![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Burgers raken elke dag meer privacy-rechten kwijt.
De kapstok waaraan alles wordt opgehangen; Als U niets te verbergen heeft, dan kan staatsvoyeurisme geen kwaad. https://palnws.be/2023/10/per-duizen...rk-uitbreiden/ Mijn standpunt; ik doe niets verkeerd, dus hou om met mij te bespioneren.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet daar soms belangrijke dingen gaan herstellen. Mag dat zonder dat een paar ambtenaren mijn bouwvakkersdecoletee bestuderen?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je dan leest dat men een bedrijf als Clearview niets in de weg kan leggen en het zelfs de opgelegde boetes niet betaal ...
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe uwe kilt aan?
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks te verbergen.
Mij mogen ze gerust filmen van wanneer ik de deur uitga totdat ik terug thuis kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen "ze" dan ook komen vragen waarom U specifiek die of die winkel niet betreed?
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ik iets te verbergen heb of niet maakt niet uit.
Heel de samenleving constant filmen is serieus fout. Om heel veel uiteenlopende redenen. Allereerst: is het bewezen dat al die camera's op straat daadwerkelijk helpen misdaad te voorkomen? Ik vrees ervoor. Iedere zichzelf respecterende crimineel zet tegenwoordig een bivakmuts op, hangt een valse nummerplaat aan de auto of bindt een sjaal voor zijn gezicht. De vraag is dan wie er beter van wordt en dat is duidelijk: de beveiligingsfirma's. Die vangen sloten geld. Belastingsgeld. Zonder dat daar enige garanties tegenover staan. Het enige wat die doen is zeggen dat het 'voor de veiligheid is'. En dat moeten wij maar geloven. Degene die er schatrijk van worden; diens redenen moeten wij aannemen als zijnde waarheid. Niet bij nadenken. Gewoon betalen en je laten filmen. Dan heb ik ook problemen met de stelling "ik heb niks te verbergen dus mij mogen ze filmen." Iedereen heeft iets te verbergen. We doen het de hele dag. We dragen kledij. We doen de deur dicht op het toilet. De gordijnen dicht 's avonds. We zeggen niet altijd wat we denken ("Hey baas, jij bent een idioot!!"). We lopen niet te koop met ons loonbriefje. Met ons slaapkamerverhalen. We verzinnen smoesjes waarom we te laat zijn, waarom we niet naar een feestje kunnen komen. Het is eigen aan de mens dingen verborgen te houden. Dat is ook de essentie van privacy. Mijn gedachten zijn privé. Ik ga ze niet zomaar aan iedereen vertellen. Ik hou ze verborgen. En dat geldt niet alleen voor gedachten, maar ook voor waar ik me bevind. Ook daar heeft de staat (of de rest van de samenleving) geen uitstaans mee als ik dat niet wil. Want als we dan toch niets te verbergen hebben, mag de staat dan ook camera's in je huis komen hangen? Of heb je daar plots wel iets 'te verbergen'? Trouwens; door nu camera's in het straatbeeld toe te laten zet je de deur al op een kier. Eerst werd de straat gefilmd. Nu filmen ze je ondertussen al in je auto. Hoe lang nog vooraleer er aan elke lantaarnpaal een camera hangt die op je huis gericht is? En dan nog het belangrijkste punt: wie vertrouwt de overheid? Waarom mag die weten waar ik uithang en waarom ik daar uithang? Waarom moeten ze het trouwens weten? Zijn die gegevens wel veilig bij hen? Trouwens; de overheid; wie is dat volgend jaar? Binnen vijf jaar? Binnen tien jaar? Binnen honderd jaar? Want dan hangen die dingen er nog eh? Je kan de huidige machtshebbers vertrouwen (want dat doe je sowieso als je geen probleem hebt met hun camera's) maar wat als er een overheid komt die je niet vertrouwt? Die camera's hangen er eh? Die gaan nooit meer weg. Wie er ook aan de macht komt. Lees even mee wat men in 2016 van plan was: Citaat:
Wie kan mij vertellen hoeveel zware misdadigers en terroristen er sinds 2018 al opgepakt zijn dankzij die camera's? En zijn mensen die hun gsm vasthebben tijdens het autorijden plots ook zware misdadigers of terroristen? Mensen die hun gordel niet droegen? Die hun trekhaak nog niet hebben laten keuren. Sinds wanneer zijn dat 'zware misdadigers' geworden? Niet dat 'geen gordel dragen' niet fout is eh? Maar als men in 2016 zou gezegd hebben: "We gaan camera's hangen zodat we iedereen in zijn auto in de gaten kunnen houden." zou het kot te klein geweest zijn. Ze beginnen met een zetpilletje maar ondertussen zitten ze met heel hun arm in je reet.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Gij hebt blijkbaar geen enkel idee hoe het er in china aantoe gaat en waar dit hier ook toe kan en zal leiden? ![]() Citaat:
En wie op de zwarte lijst staat, wordt beperkt in zijn bewegingsvrijheid maar ook jouw familie en vrienden krijgen dan door jou een lagere score. Steeds een stapje verder, sluipend als een giftig serpent, naar de wurgende controle en dictatuur. Terwijl politiekers steen en been klagen en overal geld tekort voor heeft, toch voor de bevolking zoals pensioenen en zorg, zien ze er geen graten in om onbeschaamd met 28,5 miljoen van ons eigen belastinggeld te smijten om ons te beloeren en big brother te spelen door onze privacy te schenden met de leugen van veiligheid voor politiek extremisme en dictatoriale controle. China achterna, stapje voor stapje. https://pnws.be/vivaldi-breidt-big-b...-anpr-cameras/ Mogen ze jou nu nog overal gerust filmen want je hebt immers niks te verbergen? ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles wordt gefilmd, maar als ge als burger iets voorhebt, hebben ze voor niks tijd.
Tenzij het voor boetes naar vadertje staat is, dan zijn ze er als de kippen bij natuurlijk. We hebben trouwens ook al gezien hoe zorgzaam de overheid met onze data omspringt: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11...e-zwijndrecht/
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 11 oktober 2023 om 16:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |