![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag in het binnenland&hoofdstad
Wat moet een achtergestelde ‘hetero’ gemeenschap denken van de LGBTQIA+ pride en deze haar politieke volgelingen en invloed op de maatschappij? Is die nog wel onpartijdig? Of spreken wij van een belangenvermenging als er maar een actief is? Er wordt de laatste jaren meer van deze gemeenschap gesproken dan van de onze. Wat is de onze nog waard met hun families en eigen kinderen? Meer gaan wij er niet over schrijven of wij krijgen UNIA op ons dak die alleen maar opkomt voor de zwakkere. Wie zijn die? Deze die zeggen je mag zijn wat je wil er is geen verschil? Aan hun verspreide machten kan men vaststellen dat zij ook de politiek hebben ingenomen. Zij krijgen zelf ‘zebrapaden’ met hun kleuren. En die van ons waar zijn die? Het lijkt allemaal vanzelfsprekend en zonder grenzen of meer uitleg. Zelf de vakbonden die kortelings samenkomen gaan nooit zoveel volk bijeen krijgen. Ziekelijk van niet meer voor die rechten, fundamenteel op te komen. https://www.youtube.com/watch?v=CQAT5qdG8tI https://youtu.be/CQAT5qdG8tI "Protect the protest": Pride in Brussel verwacht 150.000 deelnemers Vandaag trekt de Pride door Brussel, de jaarlijkse parade waarmee de holebi- en transgemeenschap aandacht vraagt voor haar rechten. De Pride staat dit jaar in het teken van "Protect the protest", het recht om wereldwijd te blijven opkomen voor de rechten van mensen van alle seksuele en gendervoorkeuren. Voor het eerst nemen ook militairen in uniform deel. De organisatie verwacht zo'n 150.000 deelnemers. Kathleen Heylen https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...-door-brussel/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stemmen klopperij ? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...-door-brussel/ Het past hem. Kan hij Pascal Smet overtuigen om over te lopen of is het andersom? Pride in Brussel lokt meer dan 150.000 mensen, ook premier De Croo aanwezig Vandaag trekt de Pride door Brussel, de jaarlijkse parade waarmee de holebi- en transgemeenschap aandacht vraagt voor haar rechten. De Pride staat dit jaar in het teken van "Protect the protest", het recht om wereldwijd te blijven opkomen voor de rechten van mensen van alle seksuele en gendervoorkeuren. Voor het eerst nemen ook militairen in uniform deel. De organisatie spreekt van meer dan 150.000 aanwezigen. Lina El Bakkali, Kathleen Heylen Update 17:35 13:44 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/05...-door-brussel/ PS Is dit werkelijk het soort demonstraties waar deze gemeenschap voor gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze gemeenschap is voor 98 % "normaal". Hiervoor is géén demonstratie nodig. Normale mensen genoten vandaag van de zon, aan zee of in de Ardennen of werkten in hun tuin... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The show must go on.
Laat die mensen doen. Je hoeft er niet naar te kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aandachtshoer in de meest letterlijke betekenis van het woord zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2023 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de heilige bloedprocessie trekt ook nogal wat volk. Allemaal aandachtshoererij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer het over de rechten van allen gaat.
Of is er minder gevaar van opgepakt te worden als je naar een B Pride gaat? Die altijd een toegelaten ‘betoging’ is waar egaal het aantal, men stelt dat het geen gevaar is voor de “veiligheid’. Is dat dan omdat een premier en consorten daar aan deelnemen? Dit terwijl dat zijn minister van Justitie ( eveneens van Open-Vld) bezig is het 'betogingsrecht' aan te pakken. Benieuwd naar de politiemacht die morgen wel aanwezig gaat zijn Une longue manifestation en front commun contre le dumping social et pour les libertés syndicales Les syndicats CSC, FGTB et CGSLB manifestent ce lundi ?* Bruxelles. Le cortège ira de la gare du Nord ?* la gare du Midi mais passera exceptionnellement par la place Poelaert. Laurent GérardJournaliste • • Publié le 21-05-2023 ?* 08h02 https://www.lalibre.be/belgique/soci...BLEFS7HSFFQWM/ Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 mei 2023 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik, mannelijk cisgender, denk van die prides en aanverwanten?
Ik denk: "ieder zijn feestje, dat is de aard van mijn beestje".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gedwongen worden om over de intimiteiten van anderen moeten "geinformeerd" te worden vind ik storend. Ik zou niet graag willen horen hoe mijn buurman beschrijft hoe hij zijn vrouw neukt, bijvoorbeeld. Het is daarom dat zoiets "exhibitionisme" genoemd wordt. Het opsolferen van uw intimiteiten aan anderen die daar niet om vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Wat ik in 1964 in de lessen zedenleer in het middelbaar heb geleerd over wat nu de LGBTQIA+ "gemeenschap" wordt genoemd durf ik hier niet neerschrijven of ik heb UNIA aan mijn broek.
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 21 mei 2023 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier een foto van aan vreedzame vlaamse wandeling. ![]() https://www.axl.cefan.ulaval.ca/euro...ue_Fourons.htm Laatst gewijzigd door Henri1 : 21 mei 2023 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met de Vlamingen is altijd geweest dat het labbekakken zijn he. Op geen enkele manier hebben ze daar de Voerenaars uitgeroeid. Zo krijg je nadien problemen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier toch niet. |
|
![]() |
![]() |