Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2023, 13:48   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard 2 x levend verbrand in plofwagen, verzekeringen stijgen

"schokkende beelden"

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20231003_96352125

Koppel overleeft rit in Ferrari niet nadat inhaalmanoeuvre helemaal fout loopt

Een koppel zestigers is omgekomen bij een spectaculaire crash op Sardinië. Het Zwitserse echtpaar nam deel aan Sardinia Supercar Experience in een gehuurde rode Ferrari en werd gefilmd toen ze samen met andere bolides in de buurt van San Giovanni Suergiu reden. Die beelden tonen hoe de Ferrari een motorhome wil inhalen net op het moment dat een blauwe Lamborghini die voor hen rijdt dat ook wil doen. Maar door het roekeloze manoeuvre botsen de supercars, waardoor de mobilhome en Ferrari over de kop gingen.

Bron: L'Unione Sarda, Corriere della Sera
Gisteren om 19:38
Tijdens de Sardinia Supercar Experience rijden deelnemers zes dagen lang met Ferrari’s en Lamborghini’s over de pittoreske wegen op het Italiaanse eiland Sardinië. Onderweg wordt halt gehouden bij dure hotels en is er tijd om mooie locaties en bezienswaardigheden te bezoeken. Daar hangt een prijskaartje aan vast: wie deelneemt met zijn eigen supercar, telt al snel zo’n 12.000 euro neer, deelnemers die een bolide huren, betalen ongeveer het dubbele.

Maandag stond een rit van Teulada naar Mores op het programma. Maar die liep het helemaal fout toen de peperdure wagens het dorpje San Giovanni Suergiu passeerden. Door het roekeloze inhaalmanoeuvre belandde de rode Ferrari op z’n kop en schoot daarna in brand. Het koppel, een man en vrouw van respectievelijk 67 en 63 jaar, werd levend verbrand en overleefde de zware crash niet. De inzittenden van de Lamborghini en de mobilhome - die ook over de kop ging - raakten lichtgewond en werden naar het ziekenhuis gebracht.

“We lagen zijdelings op onze zetels na de crash”, aldus Lorenzo M., een Italiaanse zestiger die de motorhome bestuurde. “We beseften nog niet goed wat er net gebeurd was. Ik keek mijn vrouw in de ogen en vroeg of ze oké was. Ze knikte. We zijn uit het wrak van ons voertuig gekropen en konden op die manier ontsnappen. We dachten even dat we in de hel waren beland. Overal waren vlammen en rook, en klonk er geschreeuw.”

De betrokken voertuigen werden in beslag genomen door de Italiaanse autoriteiten, het dodelijke ongeval wordt momenteel verder onderzocht.
@ Herr Flick zal zeker reageren met een Hindenburgje doen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2023 om 13:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 14:15   #2
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Topictitel is niet correct.

Waar staat in het aangehaalde artikel dat de verzekeringen stijgen?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 14:16   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Topictitel is niet correct.
Omdat ik net mijn 2 verzekeringsfacturen gekregen heb.

Edit: vergeleken met vorig jaar betalen we ~7,3 % meer, net nagecheckt.

Ik neem aan dat dit vooral een deel indexaanpassing is, het ander deel zal vooral brand zijn (vanaf mini-omnium).

Citaat:
https://gocar.be/nl/autonieuws/nieuw...rocent-in-2023

Prijs autoverzekering stijgt opnieuw in 2023

Volgens Sud Presse zal de prijs van autoverzekeringen in 2023 opnieuw toenemen. De stijging zou 4 tot 5 procent bedragen. Dat blijkt uit navraag bij drie grote spelers uit de sector.
Citaat:
Waar staat in het aangehaalde artikel dat de verzekeringen stijgen?
Nergens.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2023 om 14:35.
Oud 4 oktober 2023, 14:52   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Ik neem aan dat dit vooral een deel indexaanpassing is, het ander deel zal vooral brand zijn (vanaf mini-omnium).

Nergens.
Ooit gehoord van index?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 14:55   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"schokkende beelden"

Ja het is maar dat verschil he,

2 idioten die op een smal Sardijns weggetje ne camper willen voorbijsteken,

de ferrari blijft te lang in de dode hoek van de lambo hangen, accelereert alsnog maar wordt aangetikt, en vlamt den decor in.

en doet vervolgens wat dergelijke auto's doen als ze iets raken, tank scheurt een heel den boel vliegt in de fik.

Je weet best wat ik bedoel met een Hindenburgje doen.

Die bus komt iets tegen los van het feit dat hij electrisch is of niet maar vliegt in brand, en door de aard van de brand is het een inferno.

en we weten allebei dat dat ooit eens ging gebeuren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 15:32   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
en doet vervolgens wat dergelijke auto's doen als ze iets raken, tank scheurt een heel den boel vliegt in de fik.
De goed beschermde tank scheurt wellicht zelden als eerste, de brand onstaat meestal bij de motor (inlaatgedeelte) en verder de benzineleidingen.

Het is nu eenmaal een brandstofmotor.

De Ferrari ging overigens overkop.

Deze BEV ging meermaals overkop en viel ~76 meter diep te pletter op de rotsen, landde op zijn wielen (en de batterij zit in de wagenbodem):
Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/tesla-...ging~a7a2ff2a/

Tesla rijdt van 76 meter hoge klif, maar inzittenden, waaronder twee kinderen, overleven “miraculeus”: vader verdacht van moordpoging

“Dit was een absoluut mirakel”, zei brandweerman Brian Pottenger, nadat vier mensen gered werden uit een Tesla die van een 76 meter diepe klif was gereden. Dinsdag meldden autoriteiten dat de 41-jarige chauffeur Dharmesh Patel de wagen met zijn dochter (7), zoon (4) en vrouw (41) beschuldigd wordt van het bewust van de Californische klif te rijden.

Yorick Dupon 4 jan. 2023 Laatste update: 04-01-23, 10:51 Bron: AP, The New York Times, Twitter

De sedan van het elektrische automerk Tesla reed maandag Amerikaanse tijd van de snelweg en kwam terecht op de rotsen op de bodem van de klif. Tijdens de duik van 76 meter zou de wagen meerdere keren overkop zijn gegaan voor de landing. De Tesla kwam op de wielen terecht, op korte afstand van het zeewater.

De twee kinderen en twee volwassenen zaten vast in de Tesla, maar konden door de brandweer gered worden. Enkel Patel en zijn vrouw kwamen gewond uit het wrak, maar bleven buiten levensgevaar. Ze werden per helikopter naar het ziekenhuis gebracht.
Probeer het eens met een ICE of ICE-hybride...

Citaat:
Die bus komt iets tegen los van het feit dat hij electrisch is of niet maar vliegt in brand, en door de aard van de brand is het een inferno.
Veel zeldener bij een puur electrische bus, ook statistisch.

De Chinezen weten dat alvast.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2023 om 15:50.
Oud 4 oktober 2023, 15:39   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nergens.
Alleen indexaanpassing
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 15:44   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Alleen indexaanpassing
Vermoedelijk.
Oud 4 oktober 2023, 15:46   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"schokkende beelden"

Volgens ik lees zijn ze maar één keer levend verbrand.
Uwen titel klopt van geen kloten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 15:52   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Volgens ik lees zijn ze maar één keer levend verbrand.
Uwen titel klopt van geen kloten.
2 x 1 mens zijn levend verbrand.

Citaat:
Het koppel, een man en vrouw van respectievelijk 67 en 63 jaar, werd levend verbrand en overleefde de zware crash niet.
Of mijn titel niet perfect klopt kan me niet meer schelen, ik doe zoals bijna iedereen hier.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2023 om 15:54.
Oud 4 oktober 2023, 16:29   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het wel spectaculair hoe het gat van die zwerfwagen omhoog getild werd.

Afijn, er zijn twee dingen oneindig blijkbaar: het heelal en de menselijke domheid. En van het heelal zijn we nog niet helemaal zeker.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 17:07   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Afijn, er zijn twee dingen oneindig blijkbaar: het heelal en de menselijke domheid. En van het heelal zijn we nog niet helemaal zeker.
67 jaar en een Ferrari huren voor plezierritjes die dan ca. 24.000 € kosten alles incl., en dan met zijn 63j vrouw verongelukken. (teveel oerdom risico)

Alleen al hoe die Ferrari daar volledig links te snel aankwam aan te hoge snelheid tov de andere 2 Ferraris en 2 Lambos (die alle vier netjes achter de camper bleven en 1 voor 1 wilden inhalen), van vooruitziend aangepast rijden gehoord? Die camper was al van ver zichtbaar.

En dan nog in kolonne zijn mededeelnemers inhalen (sowieso onbeleefd en in clubverband verboden, tenzij kolonneleider en-of afgesproken), en dan in de dode hoek van een Lambo (en die dode hoek is zeer groot) agressief willen inhalen.

Brengt men zijn eigen Ferrari of Lambo mee zakt het prijskaartje naar 12.000€ maar dan kan men wel met zijn eigen sportwagen rijden met de nodige ervaring.

Citaat:
Tijdens de Sardinia Supercar Experience rijden deelnemers zes dagen lang met Ferrari’s en Lamborghini’s over de pittoreske wegen op het Italiaanse eiland Sardinië. Onderweg wordt halt gehouden bij dure hotels en is er tijd om mooie locaties en bezienswaardigheden te bezoeken. Daar hangt een prijskaartje aan vast: wie deelneemt met zijn eigen supercar, telt al snel zo’n 12.000 euro neer, deelnemers die een bolide huren, betalen ongeveer het dubbele.

Maandag stond een rit van Teulada naar Mores op het programma. Maar die liep het helemaal fout toen de peperdure wagens het dorpje San Giovanni Suergiu passeerden. Door het roekeloze inhaalmanoeuvre belandde de rode Ferrari op z’n kop en schoot daarna in brand. Het koppel, een man en vrouw van respectievelijk 67 en 63 jaar, werd levend verbrand en overleefde de zware crash niet. De inzittenden van de Lamborghini en de mobilhome - die ook over de kop ging - raakten lichtgewond en werden naar het ziekenhuis gebracht.
Aan eigenlijk relatief zeer lage snelheid verongelukken...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 oktober 2023 om 17:18.
Oud 4 oktober 2023, 19:42   #13
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er klopt iets niet, misschien heeft die bestuurder teveel Italiaanse wijn in zijn kloten gedraaid. Dat soort wagens rijden niet als een normale auto. Het maneuver dat hij doet en het voorbijgaan van de andere auto's langs rechts terwijl hij op korte afstand van die camper en dan duiken in een veel te klein gat is niet normaal.
Het is in ieder geval idioot dat men in ruil voor veel geld zulke wagens verhuurt aan de eerste beste die het kan betalen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2023, 23:03   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er klopt iets niet, misschien heeft die bestuurder teveel Italiaanse wijn in zijn kloten gedraaid. Dat soort wagens rijden niet als een normale auto. Het maneuver dat hij doet en het voorbijgaan van de andere auto's langs rechts terwijl hij op korte afstand van die camper en dan duiken in een veel te klein gat is niet normaal.
Het is in ieder geval idioot dat men in ruil voor veel geld zulke wagens verhuurt aan de eerste beste die het kan betalen.
zelfoverschatting he,

en zo een scheurijzer is absoluut niet vergevingsgezind en ook breder dan uw normale alle daagse limo om pistolekes mee te gaan halen naar den bakker.

Dan in dien dode hoek van de Lambo komen die een klein tikske geeft en t is over and out.

Doet mij denken aan ene die met zijn porsche boxter in de slipstream van mijne landrover kwam hangen. Sjans dat ik een scherp zicht had want ik zag alleen zijn antenneke boven steken. Als ge op zo een moment moet remmen dan staat ge bovenop die sportkar, gelijk die camper dus deed.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 11:08   #15
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nergens.
Duurder geworden omdat ze je doorhebben ..... omdat je reclame maakt voor EV maar er zelf geen koopt.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2023, 13:38   #16
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Duurder geworden omdat ze je doorhebben ..... omdat je reclame maakt voor EV maar er zelf geen koopt.

Hij is misschien betaalde influencer voor grote merken van stekkerautookes?
Tesla? Dan kan ie daarvan sparen tot hij zelf nen bev tesla met korting kan kopen.
Oud 8 oktober 2023, 20:50   #17
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Normaal een puntige lage auto zoals de Alfa 164 van jaren '87 tot einde 90 kon dat ook voorhebben .

Zo heb ik er een in Duitsland met zijn hele motorkap onder een andere auto gezien .
Oud 9 oktober 2023, 09:03   #18
chris k
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht

Hij is misschien betaalde influencer voor grote merken van stekkerautookes?
Tesla? Dan kan ie daarvan sparen tot hij zelf nen bev tesla met korting kan kopen.
Dat is een merk dat nog gaat verdwijnen ....het is niet omdat ze die in China maken dat de Chinezen dat merk niet dood kunnen concurreren .
Oud 9 oktober 2023, 09:50   #19
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Een probleem met een ladend voertuig, ... en 14 compleet afgefakkelde Tesla's. Ditmaal in Chambéry, Frankrijk, vorige week vrijdag.

https://www.caradisiac.com/que-s-est...ery-204859.htm
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2023, 09:54   #20
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Het was een goed weekend voor Tesla blijkbaar. In Istanbul vloog een lading model Y's op een vrachtwagen in de fik.

https://electrek.co/2023/10/06/truck...t-fire-turkey/

https://www.donanimhaber.com/istanbu...v-aldi--169488
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be