Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2023, 17:15   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Demir teruggefloten door Grondwettelijk hof - In wetten maken is ze een zof

https://www.knack.be/nieuws/belgie/g...sbetwistingen/

Citaat:
Het Grondwettelijk Hof heeft dinsdag twee voorwaarden vernietigd uit het Vlaams decreet dat het beroep tegen een omgevingsvergunning hervormt.
Ik begin mij af te vragen of mevr Demir iets kan dat niet verkeerd afloopt.
Ondanks Wikipedia stelt dat ze iets van rechten heeft gestudeerd, slaagt ze er niet in een deftige wettekst te schrijven of maakt er een juridische puinhoop van.

Nu wou ze weer dat burger minder inspraak hadden bij het toekennen van omgevingsvergunningen...mis poes !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 18:03   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Het voorstel om de toegang tot de rechter te beperken i.h.k.v. de procedure tot het bekomen van een omgevingsvergunning, een regionale bevoegdheid, komt van N-VA. De bevoegde minister voert slechts uit wat de partij wil. Het is bijgevolg N-VA dat wordt teruggefloten. Terecht. De toegang tot een rechter mag niet kunstmatig ingeperkt worden.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 11 april 2023 om 18:08.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 21:08   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is lang niet alleen Zuhal, en het is lang niet alleen de Vlaamse regering, die geregeld "problemen" heeft met de Raad van State.

Het kan toch niet dat er alleen maar topjuristen zitten in die Raad, en helemaal niet in de gewone administraties, parlement, studiecentra van partijen, universiteiten en privé-advocatenkantoren ...

Dat parlementairen en vooral ministers misschien graag de limieten van de beperkende basisteksten opzoeken, dat begrijp ik wel. Je moet blijven inbeuken, of er verandert geen kloten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 21:28   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is lang niet alleen Zuhal, en het is lang niet alleen de Vlaamse regering, die geregeld "problemen" heeft met de Raad van State.

Het kan toch niet dat er alleen maar topjuristen zitten in die Raad, en helemaal niet in de gewone administraties, parlement, studiecentra van partijen, universiteiten en privé-advocatenkantoren ...

Dat parlementairen en vooral ministers misschien graag de limieten van de beperkende basisteksten opzoeken, dat begrijp ik wel. Je moet blijven inbeuken, of er verandert geen kloten.
Ik geef de Raad van State hier gelijk hoor Schoof. Ik weet dat vergunningsbetwisten vervelend zijn voor Overheden, maar dit was een poging om de rechten van de burger te beperken.
Oud 11 april 2023, 21:52   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik geef de Raad van State hier gelijk hoor Schoof. Ik weet dat vergunningsbetwisten vervelend zijn voor Overheden, maar dit was een poging om de rechten van de burger te beperken.
Het was vooral een poging om de procedures te hervormen zodat er in België nog iets kan gebouwd worden dat groter is dan een tuinhuis. Maar goed, ik begrijp dat u het ok vindt dat de stilstand regeert. De boel blokkeren omdat er ergens op het terrein een tjif tjaf een nest gemaakt heeft
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 april 2023 om 21:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 06:23   #6
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Politiekertjes zoals Demir (maar dus ook andere kortpoten) maken wetten die met haken en ogen aan elkaar hangen.
Tot
ze zelf (als overheid) dingen moeten doen die in het toepassingsgebied van die wetten vallen.
Dan
blijkt dat ze om een of andere reden hun eigen wetten niet kunnen of willen volgen
Oosterweel is hier alweer het perfecte voorbeeld van

En de meest degoutant slechte politiekertjes gaan dan bricoleren...een wetje om een wetje aan te passen.
En wegens totaal gebrek aan verstand en inzicht komen ze dan in conflict met het grondwettelijk hof.

En de laagste zooi politiekertjes pleit dan om een soort politiek overrulings-instelling (wat ze handig maar totaal verkeerdelijk volks noemen) op te richten om toch hun zin nog door te drukken, ondanks hun eigen wetten het verbieden.
Of erger dan het allerergste om de grondwet zelfs te negeren.

Politici moeten gewoon goede wetten maken en zich daar verdomme zelf aan houden.

Oud 12 april 2023, 06:26   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De grote Vlaamse “baas” JJ leidde de weg.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 april 2023 om 06:50.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 06:34   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gewoon onder het motto "proberen goat mee he" dwz ge dient uw wetsvoorstel in, ge weet dat het van voor tot vanachter rammelt en tegen elke geldende rechtsregels in gaat, maar zolang er niemand klacht in dient of procedures start kan het erdoor geraken.

Neem nu dat voorstel van onze groene minister om enkel en alleen gehandicapten te recruteren voor bepaalde jobs. dat vloekt al direct tegen het gelijkheids beginsel. Maar ja als niemand klaagt of zaagt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 06:56   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zuhal is goed bezig.
Zij ziet tenminste waar de problemen zijn, waar het allemaal misloopt in dit land.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 07:02   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zuhal is goed bezig.
Zij ziet tenminste waar de problemen zijn, waar het allemaal misloopt in dit land.
Zelfs een blinde ziet waar het misloopt in dit land.
Oud 12 april 2023, 07:04   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad.
Oud 12 april 2023, 07:25   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij ons hebben ze voor De Sutter te pleasen nu ook een blinde facteur aangenomen.

Het is wel lastig, de post voor mij zat bij de buurvrouw en de post van de buren zat bij mij...
Oud 12 april 2023, 07:48   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij ons hebben ze voor De Sutter te pleasen nu ook een blinde facteur aangenomen.

Het is wel lastig, de post voor mij zat bij de buurvrouw en de post van de buren zat bij mij...
Die deed eerst bij ons de ronde. Ik kreeg post van een straat verder....maar ik heb bij de post gevraagd om, als ik de post in de juiste straat/bus moet steken, mij ook een kleine vergoeding uit te betalen voor geleverde diensten.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 april 2023 om 07:49.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:15   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die deed eerst bij ons de ronde. Ik kreeg post van een straat verder....maar ik heb bij de post gevraagd om, als ik de post in de juiste straat/bus moet steken, mij ook een kleine vergoeding uit te betalen voor geleverde diensten.
Vroeger moest ge toch nog in staat zijn om uw eigen naam te kunnen schrijven om bij de Post aangenomen te kunnen worden. (zelf met ne genever of 10 in uw systeem)

Tegenwoordig volstaat het dat ge met ne velo kunt rijden.
Oud 12 april 2023, 08:17   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier werkte ie ook een tijdje.
Nu hebben wij één brievenbus voor de ganse straat.
Iedere straatbewoner heef een toegangscode
Oud 12 april 2023, 08:21   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vroeger moest ge toch nog in staat zijn om uw eigen naam te kunnen schrijven om bij de Post aangenomen te kunnen worden. (zelf met ne genever of 10 in uw systeem)

Tegenwoordig volstaat het dat ge met ne velo kunt rijden.
En dan nog....die van ons heeft een brommertje...
Nu ja, Tante Paula kan ze niet meer selecteren hé.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 april 2023 om 08:22.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:38   #17
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zuhal is goed bezig.
Zegt u nu dat de inspraak van de burger een probleem is
Want dat wilde mevr Demir net aan banden leggen
Goe bezig !
Zal wel zijn

Die -4 in de laatste peiling tov de vorige verkiezingen is daar een sterk bewijs van.

Oud 12 april 2023, 09:57   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Goe bezig !
Zal wel zijn

Die -4 in de laatste peiling tov de vorige verkiezingen is daar een sterk bewijs van.
Waar houdt u zich toch mee bezig.
En het wetsvoorstel heeft u, net zoals de raad van state, niet begrepen.

Niet erg hoor.
Oud 12 april 2023, 09:58   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Goe bezig !
Zal wel zijn

Ja dat is zo een probleem waarvan de slinger ook serieus is doorgeslagen he, ...

Het algemeen belang versus de individuele vrijheden...

als ze mij hier morgen willen onteigenen voor het fietspad te verbreden , gaat hun dat afschuwlijk veel geld kosten. Want elke plant, heg, lijboom, oprit zal dan op hun kosten verlegd / vergoed moeten worden om aan mijn levenskwaliteit geen afbreuk te doen. Doen ze dat niet wel dan ga ik desnoods tot voor de rechten van de mens. maw uitstel van 10 jaar,

Dus met ventilus gaat dat dezelfde kant op... 80 km electriciteitslijn, ... ik zit al te wachten op de paar nozems die net als ik gaan vinden dat hun schade vergoed moet worden of vinden dat ze benadeelt worden en niet akkoord gaan.
Oud 12 april 2023, 10:04   #20
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat is zo een probleem waarvan de slinger ook serieus is doorgeslagen he, ...

Het algemeen belang versus de individuele vrijheden...

als ze mij hier morgen willen onteigenen voor het fietspad te verbreden , gaat hun dat afschuwlijk veel geld kosten. Want elke plant, heg, lijboom, oprit zal dan op hun kosten verlegd / vergoed moeten worden om aan mijn levenskwaliteit geen afbreuk te doen. Doen ze dat niet wel dan ga ik desnoods tot voor de rechten van de mens. maw uitstel van 10 jaar,

Dus met ventilus gaat dat dezelfde kant op... 80 km electriciteitslijn, ... ik zit al te wachten op de paar nozems die net als ik gaan vinden dat hun schade vergoed moet worden of vinden dat ze benadeelt worden en niet akkoord gaan.

Wel grappig. Ons rood inconsequent rakkertje zit te zagen dat de Vlaamse regering niet kan beslissen over Ventilus omwille van procedurele waanzin, maar als ze iets willen veranderen aan die procedurele waanzin is het weer niet goed.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be