Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2023, 13:05   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard Vlaamse transfers zijn peanuts,confederalisme duwt Wallo-Brux in armoede

Heerlijk toch hoe de Belgicisten de Vlaamse transfers naar Wallo-Brux steeds poogden te minimaliseren ,

maar nu plots waarschuwen ze in paniek dat het confederalisme Wallo-Brux in de armoede zou duwen.

Dus de Vlaamse transfers zijn dan toch niet zo klein als de Belgicisten steeds beweerden.
Volgens mij zijn ze zelfs groter dan 16 miljard.
Zo niet zouden de Walen niet in paniek schieten bij de gedachte van een confederaal België.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...-arm-wallonie/

"Het confederalisme van N-VA-voorzitter Bart De Wever veroordeelt Wallonië tot extreme armoede, poneerde minister van Staat Louis Michel (MR) vorig weekend op de Franstalige televisie. "

Hoogste tijd voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
De kolonisatie van Vlaanderen heeft lang genoeg geduurd.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 september 2023 om 13:07.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 13:07   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Heerlijk toch hoe de Belgicisten de Vlaamse transfers naar Wallo-Brux steeds poogden te minimaliseren ,

maar nu plots waarschuwen dat het confederalisme Wallo-Brux in de armoede zou duwen.

Dus de Vlaamse transfers zijn dan toch niet zo klein als de Belgicisten steeds beweerden.
Volgens mij zijn ze zelfs groter dan 16 miljard.
Zo niet zouden de Walen niet in paniek schieten bij de gadachte van een confederaal België.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...-arm-wallonie/

"Het confederalisme van N-VA-voorzitter Bart De Wever veroordeelt Wallonië tot extreme armoede, poneerde minister van Staat Louis Michel (MR) vorig weekend op de Franstalige televisie. "
"Volgens mij" : Dat is exacte wetenschap Witte ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 13:08   #3
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen maar mijn aanvoelen wordt bevestigd door de Waalse paniek,die telkens de kop opsteekt bij de gedachte dat ze het zouden moeten doen zonder de Vlaamse transfers,Rik.

Een proef die steeds kan herhaald worden en steeds dezelfde uitkomst geeft ,is inderdaad exacte wetenschap.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 september 2023 om 13:10.
Oud 12 september 2023, 13:12   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag blijft natuurlijk. Als die Vlaamse transfers naar Wallonie niet belangrijk zijn, waarom gaat Wallonie dan failliet zonder?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 13:17   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De vraag blijft natuurlijk. Als die Vlaamse transfers naar Wallonie niet belangrijk zijn, waarom gaat Wallonie dan failliet zonder?
Hier zal geen enkele Belgicist durven op antwoorden.
Oud 12 september 2023, 13:28   #6
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De Walen weten dat het eraan komt. Hun geld is op en federaal zijn we ook failliet. Dus er gaat geen geld meer komen.
Ze gaan hele moeilijke keuzes moeten maken. Confederalisme tegenhouden is uitstel van executie. 10 jaar geleden hadden ze nog goeie hoop dat het nooit zover ging komen, nu is het realiteit.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 13:37   #7
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
De Walen weten dat het eraan komt. Hun geld is op en federaal zijn we ook failliet. Dus er gaat geen geld meer komen.
Ze gaan hele moeilijke keuzes moeten maken. Confederalisme tegenhouden is uitstel van executie. 10 jaar geleden hadden ze nog goeie hoop dat het nooit zover ging komen, nu is het realiteit.
Helemaal niet. Ze blijven doordoen tot Europa het komt opleggen. Daarna kunnen ze de zwarte piet bij Europa leggen. En als Europa komt heeft Vlaanderen het evenzeer vlaggen hoor. Allemaal samen de dieperik in, dat is de definitie van Waalse solidariteit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 12 september 2023, 13:52   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ze blijven doordoen tot Europa het komt opleggen. Daarna kunnen ze de zwarte piet bij Europa leggen. En als Europa komt heeft Vlaanderen het evenzeer vlaggen hoor. Allemaal samen de dieperik in, dat is de definitie van Waalse solidariteit.
Hoe sneller we- Vlaanderen, mee de dieperik ingaan, hoe sneller Belgie stopt.
Oud 12 september 2023, 13:57   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe sneller we- Vlaanderen, mee de dieperik ingaan, hoe sneller Belgie stopt.
Dat is nu net het probleem van BDW. Hij weet dat zijn gijzelnemer hem nooit levend laat gaan, dus wil hij die gijzelnemer nu kost wat kost redden.
Oud 12 september 2023, 15:03   #10
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Tous ensemble de afgrond in"

Zo ver mogen we het niet laten komen.

Onze enige redding is de Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 12 september 2023, 15:08   #11
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is politiek dan een exacte wetenschap? Da's nieuw.
Oud 12 september 2023, 15:33   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien gaat het ook failliet met
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 15:45   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Federaal zijn we nog niet failliet: de Blauwe Dweil kan nog altijd lenen aan een zéér laag %.
Het geld v.d. Walen is nog niet op. Lees eens een paar francofone kranten. Je zult verbaasd zijn !
Ze zijn wel unaniem tegen confederalisme. Dat is begrijpelijk.
In Brussel zullen "ze" er ALLES aan doen om confederalisme te dwarsbomen.
Nog een goeie 8 maanden en Moedertje Belgie baart een Siamese tweeling.
De dokters hebben nu al gezien dat de hoofdjes GESCHEIDEN zijn: dat is goed !
Courage !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 20:06   #14
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het "probleem" voor mensen zoals u, is dat er maar twee partijen zijn die in uw richting willen gaan. En nog, niet alle stemmers van die twee partijen wensen de splitsing van het land. De meeste partijen in dit land willen geen confederalisme en geen splitsing van het land. Ik zie ze wel alles blokkeren zodat uw droom nooit realiteit zal worden. En dit is totaal mogelijk! Catalonie is nog steeds in Spanje, Schotland is nog steeds deel van de UK.

Wat zal u doen als ze alles blokkeren en de splitsing van het land totaal onmogelijk maken? Burgeroorlog zoals in Oekraine? Mensen doodschieten? Huizen verbranden? Is dit uw gedroomde maatschappij?

U denkt dat u heel Vlaanderen vertegenwoordigt? Zelfs Vlaams-Nationalisten van dit forum beseffen dat ze niet heel Vlaanderen vertegenwoordigen. Meer nog : ze beledigen zelfs de Vlamingen die geen Vlaams-Nationalisten zijn. Fox spreekt van "mensen die aan het Stockholmsyndroom lijden", Xenophon spreekt van "sukkels".

Zoiets zegt meer over de Vlaams-Nationalisten in kwestie dan iets anders. Er zijn heel veel mensen in België die zich helemaal niet herkennen in uw Vlaams-Nationalisme en dit ook in Vlaanderen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 20:30   #15
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn helemaal niet failliet. Mensen die zulk onnozele dinge beweren, weten niet waarover dat ze het hebben. Zie het interview in De Morgen van André Decoster, prof economie aan de KUL.

Ook werken de transfers anders dan dat u gemakshalve poneert.

De Morgen.
Laten we eens terugkomen op de transfers van Vlaanderen naar Wallonië, die u grondig in kaart hebt gebracht. Hoe staat het daarmee?
Het is daar een beetje stil rond geworden omdat ik met collega Willem Sas in 2017, als ik even onbescheiden mag zijn, de berekening heb gemaakt en opgeleverd aan de Vlaamse overheid. Toen kwamen wij uit op een bedrag van 6,5 ¬miljard euro per jaar. In procent van het bruto binnenlands product zijn de transfers ondertussen gedaald. Maar ik vind de discussie over de transfers niet interessant.”

Waarom niet?
“Behalve een stukje dat voortvloeit uit het solidariteitsmechanisme in de Bijzondere Financieringswet zijn er geen directe transfers van de ene regio naar de andere. Men stelt het altijd voor alsof Vlaanderen een cheque schrijft voor Wallonië, maar zo werkt dat niet. De transfers zijn interpersoonlijk, niet interregionaal.”

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 september 2023 om 20:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 20:40   #16
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het "probleem" voor mensen zoals u, is dat er maar twee partijen zijn die in uw richting willen gaan. En nog, niet alle stemmers van die twee partijen wensen de splitsing van het land. De meeste partijen in dit land willen geen confederalisme en geen splitsing van het land. Ik zie ze wel alles blokkeren zodat uw droom nooit realiteit zal worden. En dit is totaal mogelijk! Catalonie is nog steeds in Spanje, Schotland is nog steeds deel van de UK.

Wat zal u doen als ze alles blokkeren en de splitsing van het land totaal onmogelijk maken? Burgeroorlog zoals in Oekraine? Mensen doodschieten? Huizen verbranden? Is dit uw gedroomde maatschappij?

U denkt dat u heel Vlaanderen vertegenwoordigt? Zelfs Vlaams-Nationalisten van dit forum beseffen dat ze niet heel Vlaanderen vertegenwoordigen. Meer nog : ze beledigen zelfs de Vlamingen die geen Vlaams-Nationalisten zijn. Fox spreekt van "mensen die aan het Stockholmsyndroom lijden", Xenophon spreekt van "sukkels".

Zoiets zegt meer over de Vlaams-Nationalisten in kwestie dan iets anders. Er zijn heel veel mensen in België die zich helemaal niet herkennen in uw Vlaams-Nationalisme en dit ook in Vlaanderen.
Confederalisme is geen splitsing van het land, wel van bevoegdheden. De facto is het wel een splitsing ... toegegeven.
Burgeroorlog .... waar komt dit vandaan ... Ik heb familie in Wallonië. Ik ga niet gaan schieten op mijn achternicht of tantes van mijn vader.
Ik zal u vertellen hoe ik Vlaams-Nationalist ben geworden. Geen idee hoe lang geleden maar ik heb nog op Leterme gestemd toen hij zijn 800.000 voorkeurstemmen haalde. Ik volgde de politiek wat vanop afstand maar ik had er wel interesse voor.
Ik heb dus op de voet gevolgd hoe Leterme is kapot gemaakt door de Franstalige partijen. Mijn ogen zijn toen opengegaan en ik ben me gaan verdiepen in het communautaire... net zoals wel meerdere Vlamingen.
Lang verhaal kort gebracht ... Wallonië is ziek, heel ziek en Vlaanderen wordt mee de dieperik ingesleurd. Dit gaat mij niet om de jaarlijkse transfers maar wel om een onwil om uit het moeras te klauteren.
De enige reden dat België nog bestaat is omdat de Walen Vlaanderen nodig hebben. Anders was het land al heel lang gesplitst.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 21:09   #17
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

Als de Forza Flandria de Vlaamse onafhankelijkheidzal uitgeroepen hebben met een democratische meerderheid in het Vlaams Parlement,zullen de Vlaamse belastingen gewoon naar de Vlaamse belasting dienst ipv de Belgische belasting dienst moeten gestort worden.

Geen burgeroorlog ,geen huizen in brand steken.Dat is nergens voor nodig.

Al de rest is bangmakerij van de Belgicisten .

Het enige dat hen nog rest om te proberen de Vlamingen te verhinderen hun onafhankelijkheid uit te roepen

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 september 2023 om 21:26.
Oud 12 september 2023, 22:13   #18
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

“Behalve een stukje dat voortvloeit uit het solidariteitsmechanisme in de Bijzondere Financieringswet zijn er geen directe transfers van de ene regio naar de andere. Men stelt het altijd voor alsof Vlaanderen een cheque schrijft voor Wallonië, maar zo werkt dat niet. De transfers zijn interpersoonlijk, niet interregionaal.”
Zoals ik al jaren schrijf. Het maakt voor mij geen verschil of mijn belastinggeld naar iemand in Oost-Vlaanderen gaat of naar een Luikenaar. Ik zie geen enkel reden waarom die Oost-Vlaming meer recht zou hebben op mijn solidariteit dan die Luikenaar.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2023, 23:40   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zoals ik al jaren schrijf. Het maakt voor mij geen verschil of mijn belastinggeld naar iemand in Oost-Vlaanderen gaat of naar een Luikenaar. Ik zie geen enkel reden waarom die Oost-Vlaming meer recht zou hebben op mijn solidariteit dan die Luikenaar.
Een Oost-Vlaming gaat werken en een Luikenaar gaat liever vissen volgens Magnette.

Daarom heeft een Oost-Vlaming meer recht op solidariteit als hij niet toe moest komen.
Of ben je wel bereid de hobby van uw buurman te betalen?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2023, 06:21   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
We zijn helemaal niet failliet. Mensen die zulk onnozele dinge beweren, weten niet waarover dat ze het hebben. Zie het interview in De Morgen van André Decoster, prof economie aan de KUL.

Ook werken de transfers anders dan dat u gemakshalve poneert.

De Morgen.
Laten we eens terugkomen op de transfers van Vlaanderen naar Wallonië, die u grondig in kaart hebt gebracht. Hoe staat het daarmee?
Het is daar een beetje stil rond geworden omdat ik met collega Willem Sas in 2017, als ik even onbescheiden mag zijn, de berekening heb gemaakt en opgeleverd aan de Vlaamse overheid. Toen kwamen wij uit op een bedrag van 6,5 ¬miljard euro per jaar. In procent van het bruto binnenlands product zijn de transfers ondertussen gedaald. Maar ik vind de discussie over de transfers niet interessant.”

Waarom niet?
Jankende doemscenario’s zijn de pijlers van extreemrechts of het BLOK.
Er moet in alle toonaarden tegengesproken worden dat het goed gaat in ons land.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be