![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Lezersbrief Humo 21 december
Vlaams Behang in Europa - verslag Dinsdag 14 december, 12 uur Straatsburg. Het Europees parlement gaat over tot de uitreiking van de Sacharov-prijs. Die wordt toegekend aan Europeanen die zich inzetten voor de vrije meningsuiting. Dit jaar gaat de prijs naar de Journalistenvereniging uit Wit-Rusland die zich met gevaar voor eigen vrijheid inzet voor pers en meningsuiting in hun land. Een tweetal mensen van wie de echtgenoot in de gevangenis zit wegens te vrij geuite meningen maakt deel uit van de delegatie die de prijs in ontvangst neemt. Het halfrond zit goed vol, met ook alle Vlaamse Europarlementsleden mee rechtop voor een staande ovatie voor de prijswinnaars. Uitzondering: de leden van het Vlaams Belang en zowat hun hele Europese fractie. Raar, want is dat niet die partij die zich in eigen land zo in haar vrije mening bedreigd voelt ? Waarom komen zij dan deze Wit- Russische vertegenwoordigers van de vrije meningsuiting niet toejuichen ? Na de prijsuitreiking begint de stemronde over een 22-tal punten. Een urgentieprocedure om Kroatië kandidaat-lidstaat te laten worden is zeker niet onbelangrijk. Parlementslid 702, Frank Vanhecke, verschijnt, gaat zitten, begint druk sms'jes in te tikken, neemt aan geen enkele stemming deel. Zou de man dan echt over niets van dit alles een mening hebben, voor of tegen zijn, zich willen onthouden ? Voor onze groep bezoekers was het alvast duidelijk: het Vlaams Belang degradeerde zich, door nergens een mening over te hebben, alvast zelf tot het Vlaams Behang in het Europees parlement. Zijn dit de politici die men de kans moet geven om eens aan het beleid deel te nemen ? R. K. Ingelmunster |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Deze prijs zal wel toekomen aan één van de linkse rukkers die het liefst alles zouden verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En zeg niet dat je voor de pols weg geen repliek kunt geven op bedenkelijke beslissingen... Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 23 december 2004 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Daar hebben andere politici ook schuld aan. Als je in de oppositie zit en toch niets kan doen buiten de regeringspartijen zien wetten stemmen zonder dat jij dat kan stoppen, heb je volgens mij nog een excuus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het gaat om de geloofwaardigheid. Nergens een mening over hebben en vooral op de vlakte blijven is niet de taak van de oppositie. De kiezer heeft een mandaat gegeven om hun belangen te verdedigen en te protesteren waar het kan... Niet om enkel hun zakken te vullen !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Het blijft hier verdacht stil.
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
enkel maar racistje en prullemannen... trouwens geen enkele VB'er mag iets zeggen of op iets reageren wat niet in de kraam van de leiding van die troeppast of wat die goedgekeurd hebben...
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Doe jij iets voor het beleid, steenezel? Behalve je braakballen hier komen uitspouwen dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Kan er iemand van de VB'ers toegeven dat het gedrag van hun voorzitter in dit geval niet door de beugel kan of op zijn minst niet netjes is.
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
"Awarding the Sakharov Prize 2004 to the Belarusian Association of Journalists, which fights for freedom of information against the attempts by President Lukashenko to smother it, is a very positive event. The results of the latest elections in this country make it clear that those fighting for freedom of information in Belarus and everywhere else in the world deserve our support." President of European Parliament Josep Borrell Fontelles The Belarusian Association of Journalists (BAJ), a non-governmental professional union, acts to protect the legitimate rights of journalists and promotes the principles of free and professional journalism in Belarus. In 2004 the pressure of the Belarusian authorities on independent media significantly increased. The state continued to silence critical voices, constantly fined, suspended and closed newspapers, intimidated and harassed media representatives and resorted to criminal prosecution of journalists, in several cases sentenced them to internal exile terms for allegedly slandering the Belarusian President. The BAJ representing nearly 1000 media workers from across the country performs monitoring and publishing of conflicts and violations of law in the field of mass media in Belarus. The BAJ consulted newspapers in trouble and appealed to the authorities to take relevant measures. In other cases, immediate action by the BAJ made it possible to charge the persons responsible for threats of murder against journalists. Despite the lack of an independent judiciary in Belarus, BAJ lawyers were often successful in protecting journalists and media in court. An important part of its activities is devoted to increase public awareness for exercising the right to freedom of expression. To this end BAJ runs campaigns aiming to prevent the passing of a new repressive media law and to inform citizens of their constitutional right to the access of information. Through its Law Center for Media Protection, BAJ works towards improving the current regulatory framework. In 2003 BAJ received the World Association of Newspapers' ‘Golden Pen Award' in recognition of its courageous resistance to the repression of the media by President Lukashenko. The arbitrary arrests and ill treatment of peaceful demonstrators, among them human rights activists and journalists, after the referendum of 17 October 2004, was the latest demonstration of force by the Belarusian authorities and showed the heavy price that must be paid for opposing President Lukashenko in Belarus today. http://baj.ru/indexe.htm
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Trouwens, hoe geloofwaardig is een lezersbriefje uit 'den Humo', snertblad bij uitstek? Graag een betrouwbare bron aub. ![]()
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de pers bedoel je de morgen en de rode vrt ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() een betrouwbare bron zou bvb het Europees parlement kunnen zijn he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Volgende keer beter... Oeps...er komt geen volgende keer...wat nu? ![]() ![]() ![]() Ik vrees dat jouw enige oppositie zich in de toekomst tot dit forum zal moeten beperken hoor Lucienneke. En als je het succes ziet dat je daarmee hebt gehad de afgelopen jaren dan zie ik jouw toekomst alleminst rooskleurig in als ik mij even eufemistisch mag uitlaten!
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() moest dit waar zijn is het inderdaad niet erg netjes, je kan tenminste de schijn wekken dat je geinteresseerd bent. maar ik ga er niet a priori van uit dat dit waar is, het is immers nog niet zo lang geleden dat de linkse kerk hier kwam beweren dat philip claeys en koenraad dillen nooit aanwezig waren in de hen toegewezen commissies terwijl de website van het europees parlement aangaf dat zij bij de meest aanwezige parlementsleden waren (met een aanwezigheid van 100%).
ik vraag mij verder ook af waarom jullie geen commentaar geven op steve stevaert die vorig jaar in het vlaams parlement 0 vragen, 0 interpellaties.... alleje, niks gedaan heeft |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
Waarom? Omdat de laatste 6 jaren niets doen nog altijd exponentieel veel beter was dan het als kakelende kippen door elkaar lopen zoals de huidige politici hebben gedaan. Citaat:
![]() |