![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij is het gelukkig nog niet zo vaak overkomen. Toch één keer: jaren geleden in Marseille, je kijkt vanuit de haven uit op de schilderachtige eilanden voor de kust, ook dat eiland waarop het kasteel staat waar volgens de legende de graaf van Monte Cristo gevangen zat. Je kan met de boot naar die eilandjes varen. Niet doen. Dat kasteel is bijzonder klein en je bent er op tien minuten door. Vervolgens nog een hele tijd nietsdoen op dat eiland en met boot naar andere eiland, dat was grotendeels een verlaten Franse marinebasis. Boot terug naar ‘t vasteland te overvol, dus nog anderhalf uur wachten op volgende boot. Tourist trap 1e klasse.
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den toren van Pisa ,... die staat gewoon scheef, het loopt daar vol debielen die die perse recht willen zetten (zo op de foto staan)
Verder staat het er ook vol kraampjes en negers die u een nep sjakosjh of zonnebril proberen aan te smeren. De kathedraal is de moeite, maar er staan er in Toscane genoeg om te bezoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Parijs. Denk dat het wel duidelijk is.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwerpen. Ik denk dat het wel duidelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel. Ik denk dat het wel duidelijk is.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze stelen daar wel gans uw geldbuidel.....
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets gaan drinken of gaan eten op de Piazza San Marco , Venetie, ...
Als ge dorst hebt gaat ge beter een paar straten verder. Als ge wat euro's wilt verbranden zet u neer en ga ervoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hotel Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een vlieger boekt, wat ik afraad wegens toeristenkrapul, betaal niet extra voor een plaats aan het raampje. Wacht tot ze jou zelf een zetel toekennen. Ze houden de beste zetels zo lang mogelijk beschikbaar omdat ze daar extra kunnen aan verdienen. Als je geluk hebt wordt er te weinig betaald voor de beste zetels en dan krijg je deze als je zo lang wacht dat ze zelf een zetel moeten toewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Oostende opgelicht geweest ongeveer 4-5 j geleden.
Spijtig genoeg weet ik de naam van dat restaurant niet meer. We zaten op het terras en we bestelden 2 cola's en 2 warme maaltijden. Voor Albeir mosselen/ friet en voor mij een vispannetje. De 2 cola's werden gebracht en daarna niks meer. We zaten daar zeker 3 kwartier te wachten op ons eten. Toen ben ik naar binnen gegaan om te vragen waar ons eten bleef. Die patron beweerde dat we onze maaltijden gekregen hadden! Hij zei ook dat ik direct moest afrekenen. Ik antwoordde dat wij helemaal onze maaltijd niet gekregen hadden. Hij bleef volhouden van wèl. Ik vroeg hem toen waar onze zogenaamd lege borden gebleven waren. Hij beweerde dat 'zijn' jobstudent die afgeruimd had. Ik begon inwendig te koken! Ik heb gezegd dat ik alleen de 2 cola's wilde betalen. Ik heb toen dat geld op den toog gegooid. Toen dreigde die patron om de politie te bellen. Ik: "Ja, bel maar. Weet 1 ding: ik bel naar 4040. Alzo komt ge morgen op TV . Ik ben echt benieuwd naar de reacties van al die mensen die ge al opgelicht hebt". Ik had dit amper uitgesproken of hij begon te draaien als een blad aan een boom. " Ja.....het zou kunnen .....tja,.....weet u wel hoe druk het hier is? Ok....het zou dus kunnen dat u inderdaad uw 2 maaltijden niet ontvangen heeft.....maar ja....de kans dat dit gebeurt is mss 1%. Maar ok....ik geef u het voordeel van de twijfel". Ik heb chance dat ik mondig genoeg ben en mij niet laat doen maar die smeerlap zal echt veel mensen opgelicht hebben. Met heel Oostende maar niet met mij! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() op de canarishe begon een duitse tegen mij te spreken , wat later botste imand tegen mij
en daarna realiseerde ik mij dat ik mijn deurpasje kwijt was : het waren dus duitse pickpockets |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() In Sri Lanka staat er een berg waar onderaan leeuwenpoten werden uitgekapt in de rotsen.. 't kost geld om die berg te beklimmen, je kan extra betalen voor mensen die je naar de top begeleiden.. magnifiek uitzicht daarboven.. mensen staan daarvoor uren aan te schuiven.. overal op die berg zie je mensen schuifelend naar boven stappen.. boven op de top goed dicht op mekaar geplakt pogen ze dan selfies te maken alsof ze er alleen zijn.. zoals gezegd: het uitzicht is de moeite.. je kan er bijvoorbeeld een quasi identieke berg enkele honderden meters verder zien staan, weliswaar zonder die leeuwenpoten.. en zonder een file van toeristen.. en zonder inkomgeld.. en met een even magnifiek uitzicht...... nee, je hebt eigenlijk een ietwat beter uitzicht.. want je ziet vanop die berg die mooie berg met leeuwenpoten..
![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 juli 2023 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fresco's van Giotto in de kathedraal zijn veel meer de moeite dan dienen toren.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juli 2023 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rij gewoon naar San Gemignano een beetje verderop en ge ziet ook torens ![]() |
|
![]() |
![]() |