![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goede zaak.
Met al die wielerterroristen. Akkoord of akkoord? titel: Politie neemt voor het eerst elektrische fiets bestuurlijk in beslag: “Roekeloos rijgedrag wordt van niemand getolereerd” link: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202..._BT=2158280038 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Langs de ene kant, totaal akkoord. Ik zie hoe sommige van die idioten het verkloten voor iedereen.
Langs de andere kant, het vergt 1 agent met een frustratieke, en iedereen die niet naar zijn goesting rijd, is roekeloos. Met de kilometers die ik nu rijd per "fiets", is de kans bestaande dat ik zo'n frustraatje tegenkom redelijk groot....
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In principe heb ik daar niks op tegen, maar is daar ook een rechter of een juridische instantie die dat opvolgt en is die inbeslagname permanent want dat is wel een zeer ingrijpende maatregel. Een politieagent kan zomaar iemands bezit afnemen.
En als ik het goed begrijp is dat via een politiereglement? Is dat wettelijk?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 juli 2023 om 20:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is blijkbaar zoals een weggetakeld voertuig. Je kan hem terug gaan ophalen mits betaling van alle kosten.
https://www.hln.be/antwerpen/na-pats...omen~a35f0458/
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij de betrokken partij overtuigend bewijs kan aanleveren dat de agent niet de waarheid weergaf in zijn proces verbaal, is het puur aan de politierechter om te beslissen dat de fiets aan de staat toebehoort, of teruggegeven moet worden. En een agent is een beëdigd ambtenaar...
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Asociale fietser ziet zijn pedelec in beslag genomen in Antwerpen
Citaat:
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 3 juli 2023 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liepen die voetgangers op het fietspad ?
Want ze kunnen er daar wel wat van he, van die halfslapende snullen die overal en nergens lopen, maar wel altijd in de weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met hoofdtelefoon , starende op hun gesmurfbakje, wezenloos vooruit sjokkende op het ritme van tik-tok.
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer pakken ze de elektrische Steps aan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet. Meestal zijn de bestuurders van het herenvolk.
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegenwoordig stapt iedereen op de elektrische fiets, ook veel tuttebellen die nog nooit gefietst hebben. Ik heb zo zo eens een gevolgd en dat was ontstellend. Typisch is dat ze bochten blind afsnijden met een frontale botsing met een tegenligger als mogelijk gevolg. Onvoorstelbaar, maar om de een of andere reden zien die dat blijkbaar niet in.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een speedelec is een bromfiets klasse B met een alternatieve gashendel
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, de titel van dit topic is dan ook misleidend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ‘pedelec’ bestaat eigenlijk niet. Het is ofwel speed pedelec ofwel e-bike. En het is uit dat artikel ook niet duidelijk over wat het gaat. ‘Hoge snelheid’ kan vanalles zijn.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeersregels gelden blijkbaar alleen nog voor auto's die aan 28 km/u moeten slenteren.
Voor al de rest gelden althans in het Brusselse geen regels. Ze komen uit alle hoeken van alle kanten tegen het verkeer op het voetpad naast het fietspad door alle lichten en aan snelheden dikwijls 2 x de snelheid van de auto's. Ik heb me inzake verkeer nog nooit zo onveilig gevoeld als de laatste jaren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 juli 2023 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila!!! Die zouden in het geval van een overtreding moeten veroordeeld worden tot een werkstraf waarbij ze op een trainingsfiets een flink aantal kilometers moeten draaien op een hoge weerstand.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een inbeslagname gebeurt door de flikken, en is per definitie tijdelijk, een verbeurdverklaring gebeurt door de rechtbank, en als het beroep uitgezweet is .. bla bla ... dan is dat definitief.
|
![]() |
![]() |