Maar Duitsland had dat kunnen winnen , vergeet niet dat zij de modernste duikboten en vliegtuigen hadden aan het einde vd oorlog (wel geen bemanningen en piloten, getrainde dan beschikbaar). Ik vermoed ook dat de geallieerden er rekening mee hielden dat Duitsland de atoombom aan het ontwikkelen was (een tever gezochte mogelijkheid vlgs mij) en men er beter van uitging dat Duitsland zo snel als mogelijk verslagen moest worden met alle mogelijke middelen , ook bondgenoten dus.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De handel tussen Rusland en de EU zou tevens opengebloeid zijn. Met andere woorden, Putin zou geen reden meer gehad hebben om binnen te vallen gezien Rusland een sterke en wederzijds voordelige handelsrelatie met de EU zou hebben gehad. Al dat gezever dat Rusland weer de oude Sovietunie wil worden is de angstdroom die men verkoopt om de oorlog in gang te houden en de agenda van de neocons te dienen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
België telt nie mee, zenne, is quantité né.... niewaar ?
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is trouwens exact ook wat er zou gebeurd zijn mocht de coup op Kiev vorig jaar gelukt zijn. Want kijk, als zo een regime changes mogelijk zijn in Oekraine, dan zijn ze mogelijk in alle vroegere soviet invloedsgebieden he. En als ze niet meewillen, dan krijgen we wat er nu in Oekraine gebeurt. Oekraine is gewoon maar het eerstee voorbeeld van de herovering van de soviet bezette gebieden. Wat ginder gebeurt is het model voor de rest he. Wat er in Oekraine op het programma stond is wat nadien in Polen en zo op het programma zou staan. Rusland zou dat eerst doen via corruptie en stromannen, en mocht het westen daar een stokje voor steken zoals met Maidan, dan zouden ze met tanks binnenvallen he. En hoe groter het "geannexeerde kanonnnenvlees gebied" hoe goeiekoper de Vladimir met andermans kanonnenvlees Europa onder de voet kan lopen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 februari 2023 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |