![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Restaurant van Miguel en Bo overspoeld met fictieve recensies na ruzie met klanten: “We zijn er ziek van geweest”
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230818_91445275 Veel ondernemers klagen over het recensie-fenomeen. Het voorbeeld, dat ik hierboven aanhaal is wel extreem, maar zo werkt het wel. Mensen gaan iets eten (1)
Mensen gaan iets uit eten (2)
Welnu, zo werkt het systeem van recensies nu, eigenlijk had een recensie geven een nobel doel, gewoon de andere mensen een idee geven wat ze kunnen verwachten als ze daar een kamer boeken, daar iets gaan eten, daar iets kopen, daar iets ... Helaas wordt het recensiegedoe totaal verkeerd gebruikt, eigenlijk alleen gebruikt om schade toe te brengen aan uitbaters die een steekje lieten vallen. Het verhaal (een gedeelte er van) Binnen kwam het zelfs tot duw- en trekwerk met iemand van het gezelschap. Uiteindelijk werd de rekening toch betaald. Maar dat was geen happy end. “Plots kreeg ik een berichtje van een onbekend nummer”, zegt Miguel. “Ik werd gewaarschuwd dat er in een Whatsapp-groep met ongeveer 1.600 leden was opgeroepen om onze zaak te overspoelen met slechte reviews op Google.” Zo geschiedde. In minder dan 24 uur tijd kreeg Emjeez ongeveer vijftig slechte recensies. “Een mier in het eten”, “mijn vriendin is al twee dagen ziek” of “agressieve baas”: allemaal fictieve reviews van mensen die nooit een voet in het restaurant hadden gezet. “Onze quotering zakte van 4,5 op 5 naar minder dan 3. We zijn er ziek van geweest”, zucht Bo. “Hoe schaamteloos kan je eigenlijk zijn? Deze zaak is ons kind, ons levenswerk. Gelukkig kwamen heel wat mensen steunbetuigingen overmaken aan de deur.” Gelukkig kreeg Google hier in de smiezen dat er iets niet klopte. Laatst gewijzigd door reservespeler : 19 augustus 2023 om 06:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang mijn werkgever nog aan particulieren verkocht was het ook van dat,zeker bij de (vele) afgewezen garantieclaims....
Er mocht nog een komplete meetstaat mee gegeven worden,gene moyen,spelmaken in de winkel (gelukkig dat ik niet in de winkel stond) en daarna,ja hoor...naar ik hoorde van mijn winkelcollegas snel gejank op de FB-pagina ,gedreig met advokaten,enfin,mensen kunnen niet om met verlies of ongelijk en zo..Zelfs van "kweet je wel wonen". Ben je als firma dan eens op de moderne media...heb je op den duur een bediende nodig om daar te gaan editen en archief bij te houden ten behoeve van de bedrijfsadvokaat.... ![]() Sedert we enkel nog aan andere bedrijven en professionals verkopen is dat.....g e d a a n....die zever. Bepaalde produktlijnen verkoop je beter niet aan particulieren...... en zo te lezen vallen "maaltijden met dienstverlening" daar ook al bij.... Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2023 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is het niet zo dat de geloofwaardigheid van de sociale media richting dieptepunt zakt?
Wie gelooft nog wat er door Piet, Jan, Lowie wordt neergeschreven? Gooi de moderne telefoon in de vuilbak en trek je van die onzin niks aan.
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan verschieten van slechte recensies?
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal de fout van de internet-terroristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga me niet laten afschrikken door een slechte recensie van iemand. Daarvoor heb ik eigen smaakpapillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met Google reviews is dat je ze als bedrijf die met particulieren omgaat niet kan weigeren.
Het liefste van al zou ik de Google reviews voor de firma onmogelijk maken. Goede reviews zijn voor mij ook ongewenst. Een klant die 5 sterren geeft met de commentaar dat hij direct en vriendelijk werd geholpen is niet goed voor mijn zaak. Het stelt verwachtingen die niet kunnen ingelost worden voor klanten die hun boel niet willen achterlaten voor deftig nazicht. https://support.google.com/business/...form%3DDesktop https://www.biancawalraven.nl/ik-wil...oogle-reviews/ https://www.vindmijonline.nl/2019/ku...ews-uitzetten/ Als winkel naar particulieren is het onmogelijk Google Reviews uit te schakelen. Zelfs een vraag om verwijdering van jouw bedrijf in Google Maps wordt niet gehonoreerd zolang je actief in het KBO bent geregistreerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan misbruik maken van de vrije meningsuiting.
Langs twee kanten: in het geval van de restaurantuitbater kan men ook vb. zeer terecht klachten afwimpelen op bijna criminele wijze. Snuggere platformen voeren veiligheidsmarges in. Vb air b&b houdt statistieken bij van zijn betere logementsaanbieders EN van hun betere logementsaanvragers.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n mitraillette is altijd goed hé Henri?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet nodig, ik heb de recensies gelezen, die spreken boekdelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U spreekt trouwens website eigenaars maar pakweg over Booking.com hebt ge geen enkele controle. Anderzijds is er geen enkele verplichting om een restaurant tafel te boeken via hun eigen site. Bij wijze van spreken kan ik op Tripadvisor zeggen dat dat ze in een bepaald restaurant shit serveren of integendeel dat ik nog nooit zo lekker gegeten heb als de restaurateur mijn maat is. Onder verscheidene namen en email accounts Dan staat ge daar met uw veiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waar ik het over heb, die krijgen een uniek nummer van de overheid. In Vlaanderen, Wallonië, Brussel, zelfs in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel ondernemers zouden de recensies zelf manipuleren/misbruiken en er zelf goede commentaar (laten) plaatsen?
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ontevreden klant kan gemakkelijk 4 tot 5 slechte recensies schrijven. Zelfs als ze maar ontevreden zijn over één klein detailke, geven ze een 1 op 5. Goede recensies worden niet vlug gegeven. Voor mij mag Google daarmee stoppen, het heeft totaal geen waarde. |
|
![]() |
![]() |