![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Men neme een hoop pallettenhout, een kruiwagen en een decoupeerzaag.
2. Men legge de houtjes tijdens het zagen op de kruiwagen zodat het zaagsel direct in de kruiwagen valt en nadien niet opgekuist moet worden. 3. Men zage de plankjes met de pendelslag van de decoupeerzaag op maximum zodat de plankjes extra hard ratelen op de kruiwagen. 4. Men zorgt voor een stevige ondergrond voor de kruiwagen zodat diens kuip dienst doet als klankgat en de hele buurt zo kan meegenieten van het decoupeerzaag-geratel. 5. Men werkt niet even een uurtje door maar onderbreekt na 10 min telkens de werkzaamheden voor een koffie of een sigaretje zodat de werken de hele namiddag in beslag nemen. 6. Men doet dit bij voorkeur op zondagnamiddag als de rest van de buurt eventjes van de rust wou genieten. 7. Tegen etenstijd: klaar! Bron: mijn buurman... ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2023 om 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 6,5. Bij vragen van de buren (niet ik) of dit nu echt op zondagnamiddag moet antwoordt men dat men in de week dient te gaan werken. Dat dit maar aan een 3/5 uurregeling is en men dus minstens 2 dagen per week thuis is laat men achterwege.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, soms denk ik echt dat hij het expres doet. Elke zondag is-ie wel iets lawaaierig aan't doen. Gras afrijden (ik veronderstel dat-ie daar seffens ook nog aan gaat beginnen) is ook nog zoiets. Altijd zondag. Al moet het in de regen en voorspellen ze voor maandag (dan is-ie ook thuis) gewoon droog weer. Bladblazen; altijd op zondag. En de keren dat hij iets doet wat geen lawaai maakt (zijn auto poetsen bv) zet hij er wel een loeiende radio naast zodat wij toch zeker niet teleurgesteld geraken.
Er ontstaat bij hem ook een soort van onbedwingbare dwang om lawaai te maken als er bij ons eens volk op het terras zit op zondag. Je kent dat, je nodigt wat vrienden uit, steekt de BBQ aan en... gaat dan heel de namiddag naar een wipzaag, grasmachien of Q-Music zitten luisteren. Ik heb het jaren geleden al opgegeven om hem diets te maken dat je natuurlijk wel eens iets kan/mag doen op zondag maar dat dat toch niet persé elke zondag moet zijn. Het haalt toch geen kloten uit. Maar zijn achterbuur, die er nog maar pas woont, heeft dat nog niet opgegeven en dus kan ik regelmatig meegenieten van hun discussies... Dus als zijn grasmachien en zijn wipzaag eens zwijgen op zondag is hij waarschijnlijk ruzie aan't maken met de achterbuur. Altijd wat... ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende zondag,als het mooi weer is,zal hij al die latjes eens nauwkeurig in aanmaakhoutjes klieven,met een bijl,boven een ijzeren vat.....buiten;en misschien wel in zijn been
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 juli 2023 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een droeftoeter.
Ik heb die behoefte nog niet gehad, maar als ik palettenhout (of ander hout) zou gaan verwerken tot brandhout voor mijn allesbrander, dan bouw ik wel een machine die dat voor mij doet. Da's een eenmalige investering van tijd en middelen, dan kan ik nadien gewoon verder met wat ik ook leuk vind. Repetitief werk hoort daar niet bij.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die van mij is al goed afgericht, na mij een paar keer op een onbeleefde, arrogante manier aangesproken te hebben. Heb ik die eens verbaal afgemaakt. t was rap heel wat minder, zo een figuur dat heel zijn leven lang zijn personeel heeft kunnen behandelen als stront komt dan eens ene tegen die hem gewoon staat uit te lachen,
Zo ook ene die u gaat zeggen wat gij wel en niet moogt terwijl zijn huis een grote bouwonvertreding is als ik de plannen van t kadaster boven haal, Dat wordt genieten den dag dat ik hem ga zeggen dat hij zijn keuken gaat mogen afbreken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben benieuwd hoe de nieuwe buren gaan reageren op mij. Onze Macedonisch-Albanese buren (die al 30 jaar buren zijn) zijn groter gaan wonen, en hun rijhuisje is verkocht aan een piepjong koppeltje Turken.
De andere buren weten al lang waar de klepel hangt. Hou me te vriend, en je hebt een all round technieker die met plezier helpt.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt van het politiereglement af, en wie de afrijder kent.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn buurman deed dat een paar dagen geleden. Blokken die je normalerwijze moet klieven, hij gaat ze met zo'n kleine kettingzaag- het is precies een stuk speelgoed, te lijf.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet er gewoon voor zorgen dat de te klieven blokken niet te dun zijn (lees ongeveer dezelfde dikte hebben. Ik moet gewoon zorgen dat de voorraadbak gevuld blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met zo een preske, ? dat gaat het beste , zelf blokken die al een paar jaar hebben liggen drogen en zo hard als beton zijn, ... alleen gebruiken als er geen kinders of loslopende beesten in de buurt zijn, zo nen blok durft wel eens veranderen in een projectiel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of Metal machine music van Lou Reed.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja dat is nog een level hoger natuurlijk Dat dat ik daarvoor gebruikte was eentje op oliedruk en electriciteit, dat werkte heel goed voor dikke blokken mee te klieven. |
|
![]() |
![]() |