![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het beleid van de blauwe minister van Vlaamse mobiliteit.
Ik zie daar een tegenstelling in. Heel wat ouderen zijn niet zo goed meer te been, om zomaar met vijf kilo boodschappen aan hun fietsstuur door de regen te trappen. We moeten meer bewegen. Meer fietsen. Maar het moet realistisch blijven. titel: Vlaming moet dubbel zoveel de fiets nemen tegen 2040 link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230404_95291318 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willen ze nog meer fietsdoden? Vooral onder de derdeleeftijders met elektrische fiets?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pensioenen betaalbaarder maken?
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die blauwe smurf ziet graag de vergrijzende vlamingen met een rollator rond de nek rondfietsen op een pedelec om haar dan aan een rotvaart van haar blauwe sokken te rijden.
Dat lydiake en de hele praatbarak van de wetstraat dan al maar beginnen met het goede voorbeeld te geven door al hun wagens met of zonder chauffeur in te ruilen voor de fiets...van Lanklaar naar Brussel is evenver, alleen duurt het wat langer. ![]() Wie slecht ter been is kan anders ook de rekeningen voor de taxi's om nog ergens te kunnen geraken naar haar kabinet sturen. Geen respect heeft die blauwe trut voor de ouderen van dagen en dan ons nog wat gaan betuttelen ook. Wij zijn oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of en hoe we meer bewegen, daar hebben we geen blauw snotjoeng van 53 uit lanklaar voor nodig. Titel: "Vlaming moet dubbel zoveel de fiets nemen tegen 2040" "De vlaming moet helemaal NIKS." ![]() Zorg gij maar dat je je job doet waarvoor wij jou vet betalen!
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allerlei gezondheids problemen nemen de plaatsen in.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, het gaat hoofdzakelijk over kinderen, dus ook scholieren enz.... NIET over gepensioneerden die met hun electrische fietsen hun vrijetijd genieten, en in de fietscafés voor meer omzet zorgen. Die worden steeds ouder door de electrische fiets. (toch die niet verongelukken) Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2023 om 09:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij voelt zich aangesproken zeker? Ik lees 6 maal iets met kinderen in de tekst.
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder: de vergrijzing gaat aan een hels tempo. Heb je het nu door, of moet ik het nog eens uitleggen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier bij ons thuis is dat toch het geval. Terwijl ik naar het TV-nieuws kijk ben ik er op aan het pedaleren.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel heel zeker dat met de komst van de (betere) electrische fiets de ouderen veel meer fietsen, daar is geen twijfel over.
https://www.vias.be/nl/newsroom/1-op...rische-fiets-/
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Lydia doet dat goed. Eindelijk eens een minister die luistert naar experten, hun advies in beschouwing en haar beleid daarop baseert.
Uiteraard is het potentieel om te fietsen nog gigantisch. Als we op hetzelfde niveau zouden kunnen komen als bijvoorbeeld Nederland zou dat al een enorme winst betekenen. Door de e-bike kunnen ook zwakkere personen zoals ouderen zich goedkoop en op een gezonde manier verplaatsen. Bij deze groep is het net van cruciaal belang dat ze regelmatig bewegen door bijvoorbeeld een niet al te zware inspanning om zo hart- en vaatziekten en tal van andere ziekten te voorkomen.
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niet voor scholieren of ouderen maar élke vlaming moet op de fiets, uitgezonderd zichzelf en de wetstraatbende, die blijven met chauffeur en dikke bak, die door ons betaald worden, lustig rondbollen. ![]() Ze kan de hoogste boom in met haar betuttelbeleid en drogredenen, ik kies zelf hoe ik mij verplaats, ik kies zelf hoe en wanneer ik beweeg voor mijn gezondheid, daar heb ik geen hypocriete politieker bij nodig die zelf niet doet wat ze ons wil aansmeren. ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang er geen betere fietsinfrastructuur is, zal dat niet gebeuren Lydia. 2 weken geleden hebben ze het wegdek vervangen op een gewestweg hier in de buurt. Tis te zeggen, enkel het gedeelte voor de autobestuurder. Het fietspad van een halve meter langs beide kanten van de weg hebben ze zo gelaten. Vol putten en oneffenheden. Je waant je bijna in het bos van Wallers terwijl er naast je een perfect geasfalteerd stukje weg ligt. En dan zijn sommigen verbaasd dat een fietser zich niet kan inhouden om erop te gaan rijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Charles Michel zegt foert tegen de fiets.
Geef hem maar een privé vliegtuig. 2.4 miljoen per jaar. https://www.hln.be/buitenland/eu-pre...lijk~a4f8eaf7/ Daar kunnen wij een tjoepke aan zuigen.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
: ![]() Het tegendeel - het is een bidonville - nergens is structuur te bespeuren, alles is een mockup van bidons tonnen stukken planken ijzerdraad en plakband. De ene keer links van de baan de andere keer rechts, de ene keer dubbelrichting de andere keer enkelrichting, almaar moeten oversteken en voorrang geven waarvoor je achter je nek moet kijken, almaar over drempels hotsen, belachelijk nauwe doorgangskes, dan nog met palen met borden op het pal in de weg op het draaipunt, en ze planten dan nog struiken in de stroken die vroeger baanbreedte waren, het zicht ontnemende van auto's en fietsers. En als dat is langs huizen en/of waar veel zijstraten zijn, wordt het helemaal haha, de chauffeurs die daaruit komen, moeten voorrang geven, eerst aan fietsers op het fietspad, dan aan auto's op de baan, maar door de struiken (of geparkeerde auto's) kunnen ze die laatste pas zien als ze dwars over het fietspad staan. Bvb Gent ten zuiden van verbindingsvaart, met als verkeersconcentratiekamp Wondelgembrug erover, als fietser moet je daar almaar laveren tussen de bumpers van auto's die vanuit zijstraten zitten aan te schuiven. En ze kunnen niet anders dan dwars over het fietspad staan omdat ze anders niet kunnen zien of ze kunnen invoegen. De eerste rijdt dus op het fietspad, staat daar te wachten om in te voegen, en de volgende uit de zijstraat rijdt tot aan het fietspad, anders kan ie niet zien of er fietsers aan komen. En die "fietsstraten", het verschil met "straat" is dat auto's fietsers niet mogen inhalen. Na een halve km heb je als fietser dan een hele staart auto's links achter je blijven hangen ipv je gewoon voorbijsteken elk op hun moment. En veilig dat dat voelt! Vooral als je dan ergens linksaf moet slaan en die dus de pas afsnijden. Je moet je arm links uitsteken terwijl je vertraagt om de eerste te waarschuwen die vertraagt dan mee, maar de volgende ziet dat niet en de hele kolonne gaat als een accordeon jojo. Die bidonville reduceert voorspelbaarheid tot chaotische toestanden. Er is 1 rotonde waar ik al 3 keer aangereden ben omdat de eerste auto het zicht belemmert van de volgende, de eerste ziet mij en vertraagt tot stopt, de tweede wil hem inhalen en dan kom ik tevoorschijn floepen vanachter de eerste, patat. Telkens zonder veel erg maar ik ben dat traject beginnen mijden, op een dag moet je geluk maar op zijn. En dan de vele plaatsen waar je als fietser voorrang moet geven telkens als fietspad naar andere kant baan gaat, zoals gezegd achter je nek kijken maar veel chauffeurs zijn vriendelijk en willen spijts hun voorrang toch de fietser eerst laten oversteken, maar als je dat doet en ze rijden dan toch door, ben jij als fietser in de fout. En andere chauffeurs; die weten dat ze voorrang hebben, of zien de fietser nog niet, en zijn dan verrast door de vriendelijke, en kunnen amper tijdig stoppen om niet in die zijn gat te zitten. En op de koop toe plaatsen ze paalkes midden op die doorgangen om over te steken, om te verhinderen dat auto's zouden invoegen waar ze niet mogen. Je moet je dan focussen op die paaltjes om er niet met pedalen of tassen aan te blijven haperen, terwijl je ook echter je nek moet kijken om te zien of er auto's afkomen. En als je zegt van, ik ga altijd stoppen om te kijken, dan beginnen chauffeurs ook te stoppen om je te laten oversteken. Soms, en soms niet, en de 1 weet niet van de ander. Gelijk wat je doet, altijd onvoorspelbaarheden en risico. De fietsinfrastructuur van Belziek is die van een bidonville geworden. Ja, vroeger brede banen en geen scheidingen en auto(s en kamions razen soms op een halve meter langs je heen. Maar de situatie is eenduidig, voorspelbaar. Rechts kunnen fietsers zijn en dat is het. Maar in de bidonville van nu kunnen die van overal komen. Die nieuwe speciale waarschuwingsborden "opgelet fietsers van beide richtingen" heb ik geleidelijk op steeds meer T's zien bijkomen, namelijk telkens na de zoveelste aanrijding daar. Zegt alles over hoe die bazar de veiligheid heeft verbeterd hatsjie!
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken veel plekken waar de expertise van de experten goed te merken is aan de telkens terugkerende schade aan de baan. Op een bepaald moment is hun voetvolk het beu om die expertise almaar te repareren, en kappen ze er gewoon telkens asfalt in om er rap vanaf te zijn.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou op een regenachtige zondagochtend twee km per fiets om pistoleekes moeten gaan, en die Charel daar, pakt liever een privé vliegtuig om naar Parijs te gaan, want de Eurostar dat is toch maar voor het plebs.
![]() |
![]() |