![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Speciaal voor de BlUBbers heb ik een heel leuk tekstje gemaakt omtrent het koningshuis...
![]() ![]() De bron is mijn eigen web-log http://belgiebarst.web-log.nl (spreekt al boekdelen he ![]() ![]() Het koningshuis doorlicht... Een vergelijking maken met het koningshuis kan ik heel snel, het is in feite de ordinaire versiering van een oude aftandse en ordinaire plastieken (lees: kunstmatige) kerstboom. De beste omschrijving voor het koningshuis, is in feite een stelletje circusclowns die de zieke kunstmatige circusstaat belgië van haar ondergang moet redden. Zeg maar dat het koningshuis, naast de media, de indoctrinatie is die moet voorkomen dat de kaars van den belziek uitgedoofd wordt. Helaas voor hen (en gelukkig voor Vlaanderen) zorgen zij ervoor dat die indoctrinatie niet meer dan een van-kwaad-naar-erger-spelletje wordt. Inderdaad, een spelletje. Zo zou je het koningshuis nog het best van al mee kunnen vergelijken. Een spelletje waarbij het hoofddoel: als ons voortbestaan van dit land maar verzekerd wordt. In feite is het koningshuis maar een komische boel, waar af en toe nog eens mee gelachen kan worden. Maar kan er nog gelachen worden wanneer heel dat koningshuis van onze centen leeft? Sommige Vlamingen zeggen dan van 'ja, aangezien er niet zoveel van ons geld naar de van saxemcoburgs gaat'. Maar wordt er dan bij nagedacht dat, terwijl wij hen dat geld geven, wij als dank een schop onder ons achterste krijgen? En kunnen wij er dan nog mee akkoord gaan dat een vierde van onze Vlaamse bevolking wordt bedreigd door een kroonprins, die dus nota bene zijn eigen volk viseert!!!??? Kan het nog door de beugel dan de kroonprins - zonder het af te lezen van de camera's of zonder hulp- met veel moeite een woordje Nederlands kan spreken? Ook het feit hoe Marie-Rose Morel op een pijnlijke manier door kroonrpins Carnaval werd vernederd te China toont nog maar eens aan wat voor een smerige praktijken de belgische staat de Vlaamse staat lapt. Marie-Rose Morels vader was dé hoofdfiguur te China, maar werd door de belgicistische politiek-'correcte' massa behandeld als een stukje afval om het heel cru en hard te formuleren. Maar 't is maar dat het hard wordt geformuleerd, dat de waarheid en dat deze vernedering dieper doordringt in het hart van elke lezer. De choco-kroon-prince maakte zich onsterfelijk belachelijk tijdens zijn speech in China en bevestigde dat hij geen woord Engels kent, en dus ook geen woord van wat hij aan het uitkramen was. Het bal "tomorrow evening" terwijl dat net 's avonds plaatsvond. Dat is dan weer de positieve kant van deze handelsmissie, alhoewel, het is deprimerend te weten dat zo'n oen ons land zal moeten leiden. Welja, ons land, belgië beschouw ik allang niet meer als een deeltje van mezelf, des te meer is Vlaanderen dat wel. Maar laten wij niet teveel onze choco-kroon-prins viseren... Ook zijn enthousiaste echtgenote die altijd weer op de camera's verschijnt met een schijnheilige smile, is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Dat zij de zoveelste Waalse verovering was van de frantsalige familie is dan ook geen mirakel. Sympathiek is zij wel, prinses Mathilde, althans, voor de camera's. Zij lijkt een charmante, een beetje onschuldige verschijning op de televisie, maar laat U niet vangen! Zoals bij velen is de televisie maar een schijnweergave van de werkelijkheid wat beroemdheden betreft. Prinses Mathilde is zoals de Romeinse God Janus: zij heeft twee gezichten. In het dagelijkse leven een venijnig mens, en het hoeft U geen wonder te wezen dat zij haar 'man' in haar macht heeft. Dit zijn echter gissingen, die ik niet kan bewijzen, maar ik heb zo wel mijn bronnen. En prinses Claire... alweer een Waalse echtgenote voor een franstalige prins. Maar de meest beruchte en alombekende Vlamingenhaatster is ongetwijfeld koningin Paola. Want het was toch zei die zei dat "je n'apprendrai jamais cette langue des paysans". Bovendien leeft zij in het VLAAMSE Laken al 40 jaar zonder ook maar één zinnetje in het Algemeens Beschaafd Nederlands te kunnen uitspreken. Vervolgens: prins Laurent... daar maak ik weinig woorden aan vuil. Het feit dat hij ook getrouwd is met een Waalse laat al genoeg duidelijk maken. Ten slotte de hoofdvogel: koning Albert... zeg maar de sympathiekste van de hele bende, dat moet mij toch van het hart. Maar ook heel heeft zijn schandalen, waarbij natuurlijk zijn buitenechtelijke dochter het belangrijkste is. Vanaf dan verdient hij niet meer Albert Van Saxemcoburg te noemen, maar wel zeer zeker Albert Van SEXemcoburg. Een klein grapje mijnerzijde. En niet alleen het huidige koningshuis heeft zo zijn mysterieuze kantjes en zijn discriminerende houding tegenover de Vlamingen. Zo ook hebben hun voorgangers wel iets mysterieus of iets wat veel weg heeft van een schandaal. Denk maar eens aan Leopold II, die geen moeite had met het laten afhakken van onschuldige Congolezen. Denk maar eens aan Leopold III die onderhandelingen met adolf hitler tijdens W.O. II niet schuwde, kijk maar eens naar koning Boudewijn waarvan ik uit zeer vertrouwelijke maar anonieme bron weet dat hij een pater der Karmelieten was en dat hij belgië belachelijk maakte door een paar uren af te treden aangezien hij het oneens was met de abortuswet, en Albert I die in zeer verdachte omstandigheden het leven verloord tijdens rotsbeklimmingen. In sommige documentaires worden met zeer doorslaggevende bewijzen en redeneringen gemaakt die uitwijzen dat hij vermoord werd, ... Het koningshuis is inderdaad lachwekkend, maar ik vind het tegenwoordig niet meer lachwekkend dat een volk wordt gediscrimineerd en benadeeld (en zelfs bedreigd) op gebied van taal. Wij zijn 'maar' die Vlamingen. Wij beheersen de Franse taal niet in ons dagelijkse leven, en wij dienen als de mier die de krekel maar moet bedienen. Bovendien heeft elke koning zowat zijn eigen schandaal, waarbij één schandaal bij elke belgische koning te vinden is: de discriminatie op de Nederlandstaligen, de Vlaamsgezinden, op Koning Albert de eerste na. Wat is dan de oplossing? Naar het CGKR stappen en het koningshuis aanklagen wegens discriminatie? Naar de politie stappen om prins Filip aan te klagen wegens bedreigingen? Waar wachten wij eigenlijk nog op? Tja, als wij er eens bij stilstaan, eigenlijk haalt dat niets uit. Zij behoren tot een hogere macht, en hebben zeg maar het recht der onschendbaarheid. Dat recht is wel handig, want zo kan de koning zijn overspelaffaire en zijn bastaardkind verbergen zodat het enkel bij geruchten blijft. We kunnen dus als eindconclusie stellen dat een koning ten eerste de Vlaamse bevolking discrimineert, en ten tweede over een recht beschikt (namelijk de onschendbaarheid) waarover wij niet beschikken. Wat is dan de finale en uiteindelijke oplossing van deze eindconclusie? Om de eeuwige taalkwestie te vermijden de splitsing van den belziek. Dat is de logica zelve. Dit is voor zowel Wallonië als voor Vlaanderen voordelig. Een zelfbeschikkingsrecht voor Vlaanderen en ééntje voor Wallonië. Om te vermijden dat wij geld uit onze zakken laten kloppen door een individu dat hier in feite niks ter zake doet (dus om te vermijden dat wij onnodig geld uit onze zakken laten kloppen) maken wij van Vlaanderen een republiek. Koning Albert kan dan koning van Wallonië worden, maar dan officiëel. Laatst gewijzigd door de mestkever : 23 december 2004 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den belziek hahahaha HEE
![]() Jeeeezes jullie zijn gefrustreerd ![]() Ik lach er eens mee. Vandaag de uiterst succesvolle stichtingsvergadering van B Plus Leuven. Probéér ons nu nog maar eens te stoppen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den belziek, de choco-prince (hahaha
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() . Vandaag de uiterst succesvolle stichtingsvergadering van B Plus Leuven. Probéér ons nu nog maar eens te stoppen.
![]() Hoe is eigenlijk zo een vergaderingske met u tweetjes ? Een kinderhandtje is rap gevuld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probéér ons nog maar eens te stoppen slimme.
Maar probeer eerst zonder fouten te schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij vallen niet meer. De Belgische Beweging is opgestaan uit het Volk en groeit dag na dag, dag na dag. Wat u ook zegt: u zal ons niet meer kunnen negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Gij valt zelfs niet op dus R.I.P.vrind ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In woord én vooral daad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Jammer voor u. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie laatst lacht, best lacht. Onze triomf staat voor de deur en niks of niemand houdt ons nog tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zoals ge zegt gewoon de deur ,ga dan toch binnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slechts een kwestie van tijd. In 2007 ruimt uw soort in 't Parlement baan voor de BUB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() u bent hilarisch! Trouwens, uit die eerste zin maak ik op dat hij meerdere schandalen heeft, dus: vooruit met die geit! Vertel op! Citaat:
Citaat:
Óf u merkt dingen op, die ik niet zie. De koning spreekt vlot en accentloos [dit laatste wil nog eens ontbreken bij leden van de kon. familie], waar klaagt u dan over? Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Albert van SEXemcoburg HAHAHAHAHAHAH HEEE
![]() Dat flaminganten geen humor hebben is al langer geweten, maar nu begin die humorloosheid zo'n lachwekkende propoprties aan te nemen dat het toch grappig wordt ![]() PS: Het is Van SaxeNcoburg, wijsneus, niet Van SaxeMcoburg. Niet proberen te schrijven over dingen waar ge niets van afweet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En o ja, hoe oud is onze snotneus weer? 16?
Grappig. Staat ge dan op een dag op en zegt ge tegen de mama "Kijk mama ik ben 16 en ik haat mijn land en volk al. Flink hee!" Of hoe gaat dat concreet in z'n werk? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |