![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp
Rellen, joods/ islamitisch oorlogje sedert 1947 geimporteerd, geweld tegen joden na voetbal analyse 01) Dit is een nieuwe zorgwekkende ontwikkeling ok en het gaat nu om openlijk en wreeddadig, bloedig geweld van islamitische PRO Palestina Extremisten die in Nederland en nu in Berlijn dus Joodse supporters en spelers na wedstrijden aanvallen, let wel: dit is geen Blank Nederlands/ Duits (neonazistisch, extreemrechts ) antisemitisme, dit is de hele VETE van 1400 jaar tussen Jiddische rassen en de islamitische arabieren uit het hele Midden Oosten. De Media verdraait nu alles en misbruikt de aanduiding en niemand vertelt eerlijk de waarheid over de echte grotere Joodse Holocaust binnen de Arabische wereld sedert de zevende eeuw toen de Islam bloedig ontwikkeld werd met minstens 500 miljoen doden. Geschiedsvervalsing en Halve, verdraaide en verkrachtte Historische informatie moet bestrafd en verboden worden. Niets mag vervalst worden van onze echte geschreven historische feiten, ook niet mbt de hele bloedige, en zielige HINDOE Kaste Apartheids OORLOGEN in zwart India. Ik ben in India geweest en zag alles zelf, hoorde het ook van derden. Elk heterofiel geloof leidt altijd tot religieuze HAAT, religieuze discriminatie, religieuze intolerantie, religieuze xenofobie, vrouwenhaat en vooral HOMOHAAT denk ik. Ik ben ook erg religieus type dus ik weet dit zelf ook goed, ben nu meer een Katachtige, Hindoeaapachtige en van oorsprong ben ik een KOelie dagoe pikien geweest, zgn Koelie Hondenkind. 02) Nu moet de Noodtoestand echt afgekondigd worden zodat de Politie en het leger meer bevoegdheden krijgen bij rellen en oorlogs handelingen. De grote POGROM in Amsterdam van donderdag tegen joden is feitelijk een oorlogs handeling van deze extremistische, gewelddadige PRO Palestina vechters. Het is niet normaal meer. Zij vergeten dat Hamas, Hezbollah en Iran alleen bezig waren het Palestijnse volk te vernietigen, uit te buiten, te verkrachten, te onderdrukken en hen lafhartig als menselijk schild te misbruiken. 03) Een groot deel van het voedsel in Gaza en Libanon komt al jarenlang uit de grote Israelische (JOODSE) HI TECH kastuinbouw in de woestijnen dus zie wie hun heeft gevoed al die jaren, zo midden in die lege, dorre, kurkdroge, onvruchtbare woestenij daar. Elke koeliehondje zoals mij kent deze ( HINDOE) Hondenwijsheid: 'Don't bite the HAND that feed you'. ========================================= dramatische ontwikkeling, het joods/ islamitisch oorlogje sedert 1947 is nu dus aktief geimporteerd in Nederland en Duitsland, WOIII is hier begonnen en ja hoor hier is al 30 jaar geleden voor gewaarschuwd door grote Nederlandse denkers en schrijvers. ======================================= https://www.nu.nl/buitenland/6334831...-bespuugd.html Joods jeugdvoetbalteam in Berlijn na wedstrijd achtervolgd en bespuugd Door onze nieuwsredactie 9 nov 2024 om 15:41Update: 7 uur geleden In Berlijn zijn jeugdspelers van een Joodse voetbalclub na een wedstrijd belaagd. De spelers van TuS Makkabi werden beledigd, bespuugd en achtervolgd door mensen die 'Free Palestine' riepen. Dat meldt onder meer de voorzitter van de Makkabi-voetbalclub. De jeugdspelers hadden net een wedstrijd gespeeld tegen DJK Schwarz-Weiss Neukölln uit Berlijn. Ook de vader van een van de slachtoffers beschrijft het incident op X. Toeschouwers en supporters van de andere ploeg gingen met stokken en messen achter de jeugdspelers aan. De politie zou niet zijn gebeld, schrijft de Duitse krant Bild. Een woordvoerder kan aan de krant ook niet bevestigen of er klachten zijn ingediend na de wedstrijd. De joodse jeugdclub heeft eenzelfde naam als de Israëlische ploeg die donderdagavond in Amsterdam speelde, Maccabi Tel Aviv. De Israëlische supporters van die club werden in de nacht van donderdag op vrijdag aangevallen in Amsterdam. Duitse autoriteiten eisen harde consequenties voor de gebeurtenissen in Berlijn. "Deze daden laten zien dat antisemitisch geweld en discriminatie ook in onze stad niet zijn verdwenen", zei de Berlijnse senator voor Binnenlandse Zaken, Iris Spranger. Ze waarschuwde dat iedereen die mensen aanvalt "de volle kracht van de rechtsstaat" kan verwachten. Ook fractieleider Dirk Stettner van het christendemocratische CDU reageert: "Berlijn mag geen Amsterdam worden en daar zullen wij voor zorgen. Wij accepteren geen jodenhaat in onze stad en ons land." De foto is van een voetbalwedstrijd van TuS Makkabi ter illustratie. Het is niet de wedstrijd waarna vrijdag ongeregeldheden ontstonden. Waarom je niet kunt reageren onder dit bericht We sluiten de reactiemogelijkheid onder berichten die te maken hebben met de onrust in Amsterdam standaard omdat we zien dat NUjij'ers de huisregels overtreden onder deze berichten. De hevigheid van de discussies maakt goede moderatie lastig. Tot die tijd zien we je graag terug onder onze andere producties. Is er een foutje in bovenstaand artikel geslopen? Mail ons dan op [email protected]. Beeld: Getty Images https://www.nu.nl/buitenland/6334831...-bespuugd.html ======================================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() MIJN andere topic over dergelijke rellen in Europa maar nu is het oorlogsgeweld geworden, want in Amsterdam hadden de aanvallers messen, zwaar vuurwerk en bivakmutsen op dus het is georganiseerd, MILITARISTISCH anti joden geweld van extremistische, militante moslims in Nederland. NIET normaal meer ok.
================================ https://forum.politics.be/showthread.php?t=270486 Ga terug Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict Deze pagina opnieuw laden (Berlijn) Tientallen (65) gewonde agenten: Duits Pro-Palestijns protest: burgeroorlog posting oorlog amsterdam: 8 november 2024, 15:04 #12 dewanand Minister-President dewanand's schermafbeelding Geregistreerd: 30 april 2005 Locatie: delft Berichten: 4.940 Derde Wereldoorlog is Einde hele mensheid, tegelijkertijd al WOIV losgebarsten ja deze oude topic van mij v okt 2023 is beste om deze POGROM op Joden van gisternacht te plaatsen op dit forum. POGROMS op Joden waren 3000 jaar normaal in heel Europa ok, en overal werden Joden in Paasvuren levend verbrand en massa verkracht, vroeger in Christelijk Europa, en ik denk dat JODEN toen gekleurde mensen waren, meer negroide types. Later door massa verkrachtingen werden de Joden dus voor 98 procent genetisch gegermaniseerd en zij hebben nu Zion laten herrijzen. Interessante genetische UPGRADE he van de oude zwarte JOden uit oude Rome. Zielig ok, politisering van dit Joods/ Islamitische oorlogje tot in Amsterdam, overal gingen groepje op Jodenjacht, pogroms anno 2024. Bedankt Rutte, islamisering is hard feit, Jan van de beek, migratie magneet kan het toch niet oplossen, hele boek is loos gezeik, gelul met cijfers, grafieken en academisch gelul. Derde Wereldoorlog nu begonnen in Amsterdam? Geef jij mij gelijk?? Post de ontwikkelingen hier, er komt nog een hardere oudjaars klapper denk ik mbt Jodenjacht in heel Nederland denk ik. Dit is ahw georganiseerde misdaad. ========================================== https://www.nu.nl/binnenland/6334647...dam.html#nujij Schoof en Wilders reageren vol afschuw op geweld tegen Israëliërs in Amsterdam Door onze nieuwsredactie 8 nov 2024 om 07:39Update: 3 uur geleden 102 reacties Meerdere politieke leiders spreken op sociale media vol afschuw over het geweld tegen Israëliërs in Amsterdam in de nacht van donderdag op vrijdag. De ongeregeldheden ontstonden rond de Europa League-wedstrijd tussen Ajax en de Israëlische club Maccabi Tel Aviv. Premier Dick Schoof spreekt op X van "volstrekt onacceptabele antisemitische aanvallen op Israëliërs". Hij zegt dat hij met de Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft gebeld. In dat gesprek benadrukte Schoof dat de daders zullen worden opgespoord en vervolgd. PVV-leider Geert Wilders heeft het op X over een pogrom en zegt dat "moslims met Palestijnse vlaggen op Joden jaagden". Hij levert geen bewijs voor de bewering dat het over moslims gaat. Hier is ook niets over bekend. Een pogrom is een plotselinge, gewelddadige aanval op een minderheid, met name op joden. Daarnaast zegt Wilders dat de autoriteiten verantwoordelijk zullen worden gehouden voor het niet-beschermen van Israëlische burgers. Premier Netanyahu spreekt tegenover persbureau Reuters van een "zeer gewelddadig" incident. Hij heeft twee vliegtuigen naar Schiphol gestuurd. Die zouden vrijdagochtend moeten aankomen. Volgens Netanyahu zijn ze gestuurd om "burgers te helpen". Het is niet duidelijk of het om evacuatievluchten gaat. De Israëlische president Isaac Herzog noemt het geweld op X "een waarschuwing voor elk land dat de waarden van vrijheid hoog wil houden". Hij zegt erop te vertrouwen dat de Nederlandse autoriteiten er alles aan doen om het geweld tegen Joodse en Israëlische burgers een halt toe te roepen. Israël stuurt vliegtuigen naar Amsterdam na 'zeer gewelddadig incident' tegen Israëliërs Zie ook Israël stuurt vliegtuigen naar Amsterdam na 'zeer gewelddadig incident' tegen Israëliërs Heb jij een vraag over dit nieuws? Laat het ons weten. Dat helpt ons bij het bedenken van nieuwe artikelideeën. 0/1000 Waarom je niet kunt reageren onder dit bericht We sluiten de reactiemogelijkheid onder berichten over de onrust in Amsterdam standaard omdat we zien dat NUjij'ers de huisregels overtreden onder deze berichten. De hevigheid van de discussies maakt goede moderatie lastig. Tot die tijd zien we je graag terug onder onze andere producties. Is er een foutje in bovenstaand artikel geslopen? Mail ons dan op [email protected] ========================== veel zielige reacties onder https://www.nu.nl/binnenland/6334647...dam.html#nujij Aangemeld als Waldo_en_Wieroe Welkom op NUjij! Hier kun je reageren op het nieuws. Houd je aan onze huisregels, anders verwijderen we je reactie. We hebben de belangrijkste verduidelijkt: 1. Wees respectvol naar je medemens: iedereen mag er zijn en heeft bestaansrecht. NU.nl is geen plek voor beledigingen, racisme, homofobie, grof taalgebruik, laster, intimidatie of spam. 2. Blijf on-topic. Beperk je reactie tot het nieuwsonderwerp en haal er geen andere zaken bij. Kritiek op ons moderatiebeleid is welkom op [email protected], niet hier. 3. Reageer op iemands argumenten, niet op de persoon. Val ook niet iemands manier van schrijven aan. 4. Verspreid geen onwaarheden. Klimaatontkenning valt daar ook onder. 5. Onderbouw je mening met argumenten en bronnen. In minimaal 100 tekens. 6. Presenteer je mening niet als feit. Laat dat blijken met woorden als 'ik vind'. 7. Speculeer niet over ongevallen, rampen en (mogelijke) misdaden waar nog weinig over bekend is. Alle huisregels vind je hier. Je kan niet meer op dit artikel reageren. Er kwamen te veel reacties binnen die op diverse punten onze huisregels overtreden. Het filteren van deze reacties kost ons momenteel te veel tijd die we liever besteden aan andere discussies op NUjij. Onder die artikelen ben je meer dan welkom. Bedankt! feedback Het is niet (meer) mogelijk om op dit artikel te reageren. Sorteer op Je had dit op je klompen aan kunnen voelen dat dit zou gebeuren. Waarom weer een vergunning afgegeven voor een demonstratie waar je van tevoren weet dat het een risico mee brengt . Men weet wat er speelt, waarom is er in gezamenlijk overleg niet besloten dat de supporters van de uitspelende club voor hun eigen veiligheid beter thuis konden blijven ?? Omdat mensen naar een voetbalwedstrijd moeten kunnen, zonder politieke bijbedoelingen. Ze zouden beveiligd moeten worden en niet uit voorzorg thuis moeten blijven. Ik denk dat de wereldleiders/regeringen wereldwijd eens achter de oren moeten krabben omtrent het totale beleid en haat die ze met elkaar delen en tegen elkaar hebben. Dit vloeit uit richting de bevolkingsgroepen die zich totaal niet kunnen beheersen. Er heerst een totale onvrede en haat. Wat voor voorbeeld stelt onze regering? Kijk hoe ze het land regeren met elkaar, gebeurd totaal niet! Dit zelfde gebeurd oa ook in Israël en de regio daar. Tolerantie is tegenwoordig heel moeilijk te vinden. Politiek en sport of wat dan ook is niet meer los te koppelen van elkaar. Het is de maatschappij die zo langzamerhand kopt gaat door de politiek. Daar gaan we weer. Vol afschuw reageert de politiek. En weer door tot de orde van de dag. Dit is een serieuze oproep aan de politiek. Stop met 'wet op de privacy'. Als mensen gewoon beelden van eigen schandalige acties, zoals het bewust over rijden van mensen op het net kan zetten! Echt ongelooflijk. Ik heb niks te verbergen. Zal op den duur ook veel politie inspanning schelen. Ik schaam me gewoon voor wat er gisteren gebeurt is. Triest dat dit moet gebeuren na zo mooie wedstrijd. Heeft toch niks met voetbal te maken?! Dit is geen podium voor geweld of demonstraties. De beelden die ik heb zien rond gaan, zijn echt schokkend. En het ergste is misschien nog wel dat ik niet eens verbaasd ben over deze aanvallen. Ze waren eigenlijk verwacht, tegen anders hopen in. Ik vroeg me zelfs af of Nethanyahu niet een beetje overdrijft in zijn reactie. Blijkbaar word ook mijn norm voor 'normaal' zolangzaamaan vergiftigd. Geweld op welke manier dan ook om een punt te maken moet ook streng veroordeeld en aangepakt worden. In dat opzicht is het moreel verval en de snelheid waarmee dat gebeurt in dit land ronduit schokkend. Buiten dat vind ik het wel belangrijk dat we kunnen waarborgen dat je in dit land een mening mag blijven hebben die afwijkt van die van de 'grote leiders'. Want in dat opzicht worden er in landen die aangestuurd worden door uiterst rechts gedachtengoed ook grote stappen achteruit gedaan. Het respect in deze wereld is ver te zoeken tegenwoordig. In alle opzichten geldt voor in dit geval ook weer dat we vooral niet normaal moeten maken wat niet normaal is. Extremisme zorgt voor extremisme. Extremisten aan de ene kant maken de extremisten aan de andere kant sterker simpelweg omdat die kunnen zeggen, die wat daar gebeurd, wij beschermen jullie er wel tegen.Extremisten maken elkaar sterker. De slachtoffers zijn de gematigden. Jammer van het geschreeuw van de diverse politici alleen zij kunnen met daden zorgen dat dit soort zaken niet gebeuren. Maar daadkracht blijft achterwege sterker nog het komt sommige goed uit om weer hoog van de toren te blazen. Uiteraard keur ik het geweld niet goed Dat dacht ik ook, Wilders is nu toch ‘aan de macht’? Doe er dan wat aan ipv weer op X te kruipen. Ik voorspel nu al dat hij anderen de schuld gaat geven, maar zelf niet met oplossingen komt. Hij spreekt zich uit over oplossingen maar dat vinden veel mensen dan weer geen oplossing. Terwijl vaak wel duidelijk is uit welke hoek deze gewelddadige delicten vandaan komen de laatste jaren. Het was een grimmige sfeer. Ook van beide kanten… onderbelicht is dat hooligans van Maccabi door de minuut stilte voor Valencia schreeuwden. Respect moet van twee kanten komen & van beide kanten was dat gister niet het geval. Verschrikkelijk. Om je kapot voor te schamen! Ik hoop dat alle daders gepakt worden en voorlopig niet meer vrij komen. de lol in de filmpjes als je iemand in elkaar slaat… verschrikkelijk Geen woorden maar daden vanuit de politiek gewenst. De problematiek in de grote steden is al lang bekend. Ga er nu eens wat in doen. Ik vind het heel vervelend dat een demonstratie uitloopt in geweld. Ik denk ook niet dat sport met politiek geassocieerd moet worden. Aan de andere kant: ik ben geen voetbalfan en begrijp dan ook niet wat niet-Europese clubs in de Europa League te zoeken hebben. De Israëlische voetbalbond is lid van de UEFA waardoor teams die onder deze bond spelen mogen uitkomen in Europese internationale competities. Dezelfde vraag kunnen we stellen voor clubs uit pak em beet Azerbeidzjan en Kazachstan. Ik ben het helemaal met u eens verder, de logica ontgaat mij. Yesilguz, Wilders en tegenwoordig ook Schoof. Volksvertegenwoordigers van onze grootste partijen en een minister-president. Grijpen ook deze gebeurtenis aan om olie op t vuur te gooien en verder te polariseren. In plaats van de verbinding te zoeken tussen groepen en standpunten in de Nederlandse samenleving. De bekende term “verbinding zoeken” het is een utopische gedachte dat we met zijn allen thee drinkend er wel uit komen. Mits alle groepen daarvoor openstaan en dat is meestal niet het geval. Wat voor verbinding valt er te zoeken met groepen die onze samenleving proberen te ontwrichten. Demonstreren prima. Maar dit draait helemaal door. Die groepen heb je aan alle kanten. Want wat Wilders doet is laten voorkomen alsof die groepen er alleen zijn aan de kant waar de mening zit die hem niet bevalt. Als het pro Israëlische demonstranten waren geweest had je hem niet gehoord. Zo gaat dat tegenwoordig in ons land. Dan ook elke vorm van geweld veroordelen. Hèhè eindelijk een van de weinige reacties die het gedrag van onze zogenaamde leiders doorhebben. Ik hoop dat meer leiders het licht gaan zien. Woorden dragen bij aan het geweld. Ik begrijp niet dat er toestemming is gegeven voor deze wedstrijd. We weten allemaal wat er speelt daar en ook dat dit helaas effect heeft op het anti semitisme in Nederland, dat helaas vooral binnen een bestaande groep in Amsterdam leeft. Als mijn zoon naar die wedstrijd wilde gaan, zou ik hem in dit geval verboden hebben, want iedereen kon aanvoelen dat dit zou escaleren.. Wie had dat nou verwacht? De harde kern van Ajax roept op om niet te demonstreren en that's is. Iedereen de er in geloofde dat het daarmee klaar was heeft nu boter op zijn hoofd. In Nederland lopen een aantal groeperingen die het op voorhand al hadden voorzien op Israeliërs. Dit zat er zo asn te komen, je kon het bijna proeven op straat. Ik wens alle slachtoffers enorm veel sterkte! Echter is het nog wel het ergste, de harde kern van Ajax ziet het probleem maar de ambtenaren niet. Geeft te denken. Dit had men kunnen verwachten, het loopt al uit de hand zonder supporters van een Israëlische club, laat staan met. Compleet buiten proporties. Aan de andere kant, de oorlog blijft niet binnen de grenzen en gaan in het buitenland in deze vorm verder. Als er van tevoren al signalen zijn geweest was het verstandiger geweest de wedstrijd te skippen. En hoe sterk men dit ook veroordeeld, volgende keer gaat het gewoon tussen supporters van twee verschillende groepen, net zo abnormaal. De veroorzakers opsporen en terug sturen naar land ven herkomst lijkt me wel een goede oplossing. Hoe kan je "Nederlanders" terug sturen? Wanneer is iemand volwaardig "Nederlander"? Zou fijn zijn als iemand de "spelregels" hierover een keer uit zou leggen. Dan weet iedereen wat er van hem/haar wordt verwacht. --------------------------------------- https://www.nu.nl/binnenland/6334647...dam.html#nujij ====================================== __________________ Kritisch Podium Dewanand https://forum.politics.be/showthread.php?t=270486 =================================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nog niet veel Joodse gijzelnames gezien op olympische spelen. Wel gijzelaars.
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
haha haha zou wat zijn he als de extremisten v Hamas hier lekker 10 JOden in gijzeling nemen hahha mooi en ziek idee post jij hier. Toch is het doodsimpel om met een kleine terroristische bende eventjes 5 personen te gijzelen en helemaal te laten verdwijnen. Elk jaar raken honderden mensen vermist in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() The DAY AFTER rellen, tot donderdag dus demonstratie verbod in Amsterdam.
Helaas is Nederland nu aardig VERRIJKT he door al de goed geintegreerde ISlamitische medelanders, althans zo zien zij het zelf, volgens hun eigen heilige Sharia integratie wetten. ...... WE Are the Islamic Borgs, you will be Islamised.......... take off your clothes en get ready for sexual assimilation in all your holes.......... En Ja hoor zo ging de islamisering inderdaad al 1400 jaar lekker door in heel veel gebieden waar mannelijke Jihad legers binnenvielen en met hun broekjes uit de boel islamiseerden. ISlam heeft een natuurlijke, dierlijk biologische dimensie en het is niet vreemd, alle primaatachtigen doen het ook zo. Veel wijfjes vinden het gewoon heerlijk zo ok en genieten van de Hard Porno islamisering door keiharde, besneden en lekker ruwe moslim lullen denk ik. ====================================== https://www.nu.nl/binnenland/6335067...-vuurwerk.html ME ingezet in Amsterdam-West na overlast van grote groep, tram in brand door vuurwerk Door onze nieuwsredactie 11 nov 2024 om 20:42Update: 11 min. geleden De mobiele eenheid (ME) is aanwezig in Amsterdam Nieuw-West omdat een groep mensen daar maandagavond voor overlast zorgt. Er werd onder meer met vuurwerk en andere voorwerpen gegooid. Een tram vloog daarbij kort in brand. De onrust speelde zich af rondom Plein 40-45 in Amsterdam Nieuw-West. De ME heeft het plein afgezet, zag een verslaggever van NU.nl die ter plaatse is. Ook is de weg afgezet waar de tram stond die in brand vloog. Het is inmiddels rustig op het plein zelf, maar in de omgeving zijn nog jongeren aanwezig die de confrontatie zoeken met de politie. De onrust begon rond 19.15 uur vanavond. Een grote groep mensen veroorzaakte overlast en gooide met vuurwerk en andere voorwerpen. Dat vertelt een woordvoerder van de politie tegen NU.nl na berichtgeving van AT5. De ME kwam rond 20.00 uur op het plein aan. Dat was ook het moment dat het onrustiger werd, vertelt een omstander aan NU.nl. "Als gevolg van het vuurwerk is ook een tram in brand gevlogen", vertelt de woordvoerder van de politie. Er waren geen personen in de tram en er zijn dus ook geen gewonden gevallen. De brand is inmiddels geblust en de tram is weggehaald. Het is nog niet duidelijk waarom er onrust is ontstaan en wie de onruststokers zijn. Volgens de NU.nl-verslaggever waren het er zeker honderd. Persbureau ANP spreekt van "honderden jongeren". Sommigen hadden hun gezicht bedekt. Op straat liggen scooters en fietsen, die daar door de onruststokers zijn gegooid. De politie meldt dat er mensen zijn opgepakt, maar niet hoeveel. Beeld uit video: ME grijpt in bij ongeregeldheden in Amsterdam Nieuw-West0:47 ME grijpt in bij ongeregeldheden in Amsterdam Nieuw-West Sinds vorige week onrust in Amsterdam Het is sinds vorige week onrustig in Amsterdam. Na een Europa League-wedstrijd tussen Ajax en de Israëlische voetbalclub Maccabi Tel Aviv op donderdag was er sprake van ongeregeldheden in de hoofdstad. Zo werden meerdere Israëlische supporters belaagd, geslagen en geschopt. Eerder misdroeg een deel van de harde kern van Maccabi-fans zich in de hoofdstad. Naar aanleiding van de ongeregeldheden is er sinds vrijdag een noodverordening van kracht in Amsterdam. Daar valt onder meer een demonstratieverbod onder, dat geldt tot donderdag 7.00 uur. Ook is er een verbod op gezichtsbedekkende kleding. Foto: NU.nl Waarom je niet kunt reageren onder dit bericht We sluiten de reactiemogelijkheid onder berichten over de onrust in Amsterdam standaard omdat we zien dat NUjij'ers de huisregels overtreden onder deze berichten. De hevigheid van de discussies maakt goede moderatie lastig. Tot die tijd zien we je graag terug onder onze andere producties. Is er een foutje in bovenstaand artikel geslopen? Mail ons dan op [email protected]. Eerder https://www.nu.nl/binnenland/6335067...-vuurwerk.html ====================================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Kristallnacht in Amsterdam vorige week donderdag POGROMS op joden........ WOIII Is hard om hard begonnen in Nederland en duitsland ..........
=================================== https://wnl.tv/2024/11/11/frits-bare...rschrikkelijk/ Goedemorgen Nederland - 11 november 2024 — 08:03 Frits Barend voelt angst binnen Joodse gemeenschap: ‘Dat is echt verschrikkelijk’ Journalist Frits Barend merkt dat er angst heerst binnen de Joodse gemeenschap na de geweldsuitbarsting in Amsterdam van afgelopen week. Na de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Maccabi Tel Aviv ging het ernstig mis in de hoofdstad. “Ik voel dat er angst is”, vertelt Barend bij Goedemorgen Nederland op NPO 1. “Ik uit me. Ik zit ook hier. Ik ga me niet verbergen. Maar ik merk om me heen dat er angst is. Dat ik door jonge mensen gebeld ben met de vraag: wat kunnen we doen? Hoe kunnen we dit omdraaien?” ‘Reëele angst’ “Met name grootouders die bang zijn als hun kinderen naar de Joodse school gaan. Dat vind ik wel heel erg. Mensen die dan de oorlog nog net hebben overleefd, meegemaakt hebben, die nu weer in angst moeten zitten. Dat is echt verschrikkelijk. Die angst is echt reëel.” Ontvang jij al onze gratis WNL-nieuwsbrief? Meld je hier aan en mis niets! “De politie heeft gezegd dat die supporters zich helemaal niet misdragen hebben”, aldus Barend. “Het NOS Journaal had ook iets uitgezocht dat supporters van Maccabi zich wel vaker misdragen hadden. Nee, die supporters van Feyenoord en Ajax hebben zich in het verleden heel goed gedragen altijd in Europa? Er wordt nu net gedaan of dit erbij hoort.” D66-leider Rob Jetten ziet dat het geen op zich zelf staand incident betreft. “De Joodse gemeenschap trekt al jaren aan de bel over toenemend antisemitisme. Afgelopen weekend was een verschrikkelijke geweldsuitbarsting. Volstrekt onacceptabel, schofterig. Het past in een langere tijd van toenemend antisemitisme.” Opheldering VVD-fractievoorzitter Daan Wijnants van de gemeente Amsterdam ziet dat er groepen zijn in de stad die ‘zich van regels en wetten niks aantrekken’. “Ik denk dat het past bij het patroon dat we al een tijdje zien in Amsterdam. Groepen waren zich vrij om geweld te gebruiken. Het gezag is niet goed in staat de orde op straat te handhaven. Ze geven te veel ruimte voor de vrijheid van bepaalde groepen. Die gaan ten koste van onze Joodse gemeenschap.” Wijnants eist opheldering van burgemeester Femke Halsema. “Ik denk dat er een zware verantwoordelijkheid rust op de burgemeester om uit te leggen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wat er eventueel mis is gegaan. En vooral ook: hoe gaan we dit nu oplossen? Er zijn in Amsterdam groeperingen die zich niet houden aan onze normen en waarden. Het is van groot belang dat daar uitleg over komt.” Lees ook: https://wnl.tv/2024/11/11/frits-bare...rschrikkelijk/ =================================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik rechtvaardig de rellen niet , maar dat het met de toestand in gaza van doen heeft is evident.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rellen/plunderingen in Parijs na Nahels Darwin Award nominatie en de rellen/plunderingen in Brussel na de voetbaloverwinning van Marokko, is dat ook de schuld van de akkefietjes in Gaza?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 november 2024 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdraai mijn woorden niet, a.u.b. waar heb ik het over schuld ??
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat omdat er een oorlog in een zandbak aan de gang is? Tja, dat u dat woorden verdraaien vind. Ik zou bijna* een enquête starten om te zien wie u daarin volgt. * Bijna is evengoed als totaal niet, om het even duidelijk te maken.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() zijn er dan Hamas en Hezbollah Terreur Cellen in Nederland en Duitsland??
dit is goed georganiseerde terreur ok, niet normaal, die lui hadden messen en zwaar vuurwerk, allemaal bivakmutsen, |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() sport moet leuk zijn en sociaal, vriendschappelijk en nu gaat men de topsport ook nog politiseren en er een burgeroorlog van maken.
Daarom NOODtoestand afkondigen in hele Europese UNie, en dan OORLOGSkabinet instellen, vrije verkiezingen opschorten onbepaalde tijd, die radicale moslims VRAGEN nu erom, en de maat is vol. Geert Wilders geef ik gelijk: maak hardere denaturalisatie wetten, vroeger was verbanning uit Nederland heel normaal voor asocialen en onverbeterlijke criminelen. DEMOS: meerderheids wil van het INheemse blanke apenvolk, en logischerwijs moeten zij buitenlandse aapjes altijd haten, afkatten en discrimineren, bij KOelie apen is het altijd zo en geloof mij ik maakte dit nog zelf mee oop zondag 27 oktober 2024 bij Koelie apen discussie over contractarbeid = slavernij, en drie HOOGgeklommen, dr prof koelie aapjes waren daar aanwezig. HEt werd een echte klassieke Koelie apen vechtpartij daar en ik ben bijna in elkaar geslagen en eruit gegooid. NIET normaal meer ok, het is toch geen integratie probleem, het gaat om islamitische Terroristen, Hamas en Hezbollah terreur cellen in europa, bewapend en gewelddadig, staatsgevaarlijke lui. JODENhAAt in islam begon al in de zevende eeuw en toen begon gelijk ook een extreme JOODSE Holocaust in het hele Midden OOSTEN, tientallen miljoenen joden zijn toen vermoord en massa verkracht. Bloedige verleden van religieus extremisme ok. ================================= https://www.nu.nl/buitenland/6335295...en-israel.html Frankrijk bereidt zich voor op zwaarbeladen voetbalwedstrijd tegen Israël Door Matthijs le Loux 14 nov 2024 om 05:00 1.2K reacties Frankrijk zet zich schrap voor de voetbalwedstrijd tegen Israël, die donderdagavond wordt gespeeld in een voorstad van Parijs. Er wordt gevreesd voor een herhaling van het geweld rond de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv in Amsterdam van vorige week. Het hoofd van de Parijse politie, Laurent Núñez, beschouwt het treffen tussen Frankrijk en Israël in de Nations League als een "hoogrisicowedstrijd". De Franse autoriteiten zetten 4.000 politieagenten en gendarmes in om de orde te bewaren, naast 1.600 andere beveiligers in en rond het Stade de France-stadion. Winkels, horeca en andere ondernemingen in de omgeving gaan uit voorzorg al in de middag dicht. Het Israëlisch voetbalelftal wordt constant beveiligd door RAID, een elite-eenheid van de Franse politie, zoals ook het geval was tijdens de Olympische Spelen van afgelopen zomer. Volgens Núñez is een van de lessen die kan worden getrokken uit het geweld in Amsterdam, vorige week donderdag, dat het niet voldoende is om alleen de omgeving van het stadion veilig te stellen. De politieaanwezigheid in het openbaar vervoer wordt uitgebreid en de ordediensten zullen ook gespitst zijn op onrust elders in Parijs. Beperkte ticketverkoop Het Stade de France biedt normaal plaats aan 80.000 toeschouwers, maar naar verwachting zal slechts een kwart van de zitplaatsen donderdagavond bezet zijn. Vanwege de spanningen lijkt het animo bij het publiek laag. Daarnaast heeft de Franse Voetbalbond (FFF) het aantal tickets in de verkoop beperkt. De mensen die wel naar de wedstrijd gaan, zullen "dubbel worden gecontroleerd", aldus politiechef Núñez, zowel wanneer ze een veiligheidscordon rond het Stade de France binnengaan als bij de ingangen van het stadion. Bij wijze van uitzondering heeft de FFF de politie toestemming gegeven ook in het stadion aanwezig te zijn. Tijdens de wedstrijd worden op de tribune alleen Franse en Israëlische vlaggen toegestaan. Palestijnse vlaggen en andere politieke uitingen zijn verboden. Israëlische regering waarschuwt voor meer antisemitisch geweld In de nasleep van de gebeurtenissen in Amsterdam, adviseert de Israëlische Nationale Veiligheidsraad Israëliërs in het buitenland om voorlopig geen "sportieve en culturele evenementen waarbij Israëliërs betrokken zijn" bij te wonen - de voetbalwedstrijd in Frankrijk in het bijzonder - en bij demonstraties uit de buurt te blijven. De Israëlische autoriteiten zeggen aanwijzingen te hebben dat in meerdere Europese landen voorbereidingen worden getroffen voor aanvallen op Israëliërs en andere Joden. Die dreiging zou niet alleen betrekking hebben op Frankrijk en Amsterdam, maar ook op België en verschillende grote steden in het Verenigd Koninkrijk. De Israëlische Nationale Veiligheidsraad geeft Israëliërs en andere Joden daarnaast het dringende advies om geen kleding of symbolen te dragen waaruit hun nationaliteit of afkomst kan worden afgeleid. Franse regering weigerde uit principe om wedstrijd te verplaatsen De wedstrijd tussen Frankrijk en Israël zal worden bijgewoond door de Franse president Emmanuel Macron. In een verklaring zei hij daarmee "een boodschap van solidariteit en verbroedering af te geven na de ondraaglijke antisemitische daden die volgden op de wedstrijd in Amsterdam". De internationale spanningen rond de Gazaoorlog worden diep gevoeld in Frankrijk. Dat heeft een van de grootste Joodse en een van de grootste islamitische gemeenschappen in Europa. Het Stade de France ligt bovendien in Saint-Denis, een noordelijke voorstad (banlieu) van Parijs waar veel moslims wonen en die vaker het toneel vormt voor rellen en andere onlusten. Een voorstel van de rechts-radicale partij Rassemblement National om de wedstrijd te verplaatsen naar het eiland Corsica werd afgewezen door de Franse regering. Dat gold ook voor een verplaatsing naar het Parc des Princes, het stadion van de club Paris Saint-Germain in Parijs zelf. De Franse minister van Binnenlandse Zaken, Bruno Retailleau, verdedigde dat besluit afgelopen vrijdag door te benadrukken dat "we om symbolische redenen niet moeten toegeven en niet naar achter moeten stappen" voor de dreiging van onrust en geweld. Het geweld in Amsterdam samengevat Een dag voor de wedstrijd Ajax-Maccabi Tel Aviv verschijnen berichten met agressie en dreiging richting de meegereisde Maccabi-supporters. Deze Israëliërs trekken die avond een Palestijnse vlag van een Amsterdamse gevel, roepen leuzen en vernielen taxi's. Amsterdamse taxichauffeurs worden gemobiliseerd, maar de politie voorkomt een grote confrontatie. De dag erna volgen meer van zulke oproepen om tegen Maccabi-fans in actie te komen. Na de wedstrijd worden de Israëliërs in de binnenstad belaagd, mishandeld en bekogeld met vuurwerk. Incidenten met een "antisemitisch karakter", noemt de politie het. In appgroepen wordt opgeroepen tot "een Jodenjacht" en mensen op straat wordt naar hun nationaliteit gevraagd. Maar ook uitgaanspubliek wordt belaagd. Maccabi-fans worden met riemen, planken en ijzeren pijpen gezien en belagen voorbijgangers. Het blijft de dagen erna onrustig met rellen en meer meldingen over antisemitisme. Burgemeester Femke Halsema noemt de gebeurtenissen "een giftige cocktail van antisemitisme, hooligangedrag en woede over de oorlog in Palestina en Israël en andere landen in het Midden-Oosten". Deze samenvatting is eigenlijk te kort voor zo'n ingewikkelde kwestie. Lees daarom hier de hele tijdlijn. Eerder 13 nov 2024 om 15:21 Onderwijsprotest geschrapt uit vrees voor geweld door pro-Palestijnse activisten Onderwijsprotest geschrapt uit vrees voor geweld door pro-Palestijnse activisten 13 nov 2024 om 12:13 Video |Timmermans tegen Wilders: 'U hitst de boel op!' Timmermans tegen Wilders: 'U hitst de boel op!' 13 nov 2024 om 10:02 Teruglezen | Zo verliep het Kamerdebat over het geweld in Amsterdam Teruglezen | Zo verliep het Kamerdebat over het geweld in Amsterdam 12 nov 2024 om 15:16 Leuzen, hit-and-run en vlagvertoon: het geweld in Amsterdam van dag tot dag Leuzen, hit-and-run en vlagvertoon: het geweld in Amsterdam van dag tot dag 10 nov 2024 om 13:38 Rechter handhaaft noodverordening Amsterdam, demonstraties blijven verboden Frank van der Linde tijdens het kort geding van zondag Beeld: Reuters 1.2K reacties https://www.nu.nl/buitenland/6335295...en-israel.html ================================== |
![]() |
![]() |