![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp
Meerdere doden en zwaargewonden bij schietpartij gebouw Jehovah getuigen in Hamburg Meerdere doden en zwaargewonden bij schietpartij in gebedsruimte in Hamburg Analyse 1) Ja het werd hoog tijd ok dat men de Jehovah Getuigen eens afstrafd omdat er veel seksueel misbruik voorkwam met brute pedofiele praktijken en alles werd in de doofpot gestopt, terwijl het al om duizenden slachtoffers ging. Dit bleek uit schandalen jaren geleden en het was al die tijd muisstil rondom deze extreme christelijke fundamentalistische sekte. Ik had met Jehovah's Getuigen vroeger al veel kontakt en veel discriminatie ondervonden omdat ik niet blank ben al 30 jaar geleden. Zo vluchtte ik het Hindoeisme in vroeger als zwartje in blank Nederland. 2) Al die religieuze sekten zijn stuk voor stuk een gevaar voor de maatschappij en ook iets als De Deur he is ook extreem bezig, zelf ondervonden, aan den lijve. Religieus extremisme is nu toegenomen in heel Europa denk ik, mede door de islamisering, mensen zoeken uit angst voor de radicale ISLAM nu een eigen heilsgeloof. En de Islamieten dreigen na 2040 al een meerderheid te worden in het vergrijsde Europa ok, zodat dan een islamitische Heils Natie daarna mogelijk wordt en de passieve en krachteloze moslim meerderheid zal het lijdzaam ondersteunen. 3) Zet alle vervolg berichten hierover in deze topic. Het krijgt nog een staartje, zes doden, totaal 14 slachtoffers dus het gaat om een professionele moordenaar. De dader komt zeker uit de kring van jehovah getuigen zelf denk ik. ============================= https://www.nu.nl/buitenland/6254674...n-hamburg.html Meerdere doden en zwaargewonden bij schietpartij in gebedsruimte in Hamburg Door onze nieuwsredactie 09 mrt 2023 om 22:36Update: 10 minuten geleden 0 reacties Bij een schietpartij in een gebedshuis in de Noord-Duitse stad Hamburg zijn meerdere doden gevallen, meldt de Duitse politie. Duitse media melden zeker zes tot zeven dodelijke slachtoffers en zeven zwaargewonden. Op beelden valt te zien dat politie massaal aanwezig is bij een koninkrijkszaal van Jehova's getuigen. De schietpartij vond plaats in Alsterdorf, een stadsdeel in het noorden van Hamburg. Inwoners van de regio hebben een melding ontvangen waarin staat dat ze tijdelijk hun huis niet moeten verlaten. Hulpdiensten ontvingen rond 21.00 uur een melding over de schietpartij en rukten massaal uit. De politie spreekt van een groot incident. "We hebben nog geen informatie over een mogelijk motief", schrijft het korps op Twitter. Nog niemand is aangehouden. Volgens Duitse media zijn meerdere mensen op de vlucht geslagen. Dit bericht wordt aangevuld als meer informatie beschikbaar is. Beeld: AP 0 reacties Lees meer over: Duitsland hamburg Buitenland https://www.nu.nl/buitenland/6254674...n-hamburg.html ================================ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: Over een motief is nog geen duidelijkheid, het onderzoek loopt. "Tot nu toe is er geen betrouwbare informatie over het motief", laat de politie nog weten op Twitter. "Wij vragen u geen onbevestigde veronderstellingen te delen of geruchten te verspreiden."
Bron: VRT NWS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Benieuwd of die Jehova slachtoffers ook voor zichzelf bloedtransfusie gaan weigeren?
Als het voor een ander is dan is weigeren gemakkelijk.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() dader was jehovah getuige, en motief is onbekend
had heel veel munitie bij zich paar honderd kogels, gelukkig kwam de politie razendsnel anders had hij veel meer jehovah getuigen afgeschoten lijkt wel Dag Des Oordeels he Armageddon waar jehovah getuigen heel absoluut in geloven ============================ https://www.nu.nl/buitenland/6254684...-de-dader.html Zeker acht doden bij schietpartij in Hamburg, onder wie de dader Door onze nieuwsredactie 10 mrt 2023 om 06:39Update: 24 minuten geleden 231 reacties Bij de schietpartij in een gebedshuis in Hamburg zijn zeker acht mensen, onder wie de dader, om het leven gekomen. Volgens de politie van de Duitse stad handelde de dader alleen. De persoon drong donderdagavond een gebouw van Jehova's getuigen binnen en begon daar om zich heen te schieten. Naast de acht doden raakte een onbekend aantal mensen zwaargewond. De politie vermoedde al dat de dader overleden was. Waarschijnlijk heeft die zichzelf van het leven beroofd. Over een motief is nog niets bekend. Volgens het Duitse medium Der Spiegel was de dader een voormalige Jehova's getuige. Nadat de politie het gebouw was binnengedrongen, werd een schot op de bovenverdieping gehoord. Daar werd één persoon dood aangetroffen. Dat blijkt de dader te zijn geweest. De politie van Hamburg heeft geen reden om aan te nemen dat er meerdere daders betrokken waren bij de schietpartij. "Op basis van het eerste onderzoek gaan we uit van één dader", schrijft de politie op Twitter. De schietpartij vond plaats in Alsterdorf, een stadsdeel in het noorden van Hamburg. Na het incident werden inwoners van de regio opgeroepen hun huis niet te verlaten. Die waarschuwing werd net na middernacht ingetrokken. "Op dit moment is de situatie rustig", liet de politie laat op de avond weten. Beeld uit video: Schoten te horen bij aanslag op kerk Jehova’s getuigen in Hamburg0:45 Schoten te horen bij aanslag op kerk Jehova’s getuigen in Hamburg Eerder 09 mrt 2023 om 22:36 Meerdere doden en zwaargewonden bij schietpartij in gebedsruimte in Hamburg Meerdere doden en zwaargewonden bij schietpartij in gebedsruimte in Hamburg Beeld: EPA 231 reacties Lees meer over: Duitsland Hamburg Buitenland NUjij: Uitgelichte reacties _Dominique_ 10 mrt 2023 om 09:22 Verschrikkelijk. Ik ben lang geleden een een keer naar een samenkomst geweest om eens te kijken en er van te leren, en ik vind de Jehovah’s Getuigen erg aardige mensen. Ik voelde mij daar wel veilig en op mijn gemak. Ik kan mij niet voorstellen hoe de mensen zich moeten voelen, direct is je veiligheid verdwenen. Ze zullen de samenkomst altijd blijven associëren met dit incident. Ik hoop dat ze veel steun mogen ervaren aan elkaar en ik wens ze veel sterkte toe. Respect: ???? 11 Reacties: ???? 2 Reageer Leo_Manintveld 10 mrt 2023 om 08:11 Vreselijk om te lezen. Geweld is nooit goed te praten. Sterkte voor alle betrokkenen. Respect: ???? 15 Reacties: ???? 2 https://www.nu.nl/buitenland/6254684...-de-dader.html =============================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() ach helft vd bevolking slikt neuro leptica en anti depressiva in nederland dus het kan een hele seriemoordenaars feestje worden hier als je allemaal een machine geweer geeft met 200 kogels hahha haha mooi plan voor thierry baudet om de overbevolking en omvolking in een keer professioneel GESTOORD op te lossen hahha vele FVD Nazies zouden dit echt zelf willlen doen denk ik vaak.
gewelddadige extremisten kende ik genoeg, persoonlijk. daarom wil ik nooit wapens en nooit met wapens leren omgaan, ben zelf schizofreen dus zeker gevaarlijk bij psychose. Medicatie helpt mij nu verder. ============================= https://www.nu.nl/buitenland/6254844...n-niet-af.html Politie kreeg tips over schutter in Hamburg maar nam zijn wapen niet af Door onze nieuwsredactie 11 mrt 2023 om 00:15 0 reacties De politie van Hamburg werd meermaals getipt over de schutter van de schietpartij in de Duitse stad waarbij acht mensen om het leven kwamen. Uit de tips werd duidelijk dat mensen zich zorgen maakten over de geestelijke gezondheid van de man. Toch werd zijn wapen niet afgenomen. De man, die donderdagavond zeven anderen en zichzelf doodschoot, had sinds december 2022 een wapenvergunning en was dus legaal in het bezit van een wapen. Maar in januari ontving de Duitse wapenbeheersing een anonieme brief waarin bezorgdheid werd geuit over de man. Daarin stond onder meer dat de man een psychische aandoening zou hebben en dat hij had laten weten "extreme woede te voelen" tegen religieuze leden of tegen de Jehova's Getuigen en zijn voormalige werkgever. Naar aanleiding van de brief bracht de politie een bezoek aan zijn appartement in de wijk Altona in het westen van Hamburg. De schutter werkte volgens de agenten mee aan de bezichtiging en zou de agenten ervan hebben overtuigd dat er geen reden tot bezorgdheid was. Hij kreeg alleen een mondelinge waarschuwing omdat hij zijn wapen niet in zijn kluis had opgeborgen. Op een persconferentie meldde een Duitse politiechef dat de verdachte geen strafblad had en er geen wettelijke gronden waren om het wapen van de man af te nemen. De schutter schoot zeven mensen dood, onder wie vier mannen, twee vrouwen en een ongeboren kind dat over ongeveer twee maanden geboren zou worden. De schietpartij vond plaats in een hal van Jehovah's Getuigen. Tijdens de schietpartij waren zo'n vijftig mensen in het gebouw. Acht mensen raakten gewond waarvan vier ernstig. Mogelijk loopt het dodental nog op. Zes van de gewonden zijn Duitsers, ook een iemand uit Oeganda en een Oekraïner liepen verwondingen op. https://www.nu.nl/buitenland/6254844...n-niet-af.html ============================= |
![]() |
![]() |