![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() tussen al die heisa rond de wateroverlast in Sri Lanka toch nog een artikel dat ons allemaal écht aanbelangt en bezighoudt:
Gaia waarschuwt voor angstige dieren door vuurwerk De dierenrechtenorganisatie Gaia roept feestvierders op om oudejaar niet met knallend vuurwerk te vieren. Volgens Gaia zijn veel dieren bang voor vuurwerk. "Dieren begrijpen er niets van en lopen in paniek weg van het lawaai en de plotse lichtflitsen. Ze raken gewond of lopen verloren. Sommige dieren blijven zelfs voor altijd zoek of verongelukken", luidt het. Gaia vraagt feestvierders daarom geen vuurwerk af te steken en geeft ook bijkomende tips. Zo vraagt de organisatie om alle huisdieren goed binnen te houden, ramen, deuren en gordijnen te sluiten en radio of televisie te laten spelen om het ergste geluid te dempen. De dierenrechtenorganisatie adviseert voorts huisdieren niet alleen te laten op oudejaarsavond en hen positieve aandacht te schenken. Konijnen, hamsters en andere dieren in een kooi plaats je best in de garage. Grote dieren zoals paarden, ezels en runderen staan best op stal. Wie toch vuurwerk wil afsteken doet dat best niet vlakbij een dier, stelt het vuurwerk zo laat mogelijk op en controleert of zich in de buurt geen dieren hebben verstopt. Gaia vraagt ook om de buren en de plaatselijke boeren op tijd te waarschuwen. Zo kunnen zij nog op tijd de nodige maatregelen treffen. ___________________________________________ 't is weer den tijd vant jaar en al die terroristen met hun vuurwerk, dat is ook nog eens levensgevaarlijk. vorig jaar was er zo een raket slecht afgeschoten en die vloog horizontaal en ontplofte op de grond vlak bij mijn fiets. ![]() dus voorzichtig zijn en de beestjes niet laten schrikken. wie gaat er vuurwerk afsteken? Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 december 2004 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat mijn keffer de benenwagen neemt. k'zal hem niet gaan zoeken of toch minstens langs de andere kant!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Dat gaia altijd maar kan zagen he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet bij mij geen pijn dat Gaia zo'n bericht lanceert voor de geïnteresseerden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel al lang geweten bij echte dierenliefhebbers, daar niet van. Maar een leuke waarschuwing voor die harteloze mensen die een rashondje in huis halen omdat hunne kleine het zo lief vroeg.
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ziet ge u al naar de boer in de buurt gaan om u te laten verzekeren dat zijn koeien wel op stal staan? "Waarom?" vraagt de boer dan. "Da moest van Gaia..." En dan lopen voor ge slaag krijgt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hondje dat ik sinds een kleine vier jaar heb trekt zich daar echter geen bal van aan. Wij wandelen dan ook samen door het beginnend onweer en slaan het met veel plezier gade door het venster als op zijn hoogtepunt is. Mooi om zien hoe de bliksem bij wijlen langs de bedrading van de spoorlijn flitst die hier op de hoogte van mijn appartement ligt.
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wist ik al lang ... Eén keer ons maltezertje meegenomen naar een vuurwerk (konden ook bijna niks anders want we lagen in een jachthaven en we konden ons Pruts moeilijk daar alleen laten) en we hebben het geweten ... Sindsdien geen vuurwerk meer ...
Als het hier met oudjaar dan toch es "knalt", kruipt ze onder de keukentafel ofzo ... Trouwens zelfde syndroon als wanneer het onweert ... Als het om vier uur 's nachts ofzo onweert, hebben we 't steeds geweten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() Waarom krijgen dergelijke hondjes toch altijd welluidende namen als Pruts?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() als je een hond hebt, kan je dat beest uiteraard beter binnen laten als men vuurwerk afsteekt, maar je kan toch moeilijk vragen aan iedereen om zijn vuurwerk te annuleren omdat jij met een jankende keffer zit?!
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad niet slecht van Gaia om nog eventjes aan te laten herinneren.
Voor diegenen die een hond hebben die toch panisch wordt overmorgen, NIET, ik herhaal, NIET troosten of aanhalen. Daarmee beloon je hun angstige gedrag en wordt dat alsmaar erger. 't Beste dat je in dat geval kan doen is thuis luide muziek spelen die de knallen overstemt en met je hond spelen of zo, om z'n aandacht af te leiden. Als je van "ocharme, kom eens hier arme schat" begint, dan bevestig je hem/haar in die angst en krijg je't er nooit uit.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is inderdaad reeds geweten bij honden (ook katten?)liefhebbers. Mijn buurvrouw laat me (hier bij mij) babysitten op haar hond indien ze niet thuis is met nieuwjaar. Beest (Labrador) is dan gerust, buurvrouw kookt voor mij in ruil een kreeft
![]() Wel ben ik benieuwd of mijn nieuwe kat (nog) raarder gaat doen als ze vuurwerkknalletjes hoort.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kom ik helpen babysitten, ik zorg wel voor de wijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |