![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() https://www.demorgen.be/nieuws/link-...m_content=free
Het ziet er steeds meer naar uit dat de miljarden die de Antwerpse diamantairs jaarlijks betalen aan het Russisch diamantbedrijf Alrosa, voor schimmige doeleinden gebruikt worden. Gisteren onthulde Het Laatste Nieuws nog dat het Antwerpse diamantgeld gebruikt wordt om Russische oorlogsschepen te financieren. Uit onderzoek van die krant en VTM Nieuws blijkt dat er ook een link is met de productie van kernwapens in Rusland. Het blijft altijd dezelfde oplossing om dit type doeleinden te stoppen: VERMOGENSBELASTING |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op sommige plaatsen op het net ziet men het dan weer zo:
Antwerpse Diamant vreest sancties tegen Rusland: "Europa straft Antwerpen en niet de Russen" Naast dat alles stel ik mij dan de vraag: wie koopt dat nog een diamant? Mocht iemand mij ooit een diamanten ring aan een vrouw zien geven dan mag men van het standpunt uitgaan dat ik helemaal gek geworden ben. Is het Diamanten geld gelinkt aan kernwapens?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 maart 2022 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() het draait allemaal om macht en GELD, als je het vermogen belast is er geen motief meer om een groot vermogen te verwerven = minder corruptie, minder criminaliteit, minder machtsdrang, het hangt allemaal samen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA wil wel iets doen maar alleen als gans de wereld dat verbiedt ??
Dat vind ik nu op zijn minst een heel eigenaardige uitleg ...Wij verbieden hier op dat zakdoek grote landje zoveel dat op andere plaatsen in de wereld helemaal niet verboden is Waarom verbieden wij hier bijvoorbeeld cannabis terwijl op een uur fietsen we zo veel cannabis kunnen kopen als we willen. Waarom laten wij hier zwaar vuurwerk toe terwijl dat op vele andere plaatsen is verboden ? Waarom mogen wij hier maar 120 rijden en een Duitser 420 ? Waarom moet ik in mijn gemeente 1 euro per uur betalen om te parkeren en in de buurgemeente maar 50 cent ? Waarom dit hier en dit niet hier terwijl het daar wel en niet kan ?? Waarom doen we dan mee met de andere sancties tegen Rusland ? Daar doet toch ook de ganse wereld niet aan mee ? Dubai al zeker niet. Als je zo redeneert moet men maar 1 wereldregering maken en niet zoals NVA wil dit kabouterlandje nog eens gaan opsplitsen ![]() https://www.hln.be/binnenland/n-va-w...zijn~a54f46d4/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2022 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je al ziet dat men zelfs nog niet eens binnen ons kabouterland een eenvormigheid in beleid rod pensioenen en arbeid kan voeren, hoe wil je die eenvormigheid dan bekomen over heel de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...dus eigenlijk zegt NVA dat ze heel goed weten dat hier niets van in huis gaat komen. Tsjeverij tot in het kwadraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een naief sprookje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een boycot tegen diamanten uit Rusland invoeren in Europa, terwijl India en China de grootste kanten zijn voor Russische diamanten geslepen in Antwerpen, is enkele de Antwerpse economie vernielen. Want de handelaars en werkgevers in de sector verhuizen dan gewoon hun bedrijvigheid naar India en China. En daarbij nemen ze dan nog eens de mensen met de noodzakelijke kennis mee naar ginder. Want die kennis zit niet alleen bij de Belgen. Antwerpen is trouwens al heel veel van zijn diamanthandel kwijt aan India. Maar de Russische diamant dient niet enkel voor sieraden en als beleggingen, ook veel industrieel gebruikte diamant en diamantstof komt uit Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Fet is daar dat je onmogelijk 2 Belgen op alle gebieden op dezelfde lijn kunt krijgen.
Wij zijn nu eenmaal individualisten tot in de hoogste graad; zie maar de duizenden voetbalploegen die mekaar niet kunnen rieken of zien. Zie maar de 19 randgemeenten, de zes regeringen die we hebben, ook de 52 ministers die van geen kanten overeenkomen. De enige persoon die hier orde kan scheppen is een type als KIM JONG UN; Hij spreekt en de rest doet wat hij zegt. Indien niet gaan ze de rest van hun leven achter slot of naar de strafkampen. Julius Caesar had dit al gezien toen hij hier binnenviel en liet ons eerst onder elkaar vechten om daarna de rest op te kuisen. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, diamanten hebben talloze industriele toepassingen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voorstander om ook de diamanthandel met Rusland te bevriezen.
En als andere landen het dan overnemen, dan moeten er maatregelen getroffen worden in de aard van importheffingen enz. voor goederen uit die landen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Dus gaan we ons eigen een heffing opleggen, 2 keer in eigen vel snijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Diamant is zo'n markt die ik nooit gesnapt heb. Waarom mensen zoveel geld betalen voor iets dat ook synthetisch samen te stellen valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Diamant is ook heel hard en wordt in vele werktuigen gebruikt. Daar gaan 95 % van de gedolven diamanten heen. Inclusievrije diamant is geslepen dan ook een siermiddel, waarvoor extreem veel betaald wordt. Antwerpen zit in beide markten maar vooral in de laatste, daar deze het grootste profijt per eenheid opleveren. De keuze zal economisch zijn als men rationeel is
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 23 maart 2022 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |