![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat valt er te zeggen over ons Belgische volkslied?
Misschien is het de grote meerderheid hier nog niet opgevallen maar daar komt in voor," o heilig land der vaderen". Heilig???? En waar zit de scheiding van kerk en staat? Is dat misschien alleen het christelijk Belgische Volkslied???? AFVOEREN is de boodschap. Laatst gewijzigd door Garry : 16 augustus 2013 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat dit eerder een vrij zwak voorbeeld is van civiele religie. Vergelijk met de Marseillaise: "Amour Sacré de la Patrie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op ons vane vliegt de Blauwvoet,Hmm, er zou misschien toch echt eens werk gemaakt moeten worden van een seculier volkslied. Ik geloof dat Zwitserland ook af wilt van de Zwitserse Psalm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook maar afvoeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het hier wel over "België"; dat ze in Frankrijk rechtop schijten interesseert mij geen moer. Laat ons maar eens beginnen met voor ons eigen deur te vegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker en vast!!!!
We zouden gewoonweg allemaal, eender welk volkslied dat binding heeft met het geloof en de heilige kerk, moeten weigeren nog langer te zingen. Laatst gewijzigd door Garry : 16 augustus 2013 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() & wat met de "eeuwige trouw" voor de koning van hispagne in het Wilhelmus ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt mij dat alleen de Vlaamse versie 'Heilig' is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Braban%...28volkslied%29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Jeetje, wat is Garry toch een heethoofd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we best een meer realistisch lied kiezen als Vlaams volkslied:
No voices in the sky! http://www.youtube.com/watch?v=KBujoTwTBZ0
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2013 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er valt niks over te zeggen.
Beluister het gewoon en geniet. Voor en na de toespraken van onze vorst wordt het steeds te berde gebracht in een uitvoering van Het Nationaal Orkest Van België. Prachtig gewoon. Citaat:
In sommige opera's sterven ze van T.B.C. terwijl die ziekte al decennialang overwonnen is. Dat belet niet dat La Bohème van Puccini nog steeds volle zalen trekt. We gaan toch geen spel maken over een antieke tekst, zeker? Een beetje tolerantie a.u.b. tegenover ons aller culturele erfgoed zou niet misstaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=TaWaQBxc0aI Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 augustus 2013 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jullie kunnen beter dit lied gebruiken als volkslied. Gezien het zonder taal is, lost het ook een aantal problemen op in jullie land
http://www.youtube.com/watch?v=oavMtUWDBTM ook de toon past bij jullie land |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik schrijf dat ik ergens heilig van overtuigd ben, heeft ook niets met religie te maken, is gewoon 'n uitdrukking.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |