![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Dit filmpje wekt... | |||
afschuw... maar je wist dit al en at het sowieso nooit |
![]() ![]() ![]() |
33 | 66,00% |
afschuw... en nu ben je voorgoed overtuigd: nooit meer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,00% |
een irritatie op... je eet het toch maar zelden en enkel op restaurant |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
totaal niets op... 't is gewoon lekker en wat kan het jou verdommen dat die beesten zo afzien |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,00% |
ergernis op... nu ga je 't speciaal kopen, gewoon om tegendraads te doen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() [size=3][font=Times New Roman]Klik op het plaatje en beantwoord de poll.... alsjeblief [/font][/size]
![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 21 december 2004 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Foie gras is gewoon "dikkenekkerij" , waarvoor argeloze dieren doodgemarteld worden. (heb het filmpje niet uitgezien......
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal het nooit eten op restaurant maar als ik het bv op mijn bord krijg tijdens familiebezoek zal ik het wel opeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Hoe noemen ze zo iemand die deze dieren 'verzorgt'?
Een boer? Of een beul.......... Eigenlijk zouden ze die pijp eens in zijn strot moeten rammen, hij zal rap geleerd zijn. Alweer een bewijs van decadentie van 'westerse beschaving'. En hier maar zeuren en zeiken over de rituele slachtingen. Op familiebezoek, liggen laten en de vuilbak in. Die maken dat het volgende jaar niet meer.......... Laatst gewijzigd door Horus : 21 december 2004 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik ben niet bepaald een fan van de dierenrechtenbeweging, maar dit...
De Franse regering zou hier toch eens iets aan moeten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu lees ik je reactie................. de enige echte dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
dégoutant gewoon, walgelijk Citaat:
Mens is een groter scheldwoord aan 't worden, hoe beschaafder zogezegd, hoe meer het maar een piepdun laagje glazuur is aan de oppervlakte. Citaat:
Er zullen er nog wel volgen die het gaan laten liggen. ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja, kikkerbilletjes worden ook van levende kikkers afgerukt. Garnalen en scampi's worden ook levend gekookt. Kreeften ook. Kippen worden ook de kop afgerukt. Vissen liggen ook te stikken. Als we zo gaan doorgaan zullen we het moeten doen met een geraspte wortel in plaats van een gebraden maaltje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Niks tegen foie gras, maar dan niet gekweekt op deze manier.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kreeften, volgens mijn broer, die kok is, geef je die een tik op een welbepaalde plaats (ik dacht achterop het hoofd?) en dan zijn die compleet weg en zouden geen besef meer hebben. Nochthans herinner ik me het fluiten van kreeften die werden gekookt door hem, jaren geleden. Ik was toen nog een kind en had zelfs het vuur afgezet en de pot omgegooid 'om ze te redden'. Hij kon daar niet mee lachen en heeft me toen die 'tik op het hoofd'-uitleg gedaan. Of dat waar is?.... Ik eet alleszins geen kreeft, vind het niet zo lekker dus mis er niks aan ![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft: ik heb het in heel mijn leven niet één keer op mijn bord gekregen en ik zal het niet missen. Weg ermee dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn inderdaad grenzen aan de hoeveelheid leed die we bereid zijn toe te brengen aan de natuur om in onze frivoliteiten te voorzien. Foie gras is een weergaloze delicatesse, maar toen ik ontdekte (nu zo'n twintig jaar geleden) hoe die beesten worden mismeesterd, heb ik er definitief een dégout van gekregen. Idem voor kikkerbilletjes.
Het gehannes over het "waardig" slachten van kreeften, daar doe ik dan weer niet aan mee. Voor hetzelfde geld kan je dan een vliegenstrip of een wespenval "wreed" noemen. Dat die beesten "fluiten" wanneer ze in het kokende water gaan, is te wijten aan de lucht die vanonder de dekschilden wordt geperst door de hoge temperatuur. Die beesten zijn gewoon in no time zo dood als maar kan zijn. Of gaan we voortaan ook de grijze garnaal maar laten staan? Of zowat alle vissoorten die op ons bord belanden? Langzaam stikken in een visnet of kreperen door de enorme drukverschillen bij het bovenhalen is nu ook niet meteen "humaan"... Kortom, niet schreeuwerig doen wanneer je met je eigen zachte en verwende handjes eens een beest moet dooddoen... Maar er zijn inderdaad wel grenzen.
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() vind het gedeeltelijk schandalig. hoe die beesten vetgemest worden maakt me op zich niet zo veel uit, koeien, varkens en kippen worden nu ook eenmaal vetgemest om geslacht en opgegeten te worden.
wat ik wél absoluut tegen ben is de manier van slachten: hak die beestjes gewoon meteen de kop af en ze voelen geen pijn, het is totaal onnodig om die zo te laten uitbloeden ben ook tegen die selectiemethoden: eendenjongen die gewoon weggesmeten worden en vernietigd is barbaars, verkoop die beestjes aan een boerderij of een kinderboerderij of zo.. nu ja, at al geen eendelever, en was het ook niet van plan, de methodes van vetmesten of slachting hebben daar nix mee te maken, lust het sowieso niet.
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() het is inderdaad een schokkend filmpje. maar de kweek -en slachtmethode van gelijk welk economisch geprijsd dier is wreedaardig. het is ofwel vegetariër zijn, ofwel aanvaarden dat je geen goedkoop vlees kan hebben zonder dierenleed.
als je besluit deze ganzen te redden, wat doe je dan met de varkens die soms halflevend ontdaan worden van hun ingewanden (heb dit gezien met eigen ogen in een slachterij in moeskroen), of de kippen? ga je alles verbieden? dan schiet de vleesprijs enorm de lucht in (de reden waarom diervriendelijke landbouwmethodes nu betaalbaar zijn: subsidies) en wordt vlees weer het luxegoed van 100 jaar geleden. ik weet dat dit een onpopulair standpunt is, maar dieren opeten is fundamenteel wreedaardig en dat is jammergenoeg onze natuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |