Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2024, 11:55   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard Vilvoorde verfranst,enkel Vlaamse onafhankelijkheid kan ons redden.

In tegenstelling tot wat de Belgicisten beweren is de verfransing van de Vlaamse Rand nog volop bezig.

De Franstaligen inwijkelingen voelen zich beschermd door La Belgique en weigeren Nederlands te spreken met hun medeburgers.

https://www.hln.be/vilvoorde/we-voel...rand~a858a98b/

"We voelen ons soms niet meer in Vlaanderen”...

"De eerste ontmoeting met enkele lokale Vilvoordenaren vindt plaats meteen na het parkeren van de auto in de ondergrondse parkeergarage onder de Grote Markt. Wij spraken hen aan met: “Excuseer, spreekt u Nederlands?”, maar hun antwoord luidde kordaat: “Désolé.” ...

“Wij merken inderdaad dat er veel meer Frans wordt gesproken in de straten of op café. Soms misschien een beetje te veel”, vertelt een gepensioneerd koppel daarover. “We voelen ons soms niet meer in Vlaanderen en dat is toch een beetje jammer.”...

"Ook een andere vrouw, die wat jonger lijkt, spreken we aan. “In sommige winkels word ik aangesproken in het Frans in plaats van het Nederlands, dat is toch niet meer normaal? Ik woon al mijn hele leven in Vilvoorde en de laatste tien jaar merk ik een enorme stijging in het aantal Frans- en anderstaligen. Wanneer je ze dan in het Nederlands aanspreekt, lijkt het alsof je van een andere planeet komt.”

Enkel de Vlaamse onafhankelijkheid zal deze Franstalige inwijkelingen duidelijk maken dat Vilvoorde een Vlaamse stad is,waar het Nederlands de voertaal is , en geen Brusselse gemeente.

Hopelijk leest Bart dit artikel ook en gaat hij terug volop voor de Vlaamse onafhankelijkheid,want van zijn confederalisme lijkt niets in huis te komen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 december 2024 om 11:57.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2024, 15:07   #2
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In tegenstelling tot wat de Belgicisten beweren is de verfransing van de Vlaamse Rand nog volop bezig.

De Franstaligen inwijkelingen voelen zich beschermd door La Belgique en weigeren Nederlands te spreken met hun medeburgers.

https://www.hln.be/vilvoorde/we-voel...rand~a858a98b/

"We voelen ons soms niet meer in Vlaanderen”...

"De eerste ontmoeting met enkele lokale Vilvoordenaren vindt plaats meteen na het parkeren van de auto in de ondergrondse parkeergarage onder de Grote Markt. Wij spraken hen aan met: “Excuseer, spreekt u Nederlands?”, maar hun antwoord luidde kordaat: “Désolé.” ...

“Wij merken inderdaad dat er veel meer Frans wordt gesproken in de straten of op café. Soms misschien een beetje te veel”, vertelt een gepensioneerd koppel daarover. “We voelen ons soms niet meer in Vlaanderen en dat is toch een beetje jammer.”...

"Ook een andere vrouw, die wat jonger lijkt, spreken we aan. “In sommige winkels word ik aangesproken in het Frans in plaats van het Nederlands, dat is toch niet meer normaal? Ik woon al mijn hele leven in Vilvoorde en de laatste tien jaar merk ik een enorme stijging in het aantal Frans- en anderstaligen. Wanneer je ze dan in het Nederlands aanspreekt, lijkt het alsof je van een andere planeet komt.”

Enkel de Vlaamse onafhankelijkheid zal deze Franstalige inwijkelingen duidelijk maken dat Vilvoorde een Vlaamse stad is,waar het Nederlands de voertaal is , en geen Brusselse gemeente.

Hopelijk leest Bart dit artikel ook en gaat hij terug volop voor de Vlaamse onafhankelijkheid,want van zijn confederalisme lijkt niets in huis te komen.
Ik stel vast dat de Vlaamse politiek sterk begint in te zetten op Nederlands op Vlaams grondgebied. In school , op markten, integratie, sociaal beleid

Dus een sterk politiek binnenlandse thema voor de Vlaamse partijen

ik stel vast dat nu al 4 topics over dit binnenlands politiek thema recent worden verwijderd uit "binnenlandse politiek"

- Vilvoorde verfranst
- Zuhal en taalvrijheid
- 24 % waalse studenten
- taalwetten NMBS

allemaal punten die de Vlaamse binnenlandse politiek steunen in hun strijd tegen de verfransing

ik respecteer de mening van anderen
Maar heb er ook een eigen mening over

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be