![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vindt u een mooie keuken?
Wat vindt u praktisch in een keuken? Wat wil u zeker niet in de keuken? Kiest u voor een rechte keuken, een keuken in L-vorm, eentje met een eiland,... Welke toestellen horen er ingebouwd te zijn? Welk merk heeft uw voorkeur? Welke keukenboer heeft uw voorkeur? De lokale (vaak duurder maar kwalitatief beter) of de keten (goedkoper maar kwalitatief meestal ook iets minder)?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou zo een ding worden zoals in Star Trek, dat ge op een knopje duwt en er iets uitkomt, maar dat is nog niet uitgevonden.
Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 mei 2025 om 07:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kroketautomaat. Bestaan al een hele tijd. Populair in Nederland.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tip
Kies eentje van een leverancier die ze ook zelf maakt en niet in Duitsland besteld. Dat maakt aanpassingen of kleine herstellingen gedurende de plaatsing zoveel makkelijker.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toestellen, Vaatwas Oven Microgolf Hogedruk stoomoven Inductieplaat Wijnkoelkast Koelkast Bij mij zit er ook een koffiezet in, maar dat zou ik niet meer doen. Idem voor de warmhoudlade. Ziet er ongeveer zo uit bij mij ![]() Een apothekerskast is iets wat ik ook absoluut niet meer zou kunnen missen ![]() Een keuken laat je ook best maken door een lokale schrijnwerker. Ik heb het niet zo op de grote ketens.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikea.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er alvast in thuishoort:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een huis of appartement in de verhuur wil steken kan je inderdaad beter voor de goedkoop gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 6 mei 2025 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn keuken:
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En 500% goedkoper.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de prijs van sommige van die keukens kan je je ganse leven in een brasserie gaan eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je hoort dat ze 2000€ korting geven op een keuken dan weet je hoe laat het is.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als ze dat deze week kunnen, kunnen ze dat binnen 3 maand ook. wat Donald Muyle en andere pipo's ook mogen beweren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat een rechte keuken worden van ongeveer 4 a 4,5 lang met een hoge kast voor oven en micro, een hoge apothekerskast en een halfhoge (+/-1,6m) voor de ijskast. De rest wordt aanrecht en vuur (inductie wegens geen gasaansluiting mogelijk). Daarbij nog een eiland met daarin de afwasser en de spoelbak. Lengte 2,3 a 2,5m en breedte al naar gelang er twee zitplaatsen komen (dan 1,2m) of dat het enkel rondom kast worden (dan 1m). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik heb het ook niet zo op de Ixina's en Dovy's van deze wereld. Wordt nog veel rondkijken dus...
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je dan toch een retro fornuis wil kopen, koop dan een goei.
En blijf ver weg van rommel als Boretti of Smeg. Dat ziet er allemaal mooi uit maar het is niet gemaakt om tientallen jaren mee te gaan. Wil je een mooi en kwalitatief retro fornuis kan je beter richting Falcon of Lacanche kijken. In het laatste geval wel goed het budget checken maar daar staat dan weer tegenover dat je je fornuis kan inrichten zoals je zelf wil. Ik ga het in ieder geval niet doen, al heb ik er wel lang voor rondgekeken. In eerste instantie omdat ik geen twee of drie ovens nodig heb. Ten tweede omdat ik graag mijn potten en pannen onder het vuur opberg. Ten derde omdat ik geen meter of meer in mijn aanrecht wil spenderen aan een vuur. Het gaat dus wss een inductie worden met daaronder drie lades voor bestek, potten en pannen. Als er nu een Falcon (of desnoods een ander merk) bestond die een oven en een microgolfoven combineren onder een inductieplaat zou ik het nog overwegen. Dan kan ik immers weer een hoge kast uitsparen waar anders die oven en microgolf in komen. Maar dat ben ik (raar genoeg) nog niet tegengekomen. Het zijn altijd gewone ovens in zo'n fornuizen... Maar mooi... Ja, zeker wel. ![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn tegenwoordig veel bedrijven te vinden die kwalitatieve fronten maken voor Ikea-keukens.
Want het binnenwerk van die kasten is best wel oké en mocht er ooit iets mis gaan kan je ze altijd ook vrij simpel vervangen. Hang aan zo'n binnenwerk een deftig afgewerkte deur (desnoods met betere scharnieren, al kan je die altijd simpel vervangen) en langs buitenkant ziet geen kat dat het over een Ikea keuken gaat. Ik heb hier in de garage een rij Ikea-kasten en hoewel de deuren stilaan tekenen van slijtage beginnen te vertonen (kan ook moeilijk anders na 10 jaar) zijn de binnenkasten nog steeds in prima staat. Zelfs met de ophanging van de schuifdeuren is nog steeds niets mis.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die werden gedurende drie opeenvolgende weken verspreid binnen hun werkgebied. De eerste versie (week 1) had als voorpagina: "Opendeurdagen met hoge kortingen!!" De tweede versie (week 2) luidde: "Opendeurdagen wegens gigantisch succes verlengd!!" De derde versie (week 3) had het over "De laatste exemplaren na de opendeurdagen" waarbij bij elke keuken vermeld stond hoeveel er nog van beschikbaar waren. Voor alle duidelijkheid: die drie versies drukten wij op één dag, allemaal na mekaar. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ken ik toevallig iemand die in keukens doet, maar van het soort die niet goedkoop zijn en vooral gekocht worden door mensen die zelf niet koken. Als ge die spullen ziet, voelt ge zo al het geld van uw rekening draineren, maar wel schoon en innovatief natuurlijk. Dat is voor de mens die iets exclusief wil. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 6 mei 2025 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Kost wel de prijs van een doorsnee woning, denk ik ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de volgende rijke patser die dat huis koopt breekt het uit omdat hij liever iets modern heeft.