![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enfin.....iets wat er op gelijkt.....
Men heeft de vormfactor ,met die typische "namaak-houtafwerking" vooraan behouden ,het lijkt inderdaad allemaal heel erg op de originele Atari 2600,de spelconsole die vanaf 1977 op de markt kwam en de ganse jaren tachtig op de markt bleef.Het ding was niet de eerste spelconsole ,en zeker niet de beste,maar zette wel een soort basis,een standaard,een model neer.....Japanse bedrijven keken heel erg goed er naar en we weten wat er nadien gebeurd is... https://arstechnica.com/gaming/2023/...omments-page=1 De "nieuwe" atari werkt ook met cartridges,en speelt ook cartridges van toendertijd!Hij is fysiek maar 80% zo groot als de oude,en heeft intern wel VEEL meer geheugen ,en is zelfs voorzien van moderne computerpoortjes..(ach ja!) DAT zal wel appeal hebben want er is een "nostalgia" markt en er moeten nog onnoemelijke hoeveelheden cartridges in handen zijn van inmiddels ouder geworden heren wiens originele atari al lang verdwenen is,of daar ergens defect ligt zijn.(MOS chips zijn berucht,die dingen gaan kapot na ongeveer 20 jaar ![]() Enig nadeel is dat binnenin de "nieuwe" ATARI de hardware niet gebaseerd is op de 6507 chip (een modificatie van de legendarische 6502) maar op een versie van een ARM processor. Inderdaad....het draait op software emulatie dus.Dat wil zeggen dat ,onvermijdelijk niet alle oude games zullen werken of correct werken... In commentaren bij het gelinkte artikel vraagt men zich af waarom die laatste stap,een HARDWARE emulatie(dat KAN hé,met Programmable Logic Array Chips) niet gedaan is...De voorziene markt van "ouder geworden heren met nostalgische gevoelens en oude cartridges) zou de meerkost waarschijnlijk best wel dragen in wat ,uiteindelijk,een nicheprodukt zal zijn. Tegenwoordige Gamers kunnen namelijk niks met zo een Atari 2600 ,die trein is al lang voorbij ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2023 om 05:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah dat is dan nog maar eens een nieuwe cloon
Ze hadden al iets dat er op trok, maar hier in Europa niet te krijgen is, De Atari VCS eigenlijk een linux bak waar ze een emulator in draaien en alle / veel Atari games in verpakt hebben. Maar ik dacht enkel voor de US, jammer want dat was wel iets leuk geweest. Dan heb je allerhande emulatoren voor Raspberry Pi en Linux van de 2600 maar ook voor de C64 bvb en zelf de Atari ST maar daar moet je dan weer een Atari ST bios voor te pakken krijgen om die in die emulator te laden en dat is niet zo makkelijk te vinden. Er zijn dan eens cloonbouwers geweest voor de Atari ST maar dat was ook weer een prijzige affaire en in een gewoon dooske waar ge dan USB priezekes etc in kon steken. Ik zou het wel tof vinden om een linux machine te hebben in die oude form factor van de Amiga 500 of Atari 1024 ST |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://firebee.org/fb-bin/index?lng=EN
Firebee is de clone van een Atari Falcon de Falcon is de laatste uit de ST range die ergens in 92 verkrijgbaar was. Een paar maand later was het Game Over voor Atari. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 23 augustus 2023 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf hadden we dat soort klodden niet want te duur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2023 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.youtube.com/watch?v=eODuuB4C6nY
Die retro console kan de spellekes hiervan spelen... De Atari Landfill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staan hier nog enkele 'oudere' Nintendos nog enkele GameBoys' ook waar ik steeds van denk: heb ik daar uren & uren mijn ogen zitten op verknoeien???
Soms gebruikt ik voor oudere games retropie op een Raspi. Best leuk.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 augustus 2023 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is pas vanaf de 16 bits zoals de Super Nintendo en Mega Drive dat het een beetje plezant wordt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja dat is geen Grand Theft Auto natuurlijk in onze jongen tijd stonden er in de luna parken arcade speel kasten. Space Invaders, Pac Man, Operation Wolf , Stinger Zo een Operation Wolf kast zou ik wel in mijn man cave willen, ![]() |
|
![]() |
![]() |