![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt een uitlaat, en ge hebt iets dat door merg en been gaat.
Ik begrijp niet waarom het mogelijk is om met zoveel lawaai op straat te rijden. Er slapen baby's, kindjes, er broeden vogeltjes, mensen hebben hun raam open en horen net iets interessant op tv, ... Elke avond opnieuw hetzelfde liedje... Pain!!!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wettelijke normen rond. Indien een oetlul met een gat in de uitlaat, of met een "custom" uitlaat elke dag onnozel doet in je straat, dan is het inlichten van de politie wel een optie.
Die schrijven met plezier een extra bonnetje. (natuurlijk, als het een bontkraaghyena is, dan zijn onze agenten wat minbder happig)
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een moderne originele benzinewagen maakt amper nog meer lawaai dan een EV. Ik hoor binnen in mijn auto de motor totaal niet meer draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is niet verbazingwekkend. EV's hebben veel stillere motoren, maar moeten elke gram kunnen besparen om een enigzins bruikbaar rijbereik te halen, dus is er veel te winnen met lichtere geluidsisolatie. En dus is dat ook gedaan. Helaas is een auto meer dan alleen motorgeluid.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een BEV is in de regel stiller tot 20-30 kmu. Dan overheersen rolgeluiden en windgeruis naargelang snelheid en wegdek.
BEV moet men eigenlijk zelfs wat extra isoleren omdat het motorgeluid er helemaal niet is... Soit is helemaal geen wetenschappelijke proef maar ik weet dat ADAC geluidsmetingen - interieur - doet bij 130 kmu, ik neem aan dat dan windgeruis overheerst, maar toch kunnen er verschillen zijn, wslk door de banden en nog wat van de motor. Tja de verschillende banden is ook zo een ding, toch als ze meten op hetzelfde wegdek. Elke test ga ik niet checken he. Ik zoek het even op en ik denk dat de BMW X3 in BEV (iX3) en zijn ICE-versies het objectiefste model is. Natuurlijk kent men de test-weers-omstandigheden niet.... Diesel- Benzine- Plug-in hybride- BEV Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 augustus 2023 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En da's natuurlijk ideaal in Blegië, files gaan zelden sneller dan 30km/u
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen hoorbaar verschil bij die snelheid. De aerodynamica zal wel het verschil kunnen maken als we naar de betere aeromodellen gaan...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 augustus 2023 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geef geen boete van 1000 euro aan iemand die er geen overlast mee veroorzaakt, anders dan de gutmensch zijn superioritieitsgevoel aan te tasten....
Geef boetes van 1000 euro aan wie de rust verstoort van goede burgers, hun huisdieren en alle biodiversiteit daar rond. Die uitlaten worde aangepast extra veel lawaai te maken. Wee de vogeltjes en God houdt van Zijn vogeltjes.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwittig de politie, en geef een nummerplaat op. Indien de "eigenaar" geen speciaal handje boven het hoofd heeft.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En met tollenaars bedoel ik mensen die in high tech ronde doen om parkeerboetes te innen waar geen vogel last van heeft. Passeert schoon aan de Turnhoutsebaan waar des tijds mensen op straat sliepen in een inham tegen de kou en 2km verder ene stierf aan ontbering.
CHRISTIAN UNITED FOR ISLAM Laatst gewijzigd door CUFI : 28 augustus 2023 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Emigreren naar rustigere oorden?
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat kan nooit de wettelijke norm zijn.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de wettelijke norm is het resultaat van democratie Corruptistaanse stijl.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze hun pestbeleid eens op mensen toepassen die echt overlast veroorzaken ja. Dat er eens ene voorbij ronkt, tot daar aan toe. Maar tegen middernacht ben ik helemaal overprikkeld door foorbakken en de johnnies deroep of der in.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(grapje hoor ... de rolgeluiden van de banden overtreffen het motorgeluid)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tegelijk: de jeugd rijdt nu op elektrische steps en ... elektrische fietsen. Ik heb bijzonder weinig last van geluidshinder. (op een koppel blaffende honden na, omdat de eigenaar een oen is)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wie die lawaaimakers zouden kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zal nog wel anders zijn met een oude diesel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 augustus 2023 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |