![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat herdenkt of viert men met kerstmis ? | |||
Geboorte van Mohamed |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Geboort van Jezus Christus |
![]() ![]() ![]() |
2 | 50,00% |
Geboorte van Prins De Taaie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Geboorte van Tegendradigaard |
![]() ![]() ![]() |
1 | 25,00% |
iets anders bvb de pakskes onder den boom |
![]() ![]() ![]() |
1 | 25,00% |
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is geen K&K.
Deze morgend liep ten huize Tegendradigaard rond 6u20 de wekker voor den eerste keer af. Na enig zoekwerk vond ik de snooze knop en sliep terug in tot 6u30. Luisterde dan naar het nieuws en we worstelden ons stilaan uiteen om de dag te beginnen. Tot de radiomadam van Radio 2 Antwerpen het woord nam en begon als volgt : "Vandaag is het kerstfeest en dat is voor ons zo wat het belangrijkste familiefeest van het jaar......" Ik geloofde mijn oren niet. Na ieder islamitisch feest gedurende dagen rond de oren geslagen te worden met hoe goed, hoe beter, hoe best, hoe vreedzaam, hoe ongelooflijk goed al die islamitische feesten wel waren, zijn en zullen zijn, zou men toch niet eens wat meer uitleg of een reportage geven over een christelijk feest zeker..... Lang duurde mijn verwondering echter niet want de dame ging verder : "maar de moslims moeten nog tot 20 januari wachten op hun grootste familiefeest namelijk het offerfeest......" en dan volgde nog enkele minuten lang bla bla bla over hoe schitterend dat feest wel zou zijn, hoe vreedzaam al die schapen gekeeld zouden worden (hallo Gaia waar zijn jullie ?), en hoe beter, best dat feest wel was voor de moslims...." "uitgebreid aandacht voor waar en hoeveel schapen op welke plaats zouden kunnen geslacht worden... bla bla bla ..... ronde langs de moskees om dit bekend te maken .... bla bla bla..... echt familiefeest van de moslims.... bla bla bla" " interview met moslim ... bla bla bla... geld sturen naar familie... bla bla bla... familiefeest..... niet meer thuis slachten ... bla bla bla......" en toen was het gedaan. en daar zat ik naast mijn bed mij af te vragen : als het dan toch kerstmis is en men grijpt dat aan om iets te zeggen over een religieus feest... waarom dan op deze dag niets iets zeggen over..... kerstmis.... Maar ik begrijp dat dit totaal ongepast zou zijn. Zeg nu zelf op de dag van het offerfeest dan staat de radio toch ook bol van uitleg over de betekenis van het kerstfeest en van pasen tesamen he. Om niet te spreken van de TV die op die dag (20 januari dus hou het programma maar in het oog) urenlang zullen berichten over kerstmis en pasen.... Nochtans zijn er ook in Vlaanderen in kleine dorpjes (in de provincie Antwerpen hoor Radio 2 Antwerpen) waar men ter gelegenheid van kerstmis ook speciale dingen doet om het een speciaal kleurtje te geven. Zo vond ik in mijn brievenbus de voorbije dagen een oproep om deel te nemen aan wat men een 'herderstoet' noemt. Het vertrekt achter mijnen hoek en men gaat samen met wat dieren via enkele straten naar de kerk waar men aan de kerststal enkele liederen zal zingen en dan zal men nog een mis vieren. Zou Radio 2 Antwerpen daar bijvoorbeeld eens geen reportage van kunnen geven of dat aankondigen ? Of valt dat niet onder de goede cultuur misschien ? Is het omdat zulk iets van bij ons is dat men dat maar verzwijgd en dan liever over een islamitisch feest begint te leuteren dat binnen 1 maand plaats zal vinden ? Wel uit protest ga ik mee herderen vanavond in mijn dorp. Niet omdat ik plots gelovig ben geworden. Maar omdat ik verdomme vind dat men ook zulke zaken eens mag belichten en niet telkens de islam en zijn gebruiken de hemel (wat een woordkeuze weeral) moet inprijzen en dat van ons moet verzwijgen. meeeeee voila ik oefen al en met succes...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Fientje schrikt zich ook rot van deze topic!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Dat men mij tijdens de ramadan dagelijks rond de oren zit te zeveren hoe goed dat allemaal wel is, tot daar aan toe. Dat men op de dag van het suikerfeest zoete broodjes bakt met de islam, tot daar aan toe. Dat men op de dag van het offerfeest mee een schaap gaat kelen, tot daar aan toe...
Maar dat men op de dag dat wij eens een feest van ""bij ons"" hebben begint te leuteren over een islamitisch familiefeest van volgend jaar... wat is daar in godsnaam de nieuwswaarde van ? Finetje schrikt zich een aap denk ik....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() De Père Ubu heeft trouwens deze week de nieuwe naam van Guyken onder de doopvont gebracht: Verhofstadt van Overspel, en wie weet binnenkort: Baron Verhofstadt van Overspel ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja zulke zaken staan ons nog meer te wachten ... christelijke feestdagen die verdwijnen en/of ingevuld worden door islamitische feestdagen het verbieden van het eten van varkensvlees het verbieden van alcoholische dranken enz enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie A zegt, moet ook B zeggen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() en liefst ook C als het kan....
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Nadine, offert misschien een apart forum daarvoor op ...
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeg, ik ga het alfabet vandaag niet aflopen, want moet me nog wat opOFFEREN om het Kerstfamiliefeest voor te bereiden ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Guy en Fientje.... bijna Jozef en Maria dus....
wie is de heilige geest dan .... ?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is geen K&K Zie http://www.intervision2000.com/iv2-dcforum/hom-pol/30.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
en trouwens, op kerstmis over het offerfeest spreken, dat is toch lekker tegendraads? ![]() en zoek de standpunten van gaia over het ritueel slachten maar eens op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() hoe die dieren maar goed in de gaten of je bent er zeker een paar kwijt ! islam viert feest veel later... hinkt een beetje achteraan ![]() laat ons een dierenbeul kelen... kunnen die schapen ook eens feest vieren ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg gaat ge nu beginnen zeveren over dat ze niet genoeg leuteren over het kerstfeest op de radio en de televisie.
Daar zijn nog amper 15 procent van de Vlamingen die naar de kerk gaan. 25 december is de voorbode van nieuwjaar; eigenlijk het nieuwjaarsfeest maar dan voor de familie. Nieuwjaar is er voor het varken uit te hangen met andere dan familieleden. Met al diene godsdienstige zever. Of 't nu pastoors zijn om imammen, allemaal kunnen ze zwammen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zou men iets moeten zeggen over kerstmis?
Kerstmis is een historische error in de geschiedenis van de Christendom. Vraag aan alle kerstmisvierende Vlaming wat Kerstmis inhoudt, weinige zullen het effectief weten. |
![]() |
![]() |