Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2023, 16:45   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard RIP Bookspot/ECI.

Ze stoppen ermee. Had het al zien aankomen, hun aanbod was sterk geslonken. Bezweken tegen Bol en Amazon en de ontboeking van onze maatschappij.

Ben er allang lid van, nog van voor Tinternet. Nog van in de tijd van de viermaandelijkse catalogus met de nieuwe boeken.
Oud 27 september 2023, 22:37   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah nen heftigen ECI fan,

ik heb daar nooit het nut van ingezien, daar lid van worden en dan boeken moeten kopen of hoe zat dat ook alweer.

ik ga liever in nen boekenwinkel eens rondlopen en zien wat daar te koop is.

Een paar maanden geleden was ik voor nen dag aan de andere kant van t kanaal wel de gelegenheid aangegrepen om daar nog eens in nen echten boekenwinkel rond te lopen en dan ziet ge wat een aanbod er is van nieuwe (en klassiekers) in t Engels, dat is gewoon waanzin als ge dat vergelijkt met wat ge hier in de standaard ziet. Ge loopt dan ook makkelijk met nen boek of 3, 4 buiten.

hier moeten ze al ne pallet kookboeken leggen en een DVD verzamelbox van de kampioenen... en dan af en toe ligt er zo eens iets tussen waarvan ge zegt ja dat pak ik mee.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 06:16   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze stoppen ermee. Had het al zien aankomen, hun aanbod was sterk geslonken. Bezweken tegen Bol en Amazon en de ontboeking van onze maatschappij.

Ben er allang lid van, nog van voor Tinternet. Nog van in de tijd van de viermaandelijkse catalogus met de nieuwe boeken.
Bij ons thuis waren ze daar vroeger ook lid van maar ik had de indruk dat ze met momenten toch niet goed wisten wat kiezen.

Met als gevolg dat hier op zolder nu nog steeds zeker 3 dozen vol nagenoeg ongelezen ECI-boeken staan...
Oud 28 september 2023, 07:15   #4
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ah nen heftigen ECI fan,

ik heb daar nooit het nut van ingezien, daar lid van worden en dan boeken moeten kopen of hoe zat dat ook alweer.

ik ga liever in nen boekenwinkel eens rondlopen en zien wat daar te koop is.

Een paar maanden geleden was ik voor nen dag aan de andere kant van t kanaal wel de gelegenheid aangegrepen om daar nog eens in nen echten boekenwinkel rond te lopen en dan ziet ge wat een aanbod er is van nieuwe (en klassiekers) in t Engels, dat is gewoon waanzin als ge dat vergelijkt met wat ge hier in de standaard ziet. Ge loopt dan ook makkelijk met nen boek of 3, 4 buiten.

hier moeten ze al ne pallet kookboeken leggen en een DVD verzamelbox van de kampioenen... en dan af en toe ligt er zo eens iets tussen waarvan ge zegt ja dat pak ik mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bij ons thuis waren ze daar vroeger ook lid van maar ik had de indruk dat ze met momenten toch niet goed wisten wat kiezen.

Met als gevolg dat hier op zolder nu nog steeds zeker 3 dozen vol nagenoeg ongelezen ECI-boeken staan...
Ik las vroeger gemakkelijk een boek per week, dus die vier boeken per jaar was geen probleem en ik kocht uiteraard ook in de Standaard, Fnack en zo.
Dat bladeren in die catalogus was plezant om thuis te snuisteren in nieuwigheden. Overbodig nu met Tinternet uiteraard.
Oud 28 september 2023, 07:23   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik las vroeger gemakkelijk een boek per week, dus die vier boeken per jaar was geen probleem en ik kocht uiteraard ook in de Standaard, Fnack en zo.
Dat bladeren in die catalogus was plezant om thuis te snuisteren in nieuwigheden. Overbodig nu met Tinternet uiteraard.
Om zo’n dingen op te zoeken is tinternet ideaal.

Spijtig dat het vaak misbruikt wordt door te pas en onpas reklame BLOKKERS naar de mensen te sturen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 september 2023 om 07:23.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 07:29   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik zie Dadee daar al in zijne chaise longue liggen met zijn ECI kataloog in de hand, zijn voeten op een stapel gelezen boeken, op zoek naar de volgende stapel ingebonden papier.

t leven kan schoon zijn
Oud 28 september 2023, 07:31   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Boeken ...
mijn buurman is een belgicist. Een wreed simpele jongen, maar toch een goed hart.
Toen hij met pensioen ging, zei ik hem dat ik hem een cadeautje ging geven, maar wat ??? Ik suggereerde : "een boek misschien?".
Zijn antwoord: "oh neen dat niet, dank u, ik heb er al een."

da's niet waar hoor. Dat is een oud mopje in een aangepast decor.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 september 2023 om 07:31.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2023, 07:39   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn vader was er ook lid van.
De laatste jaren van het lidmaatschap heb ik dat eigenlijk overgenomen, maar ik begon meer en meer Engelstalig te lezen, dus is dat opgezegd, ergens midden jaren 90.
Oud 28 september 2023, 08:14   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Boeken ...
mijn buurman is een belgicist. Een wreed simpele jongen, maar toch een goed hart.
Toen hij met pensioen ging, zei ik hem dat ik hem een cadeautje ging geven, maar wat ??? Ik suggereerde : "een boek misschien?".
Zijn antwoord: "oh neen dat niet, dank u, ik heb er al een."

da's niet waar hoor. Dat is een oud mopje in een aangepast decor.
ja ge hebt lezers en die hebben dan een kleine bib en ge hebt andere mensen die als het meezit nog een telefoonboek hebben of zo.
Oud 28 september 2023, 09:33   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

ECI. Verkochten die ook CD's? Dan vermoed ik dat ik daar ook nog lid van geweest ben. Tegenwoordig is alles digitaal bij mij. Muziek consumeer ik via spotify, boeken tegenwoordig via een e-reader. Daar heb ik nu een kobo abonnement van 10 euro per maand waarbij ik alle boeken uit hun bib kan lezen. Ik weet het, de charme van het papieren boek is weg, maar als ik zie hoeveel dozen boeken ik op zolder heb staan, vraag ik mij ook een beetje het waarom van de zaak af.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be