Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2023, 11:08   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Waar was u acht dagen geleden?

Zo'n vraag hoor je vaak in politieseries.

Waarna de geinterviewde eens door zijn (al dan niet denkbeeldige) baard wrijft en terstond met een antwoord komt.

Zou u dat ook kunnen?

Ik niet.

Bij mij zou het al beginnen met: "Welke dag zijn we vandaag?"
Om dan, op mijn vingers, terug te gaan tellen naar de dag van acht dagen geleden. Vandaag zou dat zijn: "Dinsdag 1, maandag 2 , zondag 3, zaterdag 4, vrijdag 5, donderdag 6, woensdag 7 en dinsdag 8."

Waarna ik aan de agent zou vragen: "U bedoelt dus vorige week dinsdag?" zodat die agent op zijn op zijn vingers terug zou moeten gaan tellen: "Dinsdag 1, maandag 2, zondag 3, zaterdag 4, vrijdag 5, donderdag 6, woensdag 7 en dinsdag 8." en dan zou bevestigen "Ja, ik heb het over vorige week dinsdag."

Waarna ik zou vragen: "En wat wou u alweer weten over vorige week dinsdag?" Waarna die agent in zijn dossier zou kijken en zeggen:"Ik had u gevraagd waar u die dag was."

En dan volgt er natuurlijk een gigantische stilte (allez, bij mij althans, in de politieseries op tv hebben ze tegen die tijd al lang het antwoord gegeven, met tijdstippen tot op de minuut en locaties tot op enkele graden of meters).

Mijn volgende vraag zou dan zijn: "Mag ik eens naar huis bellen? Misschien weet mijn vrouw het nog?" Wat natuurlijk, voor het goede verloop van het onderzoek, niet mag.

En dan zou ik uiteindelijk antwoorden: "Ik denk dat ik in de voormiddag naar de Delhaize ben geweest maar dat kan ook op woensdag zijn geweest. Ik ben vorige week ook nog een nieuwe broek gaan kopen maar volgens mij was dat niet op de dag als ik naar de Delhaize ben geweest want toen ik bij Delhaize was regende het en ik weet nog dat ik onder een stralend zonnetje met mijn nieuwe broek naar huis reed. Kan u het weerbericht van vorige week even oproepen?"

De agent wil dat proberen maar krijgt Google niet zo ver om het weerbericht van vorige week te tonen. Hij krijgt telkens het huidige weerbericht.

Maar dan zegt hij: "Wacht eens even; ik had verlof toen het regende vorige week. Was dat op dinsdag of woensdag? Waarom had ik alweer verlof?" "Omdat je anders je vakantiedagen niet opkreeg", antwoord zijn collega dan. "En ik weet of het die dag regende want ik was vorige week heel de week ziek." "Aha", zegt die andere dan, "als jij ziek thuis zat weet jij vast wanneer het regende vorige week?"

Waarna agent 2 moet toegeven: "Euh, nee, ik was niet echt ziek maar was op vakantie met die van ons. En op Tenerife heeft het heel de week niet geregend."
Er onstaat een ruzie tussen de agenten: "Gij zijt ne schone, ikke hier al het werk doen, u zelfs nog nen tros druiven sturen terwijl gij met uw lamme kloten op Mallorca zat?"
"Nee, 't was Tenerife."
"Even erg", roept agent 1, "waar slaat dit op?"
"Ahja", repliceerd agent 2, "was jij vorig jaar ook niet ziek toen je twee weken op de Bahamas zat?"
"Ochgot, mijnheer gaat ouwe koeien uit de sloot halen. En't was overigens Barbados, zeer de moeite trouwens, goei hotel, stralend weer, wel een vrij lange vlucht"
Uiteindelijk verbroederen de agenten over hun reisverhalen en zegt agent 1:

"Kom, mijnheer", wij weten niet of het vorige week dinsdag regende of niet. U bent vast onschuldig en mag beschikken."

Enfin; mijn verhoor duurde zo dus minstens een half uur. Veel te lang voor een verhoor in een politieserie natuurlijk. Bovendien bleek ik nadien ook daadwerkelijk onschuldig te zijn dus dan is de duur van die ondervraging sowieso veel te lang.

Zou dat de reden zijn waarom ik nooit (maar dan ook echt nog nooit, zelfs niet voor "De buurtpolitie") voor politieseries gevraagd word?

Het feit dat ik niet weet waar ik acht dagen geleden was?
Oud 5 juli 2023, 11:30   #2
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik heb moeten kijken in mijn agenda. Mag je je telefoon gebruiken bij zo een verhoor? Anders zou ik daar ook met mijn mond vol tanden zitten. Eigenlijk komt het er volgens mij op neer dat de enige die effectief goed weet waar hij/zij was de dader is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juli 2023 om 11:32.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 11:42   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb moeten kijken in mijn agenda. Mag je je telefoon gebruiken bij zo een verhoor? Anders zou ik daar ook met mijn mond vol tanden zitten. Eigenlijk komt het er volgens mij op neer dat de enige die effectief goed weet waar hij/zij was de dader is.
Dju, gij zijt de cleverste van de familie eh?

Nice thinking.

Zou best wel eens kunnen kloppen. Die flikken willen helemaal niet weten waar ik was. Ze willen gewoon weten of ik nog weet waar ik was.
Weet ik het niet (zoals elke normale mens dus) ben ik onschuldig, weet ik het wel heb ik vast een reden om het nog te weten nl. de moord!!

Ik kijk vanaf nu met een heel ander oog naar politieseries.
Oud 5 juli 2023, 11:49   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Thuis
Oud 5 juli 2023, 11:55   #5
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Waar was jij BigF?

Ik was in Mofrika, lag op mijn rug onder een Decap in een Automatenmuseum.

Onzijdig is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 11:59   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Waar was jij BigF?

Ik was in Mofrika, lag op mijn rug onder een Decap in een Automatenmuseum.

in Utrecht in het orgel musuem staat er nen Decap in den entree.

dat weet ik dus nog wel, maa waar ik 8 dagen geleden was, geen idee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 12:51   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Thuis
Fout antwoord.
Jij hebt het gedaan!!
Oud 5 juli 2023, 14:41   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik iets mispeutert zou hebben geef ik gewoon geen antwoord.

Als ze iets van 8 dagen geleden in mijn schoenen willen schuiven dan moeten ze het zelf maar laten weten.

Voor de rest de pot op en sluit me maar op en zie dat ze het weten tegen dat het voor de raadkamer komt.

En dan kan de advocaat eens uitpluizen wat er van aan is.
Oud 5 juli 2023, 16:07   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
in Utrecht in het orgel musuem staat er nen Decap in den entree.

dat weet ik dus nog wel, maa waar ik 8 dagen geleden was, geen idee.
In Café Beveren in Antwerpen staat of stond ook een Decap.

Nog weten spelen in een vorig leven.

Maar van die oude gezellige café's daar schiet niet veel meer van over in Antwerpen.
Oud 5 juli 2023, 16:08   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

goh, zoals altijd zeker -> op m'n Thai ligbed xD
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 16:08   #11
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Wo waren Sie denn vor 8 Tagen? Hop! Gleich mit ins Präsidium

Laatst gewijzigd door Johan217 : 5 juli 2023 om 16:09.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 16:13   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Waarna de geinterviewde eens door zijn (al dan niet denkbeeldige) baard wrijft en terstond met een antwoord komt.

Zou u dat ook kunnen?

Ik niet.

Om dan, op mijn vingers, terug te gaan tellen naar de dag van acht dagen geleden. Vandaag zou dat zijn: "Dinsdag 1, maandag 2 , zondag 3, zaterdag 4, vrijdag 5, donderdag 6, woensdag 7 en dinsdag 8."

Waarna ik aan de agent zou vragen: "U bedoelt dus vorige week dinsdag?" zodat die agent op zijn op zijn vingers terug zou moeten gaan tellen: "Dinsdag 1, maandag 2, zondag 3, zaterdag 4, vrijdag 5, donderdag 6, woensdag 7 en dinsdag 8." en dan zou bevestigen "Ja, ik heb het over vorige week dinsdag."

Waarna ik zou vragen: "En wat wou u alweer weten over vorige week dinsdag?" Waarna die agent in zijn dossier zou kijken en zeggen:"Ik had u gevraagd waar u die dag was."

En dan volgt er natuurlijk een gigantische stilte (allez, bij mij althans, in de politieseries op tv hebben ze tegen die tijd al lang het antwoord gegeven, met tijdstippen tot op de minuut en locaties tot op enkele graden of meters).

