![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet er naar uit dat Jelle Engelbosch z'n boekje te buiten gegaan is bij de aankoop van de grond van het kerkfabriek.
Op zich geen reden om hem niet de eed te laten afleggen. Vraag is alleen of het gezond is dat ie de eed aflegt! Moest ik in zijn plaats zijn, ik zou verzaken aan de sjerp, Sint-Truiden heeft momenteel iemand nodig die zuiver is van alle blaam en ... . Hoe zal onze voorzitter reageren op dit feit? https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221014_93611971 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De steun brokkelt af.
Vooral de CD&V wil het hard spelen. Voor OVLD moet Jelle zelf inschatten of ie de eed kan afleggen. De lokale N-VA afdeling blijft achter Jelle staan. Ben benieuwd hoe dit zal aflopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in eerste instantie een zaak van de NVA en de coalitiepartners. Er zijn trouwens nog een paar burgemeesters van andere partijen in opspraak (Staden en Moorslede) dus een heksenjacht kan je het niet noemen.
https://www.demorgen.be/politiek/ook...jken~b8cbdd3f/
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 oktober 2022 om 17:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dat niet zeggen, als die beschuldigingen waar zijn dan heeft hij geen plaats als burgemeester. Dat geldt trouwens ook voor de twee andere gevallen. Staden (VLD) en Moorslede (Visie? Wat is dat?).
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221014_93780127
Jelle Engelbosch laat weten dat hij zich geen zorgen maakt over de audit. “Na tien maanden onderzoek stelt Audit Vlaanderen duidelijk dat er nergens aanwijzingen zijn gevonden van enige beïnvloeding, niet op de prijs, noch over de aankoopprocedure”, vindt Engelbosch. “De doorverwijzing omwille van mogelijke ‘schijn van belangenvermenging’ is een gangbare passage die in dit soort kwesties wordt opgenomen om het onderzoek verder te kunnen laten lopen. Ik kijk die eventuele verdere onderzoeken met veel vertrouwen tegemoet. Ik sta recht in mijn schoenen. Ook het rapport noemt geen enkel feit waaruit zou blijken dat ik mijn politieke functie zou hebben misbruikt voor een private aankoop. Ik ben ook steeds te rade gegaan bij een notaris, die mij er altijd van verzekerd heeft dat alles correct verliep. Ik hoop dat dit onderzoek snel voorbij is, zodat de onterechte reputatieschade die ik hierdoor lijd kan stoppen.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.apache.be/dossier/visafraude |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is mogelijk
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge godverdomme het stuk grond naast of achter je eigen tuin nog niet meer moogt kopen ... dan wordt het echt wel kommaneuken.
Gebeurde de aankoop transparant en open?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221015_92889075 Citaat:
Jij wel Schoof?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 oktober 2022 om 23:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zaak stinkt, de man toch benoemen als burgemeester is Belgische corruptie op haar best.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar ik helemaal niet tegen kan: politieke spelletjes spelen om een politieke afrekening te maken. Ook in de Vlaamse ambtenarij zitten nog vuile sossen en groensels die een zogenaamde rechtse rauw lusten. Nog straffer: die elke succesvolle ondernemer rauw lusten. Ik weet dus niet in individuele gevallen, hoe de vork aan de steel zit. En gij weet het nog minder dan ik. Veel minder.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We laten geen pedofielen hun lusten botvieren op kinderen omdat Dutroux erger was. We sluiten ook de mensen met twee gram cannabis op, zelfs al zijn er met vier gram gepakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vraag die ging over uw bewering, en ik citeer: "De zaak stinkt, de man toch benoemen als burgemeester is Belgische corruptie op haar best." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Sint-Truiden is het met een vergrootglas zoeken naar iemand die onbesproken is zodat ze een burgemeester kunnen hebben.
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is of het slim is om iemand nu te benoemen, tegen wie er na het auditrapport mogelijk nog een strafrechterlijk onderzoek en vervolging loopt. Indien dat zo (zou) zijn, dan zit je achteraf met een nog veel groter lokaal probleem. Citaat:
Een schepen van openbare werken, actief in de immo, die via gefoefel iets onderhands aankoopt van een misleide verkoper die niet wist dat dit openbaar MOET gebeuren -zwaar onder de echte waarde- en zelfs zover gaat om een privé aangestelde schatter te verzoeken zijn verslag te antidateren en weg te moffelen dat hijzelf de opdrachtgever was... Dat ruikt naar bedrog. |
||
![]() |
![]() |