Mijn volgende vraag zou dan zijn: "Mag ik eens naar huis bellen? Misschien weet mijn vrouw het nog?" Wat natuurlijk, voor het goede verloop van het onderzoek, niet mag.

En dan zou ik uiteindelijk antwoorden: "Ik denk dat ik in de voormiddag naar de Delhaize ben geweest maar dat kan ook op woensdag zijn geweest. Ik ben vorige week ook nog een nieuwe broek gaan kopen maar volgens mij was dat niet op de dag als ik naar de Delhaize ben geweest want toen ik bij Delhaize was regende het en ik weet nog dat ik onder een stralend zonnetje met mijn nieuwe broek naar huis reed. Kan u het weerbericht van vorige week even oproepen?"

De agent wil dat proberen maar krijgt Google niet zo ver om het weerbericht van vorige week te tonen. Hij krijgt telkens het huidige weerbericht.

Maar dan zegt hij: "Wacht eens even; ik had verlof toen het regende vorige week. Was dat op dinsdag of woensdag? Waarom had ik alweer verlof?" "Omdat je anders je vakantiedagen niet opkreeg", antwoord zijn collega dan. "En ik weet of het die dag regende want ik was vorige week heel de week ziek." "Aha", zegt die andere dan, "als jij ziek thuis zat weet jij vast wanneer het regende vorige week?"

Waarna agent 2 moet toegeven: "Euh, nee, ik was niet echt ziek maar was op vakantie met die van ons. En op Tenerife heeft het heel de week niet geregend."
Er onstaat een ruzie tussen de agenten: "Gij zijt ne schone, ikke hier al het werk doen, u zelfs nog nen tros druiven sturen terwijl gij met uw lamme kloten op Mallorca zat?"
"Nee, 't was Tenerife."
"Ahja", repliceerd agent 2, "was jij vorig jaar ook niet ziek toen je twee weken op de Bahamas zat?"
"Ochgot, mijnheer gaat ouwe koeien uit de sloot halen. En't was overigens Barbados, zeer de moeite trouwens, goei hotel, stralend weer, wel een vrij lange vlucht"

"Kom, mijnheer", wij weten niet of het vorige week dinsdag regende of niet. U bent vast onschuldig en mag beschikken."

Enfin; mijn verhoor duurde zo dus minstens een half uur. Veel te lang voor een verhoor in een politieserie natuurlijk. Bovendien bleek ik nadien ook daadwerkelijk onschuldig te zijn dus dan is de duur van die ondervraging sowieso veel te lang.

Zou dat de reden zijn waarom ik nooit (maar dan ook echt nog nooit, zelfs niet voor "De buurtpolitie") voor politieseries gevraagd word?

Waarom zo ingewikkeld?

Je zegt: " I had a curry at the local Paki. Ask him for verification."
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 16:27   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht

Goeie serie en een goed parfum die Derrick. (niet meer verkrijgbaar denk ik, het parfum)

Op de topic vraag:

Thuis euh ja, thuis dus.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 juli 2023 om 16:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2023, 22:13   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Iedereen in deze draad is gerapporteerd.
Oud 5 juli 2023, 22:45   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In Café Beveren in Antwerpen staat of stond ook een Decap.

Nog weten spelen in een vorig leven.

Maar van die oude gezellige café's daar schiet niet veel meer van over in Antwerpen.
Ik moet wel zeggen als ge dat ziet spelen dat dat wel iets heeft.
Oud 5 juli 2023, 22:46   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht

Wie geht's mit der Matula ? oder wird das ein fall fur 2

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 5 juli 2023 om 22:47.
Oud 6 juli 2023, 06:39   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor zij die hun hartje willen ophalen...

Orgelmuseum

Vroeger was er aan de kust in St. Idesbald dacht ik ook een orgelmuseum maar dat is ter ziele gegaan?

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 juli 2023 om 06:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 10:06   #18
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Zou u dat ook kunnen?

Ik niet.

"Nee, 't was Tenerife."

Ik wil gewoon maar even zeggen dat ik dit heerlijk vond om te lezen!
Van mij mogen ze een Vlaamse serie maken met die stijl van humor.
Oud 28 september 2023, 21:39   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

toen had ik juist iets van een 800 km gebold en lag dus half comateus in mijne zetel, meer weet ik er ook niet meer van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be